![]() |
Wat een levensgrote GRAP. Lachaert mag nu voor de schijn ook eens wat rondjes gaan draaien in de hoop dat er iets uitkomt. Dit is gewoon zo pijnlijk dat het lachwekkend is.
Als al zijn voorgangers die bijna allemaal meer politiek gewicht hadden het niet konden, wat zou lachaert het dan kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
misschien dat hij dan zijn naam gaat veranderen in: - snood-aert - dool-aert - traan-aert - huil-aert - huichel-aert - feil-aert - |
Citaat:
De driekoningen speelden toch met een mogelijke minderheidsregering ? |
Aiai arme Egbert. Nu gaan ze hem alle hoeken van de kamer laten zien
|
In het artikel van de standaard ' het lijkt alsof het paleis denkt : potje breekt, potje betalen!'
Hoe klinkt dat als Filip dat uitspreekt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets met casser en payer dus. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik volg feitelijk weinig politiek maar die Lachaert ziet er een pak geloofwaardiger uit dan die dwaze goele voor hem en in ieder geval meer liberaal. Hij had groot gelijk zo maar niet in een linkse regering te stappen zonder liberale accenten.
|
Citaat:
"Paars-geel"... :roll: "Paars-Groen"... :roll: "Vivaldi"... :roll: "Wilmès II of Wilmès III" Is er hier iemand die nog gelooft dat de gewone kiezer er nog aan uit geraakt? En zeker niet wanneer men daarbij nog eens begint te goochelen met corona-terminologie en leuke kleurtjes. Kijk dergelijke babylonische verwarring heb je met een evenredig kiesstelsel waarin zelfs een hond met een hoedje het parlement kan binnenrollen. Geef mij maar een Angelsaksisch kiesstelsel (the winner takes it all). Jajajaaa...ik weet het, ik weet het...8-) "niet eerlijk" enz. enz... maar véél efficiënter voor de vorming van een regering is het wel. Zelfs een Charles De Gaulle heeft bij zijn aantreden in de jaren zestig in de (toen nieuwe) Franse grondwet (Vijfde Republiek) het oude Franse evenredige kiessysteem aangepast en, zij het gedeeltelijk, overgeschakeld naar het Angelsaksisch systeem. Hij moest daarvoor wel zijn legendarische hekel aan "les anglo-saxons" even opzij schuiven. Maar toch heeft hij het gedaan om een eind te kunnen maken aan de eindeloze processie van regeringscrisissen waarmee zijn voorgangers tijdens de Vierde Republiek geconfronteerd werden. |
Citaat:
<sarcasm off> |
CD&V, Open VLD en MR zetten hun formatieopdracht tijdelijk stil.
De Arizona-piste van CD&V, Open VLD, MR, N-VA, SP.A en CDH wordt wel nog niet aan de kant geschoven. “Arizona is sowieso een basis die niemand heeft afgeschoten. We houden die piste in principe aan”, maakt Lachaert aan VRT NWS duidelijk. Uit HLN op 19 juli. Kort gezegd, Het is terug de beurt om SPa van PS uit elkaar te spelen. |
Als je zegt dat je denkt dat een oplossing nog mogelijk is, roep je dat over jezelf af.
|
ik vraag me wel af wie hij het eerst gaat ontvangen na Bouchez.
|
Citaat:
In welke volgorde gaat Lachaert te werk:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be