Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   België-Vlamingen, morgen wordt u wakker met nog meer schulden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252798)

Bobke 6 april 2020 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9290031)
Je gelooft toch echt niet dat dit oneindige adagio van schuldaangroei, en groei tout court kan doorgaan ?

Het zal crashen, sowieso.

Dat voorspel dat al jaren maar ze blijven maar voortdoen.:oops:

fred vanhove 7 april 2020 00:44

Citaat:

Je gelooft toch echt niet dat dit oneindige adagio van schuldaangroei, en groei tout court kan doorgaan ?

Crashen is relatief. Geen enkele luchthaven zal kleiner worden....geen enkele zeehaven zal krimpen.....er zullen alleen maar wegen bijkomen en de industriegebieden zullen enkel uitbreiden. Zeeschepen zullen alleen maar groter worden en steeds meer containers vervoeren. Alles zal hoger breder langer en dieper moeten .....meer meer en nog meer.

Tot zijn laatste snik zal macht en hebzucht de mens sturen.

Profiteur 7 april 2020 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9289797)
Als we nu geen schulden bijmaken krijgen we een depressie waar we de gelijke nog niet van hebben gezien.

Dus zeg ik: laat die geldpersen maar draaien.

Dat er een hele zware depressie zal aankomen weet elk klein kind al. En de geldpersen laten draaien of wat dan ook zal onvermijdelijk leiden tot een gigantische devaluatie van elke munt. Uw spaarrekening zal op een dag nog de waarde hebben van een versgebakken brood. Mijn prognose is een depressie zoals al vorige eeuw er een paar van geweest zijn. En dat gaat tot (burger)oorlogen leiden. Ik ben heel blij dat ik al de 50 ben gepasseerd en dat mijn kinderen op eigen benen staan. Voor jonge gezinnen zie ik hun toekomst heel somber in.

marie daenen 7 april 2020 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9290216)
Dat er een hele zware depressie zal aankomen weet elk klein kind al. En de geldpersen laten draaien of wat dan ook zal onvermijdelijk leiden tot een gigantische devaluatie van elke munt. Uw spaarrekening zal op een dag nog de waarde hebben van een versgebakken brood. Mijn prognose is een depressie zoals al vorige eeuw er een paar van geweest zijn. En dat gaat tot (burger)oorlogen leiden. Ik ben heel blij dat ik al de 50 ben gepasseerd en dat mijn kinderen op eigen benen staan. Voor jonge gezinnen zie ik hun toekomst heel somber in.

Wie weet de immigratiecrises gaat zo misschien stoppen en hopelijk komen we tot een emigratiecrises want Vlaanderen is al lang overvol...
Zie de gevolgen door het coronavirus waar Vlaanderen juist om die reden veel meer besmet is dan Wallonië...
Maar het blijven de Walen die de algemeen Belgische richtlijnen bepalen...

Gipsy 7 april 2020 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9290216)

Een devaluatie tegenover wat? De dollar zone, de € zone en de RMB zone doen de geldpersen op volle toeren draaien. De rest van de wereldhandel niet in die munten uitgedrukt is maar peanuts. UK gaat trouwens net hetzelfde doen.

Reverberation 7 april 2020 13:44

Citaat:

Als men dat wil zal het crashen, dat heb je alvast goed gezien.

praha 7 april 2020 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9290612)
Als men dat wil zal het crashen, dat heb je alvast goed gezien.

De rothschild's beslissen daarover

Reverberation 7 april 2020 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9290634)
De rothschild's beslissen daarover

Rr00ttt 7 april 2020 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9290485)
Een devaluatie tegenover wat? De dollar zone, de € zone en de RMB zone doen de geldpersen op volle toeren draaien. De rest van de wereldhandel niet in die munten uitgedrukt is maar peanuts. UK gaat trouwens net hetzelfde doen.

Een devaluatie tegen het enige wat echt telt. I.e. echte goederen met een intrensieke waarde.

Denk aan eten, kledij, enz.

Door meer geld te drukken wordt er niet meer geproduceerd he. Enkel de prijs van het geproduceerde zal stijgen.

Om het simpel voor te stellen:

De bakker bakt 10 broden en er is 50 euro geld.

-> je betaalt 5 eur per brood

vervolgens druk je 45 euro bij, maar dat maakt niet magisch 90 extra broden bij he!

Het enige wat er zal gebeuren is dat de prijs van 1 brood nu stijgt naar 50 euro!

De huidige situatie is nog erger want voor veel producten en diensten is de productie zwaar gedaald met al die maatregelen, of in het voorbeeld we gaan van 10 broden en 50 euro beschikbaar, naar 500 euro maar nog maar 5 broden beschikbaar...

De dag van vandaag is zowat de slechtst mogelijke combinatie. Massaal geld bijdrukken en een instorting van productie en diensten.

Het risiko dat dit heel erg uit de hand gaat lopen als die maatregelen niet heel snel worden teruggeschroefd is enorm.

Universalia 8 april 2020 05:40

Waar komt die nu weer vandaan? :?

Groen wil "bazooka aan maatregelen" tegen sociale crisis

praha 8 april 2020 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 9291257)
Een devaluatie tegen het enige wat echt telt. I.e. echte goederen met een intrensieke waarde.

Door meer geld te drukken wordt er niet meer geproduceerd he. Enkel de prijs van het geproduceerde zal stijgen.

vervolgens druk je 45 euro bij, maar dat maakt niet magisch 90 extra broden bij he!

Het enige wat er zal gebeuren is dat de prijs van 1 brood nu stijgt naar 50 euro!

De huidige situatie is nog erger want voor veel producten en diensten is de productie zwaar gedaald met al die maatregelen, of in het voorbeeld we gaan van 10 broden en 50 euro beschikbaar, naar 500 euro maar nog maar 5 broden beschikbaar...

De dag van vandaag is zowat de slechtst mogelijke combinatie. Massaal geld bijdrukken en een instorting van productie en diensten.

Het risiko dat dit heel erg uit de hand gaat lopen als die maatregelen niet heel snel worden teruggeschroefd is enorm.

Dat noemen ze dan inflatie door geldcreatie

Boduo 8 april 2020 10:38

Schulden ?
Op de voorpagina van De Standaard:
Betalingsuitstel wegens corona kost (veel) geld.
Tot duizenden €'s extra ...
De bankrovers hebben géén hart. Op die plaats zit een oeroude, Belgische kasseisteen.

Gipsy 8 april 2020 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 9291257)

Geen kleuter les geven van bakker en broden, ik ben nog niet seniel. Er werd begonnen over devaluatie wat zuiver op munten onderling slaat.

Niet verwarren met inflatie en dan nog een inflatie waar geen verhoging van welvaart tegenover staat maar een te verwachten zware recessie.

Boduo 8 april 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9291640)
Geen kleuter les geven van bakker en broden, ik ben nog niet seniel. Er werd begonnen over devaluatie wat zuiver op munten onderling slaat.

Niet verwarren met inflatie en dan nog een inflatie waar geen verhoging van welvaart tegenover staat maar een te verwachten zware recessie.

De banken zijn die recessie al aan het inleiden !
Bende rovers !
Crapuleus kapitalisme !

Gipsy 8 april 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9291668)
De banken zijn die recessie al aan het inleiden !
Bende rovers !
Crapuleus kapitalisme !

De Europese Centrale Bank heeft nu geen andere keuze dan massaal geld bij te drukken. Zoniet gaan de helft van de bedrijven over kop met 10 tallen miljoenen werklozen Het is nu geld bij drukken of versmoren.

Reverberation 8 april 2020 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9291679)
De Europese Centrale Bank heeft nu geen andere keuze dan massaal geld bij te drukken. Zoniet gaan de helft van de bedrijven over kop met 10 tallen miljoenen werklozen Het is nu geld bij drukken of versmoren.

En daarna?

Wie gaat dat afbetalen? Dat privaat papier en inkt?

Wereldwijd in de zak gezet. Opnieuw.

De roep voor globalisatie zal opnieuw hard worden ingezet en de democratie, whatever dat nog was, zal nog verder van je bed verschoven worden.

Op weg naar armoede en volledige controle.

Mja, dat zijn nutters die dat zeggen.

praha 8 april 2020 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9291798)
En daarna?

Wie gaat dat afbetalen? Dat privaat papier en inkt?

Wereldwijd in de zak gezet. Opnieuw.

Dat we dat op één of andere manier met z'n allen gaan betalen staat buiten kijf
Die oplossing van extra geld te injecteren houdt in dat ge dat normaliter ( als de productie ook niet drastisch voor langere tijd in de slop geraakt ) uitsmeert over den tijd en dat er geen onnodige zaken over kop gaan wegens louter stom acuut liquiditeitsprobleem.

Waar worden we precies in de zak gezet en door wie ?
Hebt ge soms liever een belastingsbriefke voor de komende zoveel jaren dat je niet meer kunt betalen dat ge uw woning dient te verkopen ?

Citaat:

De roep voor globalisatie zal opnieuw hard worden ingezet en de democratie, whatever dat nog was, zal nog verder van je bed verschoven worden.

Op weg naar armoede en volledige controle.
wat het één met het ander te maken heeft is me weer een volkomen raadsel
Globalisering staat helemaal niet gelijk met een installering van een overkoepelende new order of wat dan ook
En is het nog de vraag of dat dat überhaupt zou moeten betekenen dat er meer armoede en minder democratie zou zijn.

De emperie spreekt u compleet tegen wat dat betreft.
Nog nooit is zoveel rijkdom geweest gemiddeld gezien..nog nooit is er zoveel democratie geweest

Citaat:

Mja, dat zijn nutters die dat zeggen.
Die term is voorbehouden voor de alu-hoedjes conspiracy zotten zoals gij

marie daenen 8 april 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9291679)

https://sceptr.net/2020/04/eu-geeft-...n-coronavirus/

EU geeft 15 miljard aan Afrika in strijd tegen coronavirus

Inderdaad, beter nu het geld dat er nog is uitgeven alvorens het morgen geen cent meer waard is zeker???

Gipsy 9 april 2020 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9292007)

Inderdaad, beter nu het geld dat er nog is uitgeven alvorens het morgen geen cent meer waard is zeker???

Afrika laten stikken wat corona betreft is geen optie. Corona kent geen grenzen.

praha 9 april 2020 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9292007)

herinner je je verhaaltje van die katten en mussen nog ?
Awel ge moet zorgen dat er daar ook nog wat mussen overleven of al die katten komen naar hier

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be