Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lachaert opdrachthouder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254817)

Hypochonder 18 augustus 2020 15:01

Wat een levensgrote GRAP. Lachaert mag nu voor de schijn ook eens wat rondjes gaan draaien in de hoop dat er iets uitkomt. Dit is gewoon zo pijnlijk dat het lachwekkend is.

Als al zijn voorgangers die bijna allemaal meer politiek gewicht hadden het niet konden, wat zou lachaert het dan kunnen.

Dadeemelee 18 augustus 2020 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9422814)
Verwacht jij dat de abortuswet zal gestemd worden als het parlement uit zomervakantie terugkomt ?

Dat deze wet, uitgaand van het parlement, nog niet gestemd is, is een overwinning van de particratie op de parlementaire democratie.

Als er tegen dan geen regeerakkoord is denk ik van wel. De liberalen en groenen zijn woest op de NVA en zullen hen met plezier even pesten.

Eyjafjallajökull 18 augustus 2020 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9422814)
Verwacht jij dat de abortuswet zal gestemd worden als het parlement uit zomervakantie terugkomt ?

Dat deze wet, uitgaand van het parlement, nog niet gestemd is, is een overwinning van de particratie op de parlementaire democratie.

Dienen ze toch wat amendementen in die het advies van de RvS nodig hebben ? :-D

Dadeemelee 18 augustus 2020 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9422813)
Als hij voor paars-geel weer gaat kan em evengoed ergens een SM kelder zoeken, zelfde resultaat.

Hij kan nog altijd het Drijkoningenverhaal terug bovenhalen, dat werd gestopt door de Bubbel Van Vijf deus ex machina.

Eyjafjallajökull 18 augustus 2020 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9422822)
Hij kan nog altijd het Drijkoningenverhaal terug bovenhalen, dat werd gestopt door de Bubbel Van Vijf deus ex machina.

Zal hij ook wel doen. Wat moet hij immers zonder Bouchez ? :lol:

N-Vb 18 augustus 2020 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9422817)
Wat een levensgrote GRAP. Lachaert mag nu voor de schijn ook eens wat rondjes gaan draaien in de hoop dat er iets uitkomt. Dit is gewoon zo pijnlijk dat het lachwekkend is.

Als al zijn voorgangers die bijna allemaal meer politiek gewicht hadden het niet konden, wat zou lachaert het dan kunnen.

misschien dat hij dan zijn naam gaat veranderen in:
- snood-aert
- dool-aert
- traan-aert
- huil-aert
- huichel-aert
- feil-aert
-

Zucht 18 augustus 2020 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9422822)

De opdracht is nog altijd om een "zo breed mogelijke meerderheid" te vinden.
De driekoningen speelden toch met een mogelijke minderheidsregering ?

Eduard Khil 18 augustus 2020 15:14

Aiai arme Egbert. Nu gaan ze hem alle hoeken van de kamer laten zien

Eduard Khil 18 augustus 2020 15:17

In het artikel van de standaard ' het lijkt alsof het paleis denkt : potje breekt, potje betalen!'

Hoe klinkt dat als Filip dat uitspreekt?

Eyjafjallajökull 18 augustus 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9422826)
De opdracht is nog altijd om een "zo breed mogelijke meerderheid" te vinden.
De driekoningen speelden toch met een mogelijke minderheidsregering ?

Niet echt, een coalitie zonder PS eerder.

vlijmscherp 18 augustus 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9422818)
Als er tegen dan geen regeerakkoord is denk ik van wel. De liberalen en groenen zijn woest op de NVA en zullen hen met plezier even pesten.

het was vooral CD&V die hier tegen was.

Eyjafjallajökull 18 augustus 2020 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9422833)
In het artikel van de standaard ' het lijkt alsof het paleis denkt : potje breekt, potje betalen!'

Die heeft dat gewoon in het Frans uitgesproken tegen Lachaert.

Iets met casser en payer dus.

vlijmscherp 18 augustus 2020 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9422833)

ook bij de VRT zijn ze cynisch aan het worden:

Citaat:

Nu ook hun missie op niets is uitgedraaid, mag Egbert Lachaert zijn formatiekunsten tonen. Komt dat zien op 28 augustus.

Gipsy 18 augustus 2020 15:33

Ik volg feitelijk weinig politiek maar die Lachaert ziet er een pak geloofwaardiger uit dan die dwaze goele voor hem en in ieder geval meer liberaal. Hij had groot gelijk zo maar niet in een linkse regering te stappen zonder liberale accenten.

quercus 18 augustus 2020 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9422806)
Ja, maar ik denk dat de opdracht van Lachaert is om met de Bubbel van Vijf tot een akkoord te komen.

"Bubbel van Vijf"... :roll:
"Paars-geel"... :roll:
"Paars-Groen"... :roll:
"Vivaldi"... :roll:
"Wilmès II of Wilmès III"

Is er hier iemand die nog gelooft dat de gewone kiezer er nog aan uit geraakt? En zeker niet wanneer men daarbij nog eens begint te goochelen met corona-terminologie en leuke kleurtjes.

Kijk dergelijke babylonische verwarring heb je met een evenredig kiesstelsel waarin zelfs een hond met een hoedje het parlement kan binnenrollen.
Geef mij maar een Angelsaksisch kiesstelsel (the winner takes it all). Jajajaaa...ik weet het, ik weet het...8-) "niet eerlijk" enz. enz... maar véél efficiënter voor de vorming van een regering is het wel. Zelfs een Charles De Gaulle heeft bij zijn aantreden in de jaren zestig in de (toen nieuwe) Franse grondwet (Vijfde Republiek) het oude Franse evenredige kiessysteem aangepast en, zij het gedeeltelijk, overgeschakeld naar het Angelsaksisch systeem. Hij moest daarvoor wel zijn legendarische hekel aan "les anglo-saxons" even opzij schuiven. Maar toch heeft hij het gedaan om een eind te kunnen maken aan de eindeloze processie van regeringscrisissen waarmee zijn voorgangers tijdens de Vierde Republiek geconfronteerd werden.

gertc 18 augustus 2020 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9422834)
Niet echt, een coalitie zonder PS eerder.

Hoezo? Gaat Lachaert eisen dat een familie opgebroken wordt? Dat kan hij toch niet verlangen?
<sarcasm off>

De Prof 18 augustus 2020 15:36

CD&V, Open VLD en MR zetten hun formatieopdracht tijdelijk stil.

De Arizona-piste van CD&V, Open VLD, MR, N-VA, SP.A en CDH wordt wel nog niet aan de kant geschoven. “Arizona is sowieso een basis die niemand heeft afgeschoten. We houden die piste in principe aan”, maakt Lachaert aan VRT NWS duidelijk.

Uit HLN op 19 juli.

Kort gezegd, Het is terug de beurt om SPa van PS uit elkaar te spelen.

dalibor 18 augustus 2020 15:37

Als je zegt dat je denkt dat een oplossing nog mogelijk is, roep je dat over jezelf af.

vlijmscherp 18 augustus 2020 15:39

ik vraag me wel af wie hij het eerst gaat ontvangen na Bouchez.

schaker 18 augustus 2020 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9422750)
De koning heeft zonet Lachaert als opdrachthouder het veld in gestuurd. Nu gaan we eens kijken of dat die een meerderheid kan vormen....

Alweer een geniale zet van de koning, want Lachaert heeft alle sleutels in de hand. De grote vraag is echter:
In welke volgorde gaat Lachaert te werk:
  1. N-VA/PS / Bubbel van vijf.
  2. Arizona.
  3. Vivaldi / paars-groen.
  4. Tri-partite minderheidsregering.
  5. Niets doen en hopen op Wilmes III.
Ik denk dat “zijn voorzitter” (Bouchez) in de media het initiatief van hem overneemt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be