Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Gedaan met op het VB te stemmen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256585)

Eberhard Leclerc 20 december 2020 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9551042)
Los daarvan verwacht ik van een zekere andere Vlaamsgezinde partij wel steeds meer tegenwerk.Voornaamste is ,gegeven de omstandigheden dat geen NIEUWE beperkingsmaatregelen meer getolereerd zullen worden in Vlaanderen
..JJ is duidelijk op pad tegen te gaan wringen.Als "Graaf van Vlaanderen" is dat ook zijn plicht....;-)

Jambon is gewoon zijn pluche kwijt als hij de Vlaming minder wil opsluiten.
Hij zit daar al bijna een jaar lang als een soort clown de ideale gehoorzame en meegaande Belg te acteren.

De nva moet geoorzaam en gehorig zijn aan allemaal kleine partijtjes anders zijn ze ook nog het ministerpresidentschap vab Vlaanderen kwijt.
Ze zijn vanaf het begin in die tunnel gestapt en kunnen er niet meer uit.
Zo liggen de kaarten.

reservespeler 20 december 2020 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9549552)
En dus logischerwijs ook niet op N-VA.
En al zeker niet op de rest.

De regering neemt buitensporige maatregelen.
Reactie VB: nog harder aub.

Genoeg is genoeg.
Ik ben vanaf vandaag partijloos.

Die logica om ook niet om op de N-VA te stemmen, ontgaat me.

Demper 20 december 2020 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9551030)
Geachte heer Demper

Is het toegestaan om uw beslissing eerder laat te noemen?

Het VB was altijd als verwoed tegenstander van de godsdienstige hoofddoek gekend. Toen het VB geen enkele weerstand tegen de volstrekt onzinnige monddoekverplichting bood, heeft deze beleidsvereniging voor dhr. Depuydt volledig afgedaan.
Een monddoek is ook een hoofddoek en beiden zijn onderdrukkend bedoeld. Voor de zoveelste maal: monddoeken houden geen smetstoffen tegen. Ze zijn zelfs schadelijk voor de gezondheid bij langdurig gebruik.
Het VB heeft zijn eigen keel doorgesneden. De VB-ers kunnen nooit meer ernstig genomen worden indien zij in de toekomst voor een hoofddoekverbod blijven opperen. Het is ook geheel niet verwonderlijk dat bijna alle donkere nieuwkomers in het begin stonden te springen om met zo'n dwaas mondlapje te staan pronken.
Het voorstel om alle kroon besmette lieden een enkelband te geven was gewoonweg schokkend.
De huichelaars van het VB verdienen net als die andere smeerlappen onze stem niet. Zij dienen zelfs berecht te worden voor medeplichtigheid aan misdaden tegen de menselijkheid.

Het VB lag al eerder door hun taalgebruik niet in de hoogste schuif. Echte Vlaamsgezinden bevuilen hun taal niet met vreemde woorden en gebruiken steeds de Nederlandstalige benaming, ook voor oorden buiten het Vlaams Gewest (bv. Kales en Driebruggen).

De toestand bij onze Noord-Nederlandse buren is namelijk anders. De heren T. Baudet en W. van Haga gooien de beuk erin tegen de afgrendeltoestand, verplichte afstanden, monddoekjes, sluiting van eet-en drinkaangelegenheden, enz.
Deze heren dienen voor deze enig goede houding beloond te worden. Er is ook nood aan een dergelijk geluid bij de Zuid-Nederlanders.

Hoogachtend

Volledig akkoord.

Demper 20 december 2020 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9551118)
Die logica om ook niet om op de N-VA te stemmen, ontgaat me.

Dit moet een grap zijn.

Een klein voorbeeld.
Dewever zegt dat zijn politiediensten overal mogen binnengaan.
Gaan ze dan sneetjes gevulde kalkoen in beslag nemen als er iemand teveel zit?

Hij gaat samen met Frau Berx pizzadozen tellen.

NOOIT stem ik op de N-VA.

Rudy 20 december 2020 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9551370)

Geen VB, geen NVA.
Op de liberalen dan ? Goed idee trouwens.

Demper 20 december 2020 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9551438)
Geen VB, geen NVA.
Op de liberalen dan ? Goed idee trouwens.

Er zijn geen liberalen in dit land.

Universalia 20 december 2020 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9549562)
Enkele maanden geleden heb ik al besloten om gewoon niet meer te gaan stemmen.
In tegenstelling tot Nederland is er hier geen enkele partij die ook nog maar enigszins kritisch durft zijn tegenover een beleid dat ons tot wereldkampioen doden/100.000 inwoners heeft gemaakt, de WZC tot slagvelden maakt en intussen onze grondrechten op de schroothoop heeft gegooid.

Dat schreef ik al bij de laatste verkiezingen dat ik liever al in goed gezelschap verkerende in mijn bed zou blijven liggen want wat haalde het uit dat stemmen?

Rudy 20 december 2020 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9551439)
Er zijn geen liberalen in dit land.

Ge meent het :-)

Demper 20 december 2020 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9551450)
Ge meent het :-)

Wat is er nog liberaal aan de Open VLD?

denkimi 21 december 2020 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9551452)

1/3 van hun naam. en dat is het zowat.

maar dat is niets nieuws, ze zijn al niet meer liberaal sedert verhofstadt 20 jaar geleden.

Demper 21 december 2020 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9551460)
1/3 van hun naam. en dat is het zowat.

maar dat is niets nieuws, ze zijn al niet meer liberaal sedert verhofstadt 20 jaar geleden.

Lachaert is echt een ontgoocheling van formaat.

daiwa 21 december 2020 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9551370)
Dit moet een grap zijn.

Een klein voorbeeld.
Dewever zegt dat zijn politiediensten overal mogen binnengaan.
Gaan ze dan sneetjes gevulde kalkoen in beslag nemen als er iemand teveel zit?

Hij gaat samen met Frau Berx pizzadozen tellen.

Maar om illegalen op te sporen mogen ze niet binnen gaan.

denkimi 21 december 2020 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9551462)
Lachaert is echt een ontgoocheling van formaat.

jep. de eerste daad na zijn verkiezing, doen wat hij beloofd had juist niet te doen en waardoor hij verkozen geweest is in de eerste plaats.

leuke partij, jammer dat ze de kiesdrempel nog halen. :-D

denkimi 21 december 2020 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9551469)

vergeet inbrekers/krakers niet. zelfs al is de voordeur geforceerd en het raam ingeslagen, dan nog mogen ze niet binnengaan.

wat een leuk land hebben we toch.

Demper 21 december 2020 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9551469)

De N-VA zet liever politie in tegen de brave burger.
Terwijl liggen er honderden kilo's coke in de haven.
Reactie Dewever: misschien best legaliseren.

Demper 21 december 2020 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9551470)
jep. de eerste daad na zijn verkiezing, doen wat hij beloofd had juist niet te doen en waardoor hij verkozen geweest is in de eerste plaats.

leuke partij, jammer dat ze de kiesdrempel nog halen. :-D

De modale Vlaming en Belg in het bijzonder, is zo dom als het achterste van een varken.

Rudy 21 december 2020 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9551452)

Als je vindt dat ze niet liberaal zijn, stem dan voor een andere partij.
Als je VB en NVA en OVLD niet liberaal genoeg vindt dan vraag ik mij af waar je je goesting vindt.
Word dan sos of tjeef hé.

Demper 21 december 2020 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9551497)
Als je VB en NVA en OVLD niet liberaal genoeg vindt dan vraag ik mij af waar je je goesting vindt.

Ik ben vanaf vandaag partijloos.

Dat staat letterlijk in het eerste bericht.

Is dit niet duidelijk?

patrickve 21 december 2020 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9551497)

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben enkel maar akkoord met het VB betreffende hun islam standpunt. Voor de rest heb ik mij nooit erg aangetrokken gevoeld tot hen, want veel te veel bewondering voor staat en overheid zij het wel "een andere", een "Vlaamse". Maar goed, ze hebben het cordon, dat is niet te versmaden.

Hun huidige houding ten aanzien van de Grote Gekte is echter heel heel teleurstellend.

Ik zou een "liberale" partij willen vinden, een die de staat heel erg hard aan banden wil leggen, en heel hard op burgervrijheden hamert. Maar die zijn er niet echt.

Der Wanderer 21 december 2020 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9551552)
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben enkel maar akkoord met het VB betreffende hun islam standpunt. Voor de rest heb ik mij nooit erg aangetrokken gevoeld tot hen, want veel te veel bewondering voor staat en overheid zij het wel "een andere", een "Vlaamse". Maar goed, ze hebben het cordon, dat is niet te versmaden.

Hun huidige houding ten aanzien van de Grote Gekte is echter heel heel teleurstellend.

Ik zou een "liberale" partij willen vinden, een die de staat heel erg hard aan banden wil leggen, en heel hard op burgervrijheden hamert. Maar die zijn er niet echt.

Dat zou toch ook totaal illusoir zijn (even los van mijn fundamentelere bezwaren), alsof je nog terug kan naar een tijd waarin die 'vrijheden' op de klassieke manier gegarandeerd zouden kunnen zijn (als die ooit bestaan zou hebben; vroeger was er vooral nog niet de capaciteit om de macht globaal te monopoliseren zoals die nu wel dreigt te ontstaan). In zekere zin zitten we vandaag, denk ik, in een (althans voorlopige) 'eindstrijd': het gros van de bevolking zal daarbij tot een veredelde slavenstand gemaakt worden als deze gekte als vehikel kan dienen voor de Great Reset. Het 'liberalisme' is zoals dat al bij de Grieken mutatis mutandis gold, slechts een ideologisch voorhangsel voor de post-traditionele machthebbers zolang die hun zin niet totaal kunnen doordrijven. De staatsmacht is gewoon een van de middelen om dat nu wel te doen. De liberalen zijn dan net als de ecologisten gewoon een tijdlang nuttige ideologische idioten geweest.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be