![]() |
Citaat:
Staat dat in de oude wet? |
Centrumpartijen zijn al jaren beducht voor de afschaffing van de opkomstplicht, sinds zwarte zondag, uit schrik dat de conservatieve cvp- en sossenkiezer liever in z'n bed blijft liggen op zondag, en de fanatieke rechts(vooral) en links stemmers naar het stemhokje gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wie gelooft die mensen van de VRT nog ? Onvolledige informatie is blijkbaar hun handelsmerk geworden.:roll: |
Citaat:
Ik vermoed enkel dat we niet kunnen achterblijven op de meeste EU landen, behalve het groothertogdom en Griekenland (als 'k mij niet vergis). |
Citaat:
Dat was de gewoonte geworden dat kleine partijen "die op de wip zaten" de burgemeesterszetel werd aangeboden ( zelfs al hadden ze maar 1 zetel!) om hen tot coalitie te bewegen ondanks ideologische tegenstellingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als de traditionele partijen verder achteruit gaan en NVA en VB vooruit, dan zal er op een dag toch geen andere mogelijkheid meer zijn. |
Citaat:
ook niet veel mensen tot het Belgicisme bekeerd hebben ,denk ik. |
Citaat:
Citaat:
Opnieuw : dat verplicht niemand om met Blokkers samen te werken. Enkel als die autonoom een meerderheid kunnen vormen, zijn ze incontournable. |
Citaat:
|
Citaat:
nva kan niet met het VB samenwerken, want ze zijn bang dat ze dan worden afgestraft bij de volgende verkiezingen. maar nva kan ook niet met groen of pvda samenwerken, want dan worden ze bij de volgende verkiezingen nog veel harder afgestraft. de meest realistische mogelijkheid die dan nog overblijft is om gewoon geen regering te vormen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw argument gaat trouwens enkel op voor de grotere steden (en zelfs dan nog...). In kleinere steden en gemeenten zie je de gekste coalities. Er is maar één constante: niet met het VB. |
Citaat:
Geloof je écht dat N-VA omwille van pakweg het Ninoofse probleem met de score van dikke Guy te deblokkeren het cordon gaat schenden ? Goed wetende dat ze zichzelf dan totaal onmogelijk maken bij de andere partijen voor wat betreft de coalitievorming van het federaal niveau ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be