| Elio di Supo |
21 juni 2020 16:07 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
(Bericht 9368683)
Als jij dat denkt, dan denk je volledig verkeerd.
Dat er problemen zijn met vreemdelingen dat ga ik ook niet ontkennen maar op voorhand altijd alles in hun schoenen proberen te schuiven is me wel een brug te ver.
In andere draden op dit forum zien we net hetzelfde gebeuren.
Gisteren was het hier trouwens idem-dito.
Wat voor-oordelen betreft druipt het hier gewoon af.
Straks gaat men hier nog gaan beweren dat de CCC en de bende van Nijvel ook hun oorsprong in de Islam hebben.
|
Je maakt er een karikatuur van he. Als men mensen lukraak met een mes bewerkt is er een probleem. Als men het in zijn hoofd haalt om een vrachtwagen te kapen en op een massa in te rijden op een kerstmarkt dan is er een probleem. Als men zomaar onbekenden omver rijdt met de bedoeling ze te doden oop de promenade des Anglais in Nice dan is er een probleem. Als men een regisseur op straat vermoordt omdat men het niet eens is met zijn film dan is er een probleem. Als men een tekenaar met de dood bedreigt omwille van cartoons dan is er een probleem.
Een dieper liggend probleem en niet een verzameling van kleine micro-feitjes waarin telkens een verwarde de hoofdrol speelt. Of een verwijzing naar een verre oorlog die om de een of andere reden het doden van willekeurige slachtoffers goedpraat.
Als Hans Van Temsche racistische moorden pleegt dan is er een probleem. Als een racistische tiener in Zuid-Carolina een kerk binnenstapt en zwarten neerschiet is er een probleem. Als er een zwarte man sterft door politiegeweld dan is er een probleem. Het verschil is dat die zaken wereldwijde afkeuring veroorzaken en massale protesten en wetgevingen dienen veranderd en allerlei commitees dienen opgericht etc etc etc
Maar ik heb dergelijke dynamiek niet vastgesteld na de moorden in de Bataclang of de kerstmarkt in Berlijn of in Nice. En dat mijn beste is een probleem.
|