Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Terugdraaide teller is definitief voorbij. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257024)

Tavek 14 januari 2021 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9575876)
Warmtepomp is eigenlijk ook op het randje. Zonder goedkope elektriciteit is dat ook niet lucratief.

En zo draaien we maar in het rond. :-(

Ja, omdat voornamelijk de gemeenten van de electriciteitsfactuur een belastingbrief hebben gemaakt.

Dadeemelee 14 januari 2021 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9575880)
Ja, omdat voornamelijk de gemeenten van de electriciteitsfactuur een belastingbrief hebben gemaakt.

Zwijg stil of ik denk aan mijn opcentiemen. Belastingen zouden transparanter moeten.

tropisteveel 14 januari 2021 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9575826)
Iedereen met een beetje technische bagage wist:

- dat het net het niet aankan zonder immense investeringen
- dat het waardeloos is zonder buffering

En nu dat de teller niet terugdraait zijn die problemen opgelost?? Op technisch gebied verandert er niks, noppes, zero.

pajoske 14 januari 2021 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9575875)
Is em thuis door de dag als de zon schijnt ?

Tegenwoordig wel. ;-)

vlijmscherp 14 januari 2021 21:58

Maw het heeft geen enkel nut nog om zonnepanelen te kopen als je een normaal energieverbruik hebt.

vlijmscherp 14 januari 2021 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9575855)
De juiste actie zou zijn om dat dom hersenloos promoten van zonnepanelen te stoppen en te beginnen met:

- uitbouw van een intelligent distributienet
- uitbouw van buffering. Bijvoorbeeld geen zonnepanelen zonder batterij backup

Zonnepanelen en batterij, dat is toch gewoon veel te duur? Daar kan je nooit uit de kosten komen.

Zucht 14 januari 2021 22:03

Had het aan Tommelein gelegen lagen alle daken nu vol.
Citaat:

“In Limburg liggen zonnepanelen op 6,6% van de geschikte daken. Dus is nog meer dan 93 procent van de ruimte onbenut”, legde Tommelein vorige week uit in het Vlaams Parlement. “In West-Vlaanderen is dat zelfs meer dan 96%.”
https://www.ilumen.be/nl/ambitieuze-...e-verdubbelen/

Maar net zoals Turtel voor hem heeft hij niks geen verantwoordelijkheid meer af te leggen.

Libro 14 januari 2021 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9575854)
Ik ken ene die net 8kWp heeft laten zetten plus zware warmtepomp, om nog te kunnen genieten van terugdraaiende digitale teller in zijn bouw....

Nu gaat die mogen verwarmen op netstroom.....prijzige affaire.

Als we onze klimaatambities halen, dan wordt elektriciteit onze enige bron van energie voor verwarming, transport.... Geen vrije keuze meer van energiebron én dan zijn we nog eens afhankelijk van energie die aan dit soort strapatsen onderhevig is. Ik heb nachtmerries van tekorten aan energie, die dan ook nog eens onbetaalbaar wordt.

Dadeemelee 14 januari 2021 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9575900)
Zonnepanelen en batterij, dat is toch gewoon veel te duur? Daar kan je nooit uit de kosten komen.

Dat is het standpunt van de individuele verbruiker die winst wil maken en zich geen bal aantrekt van de rest.
Daar is niks mis mee.

Ik bekijk het vanuit het globale perspectief: ik ben wel degelijk begaan met het milieu, maar nu nog meer zonnepanelen zetten zonder buffering is planologisch waanzin.

fox 14 januari 2021 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9575854)
Ik ken ene die net 8kWp heeft laten zetten plus zware warmtepomp, om nog te kunnen genieten van terugdraaiende digitale teller in zijn bouw....

Nu gaat die mogen verwarmen op netstroom.....prijzige affaire.

Ik heb 6kwp gezet om thuisverbruik en warmtepomp voor zwembad. Ze hebben mij ook weer schoon bij mij sjokkedijzen.

De schoofzak 14 januari 2021 22:18

De titel van de draad is: grondwettelijk hof fluit Zuhal Demir terug

Maar ik lees in DS van vandaag:
( https://www.standaard.be/cnt/dmf20210114_94924822 )

Citaat:

...
Onder meer de Raad van State en energieregulator Vreg waarschuwden dat de Vlaamse regering haar bevoegdheden overschreed.

De vorige Vlaamse regering en toenmalig bevoegd minister van Energie Lydia Peeters (Open VLD) besloten - vlak voor de verkiezingen - toch door te zetten, en beloofde dat investeerders in zonnepanelen tot eind 2020 nog maximaal vijftien jaar zouden kunnen genieten van het voordeel van de terugdraaiende teller. Het Vlaams Parlement keurde de regeling goed zonder enige tegenstem.
...
Dit is toch echt een draad van forum-geneuzel.

We hebben de pandareus in betere tijden gekend. Hij is een pandakneus geworden.

Dadeemelee 14 januari 2021 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9575914)
De titel van de draad is: grondwettelijk hof fluit Zuhal Demir terug

Maar ik lees in DS van vandaag:
( https://www.standaard.be/cnt/dmf20210114_94924822 )

Dit is toch echt een draad van forum-geneuzel.

We hebben de pandareus in betere tijden gekend. Hij is een pandakneus geworden.

Je klaagt selectief Schoof. ;-)

Tavek 14 januari 2021 22:24

Lees ik het goed en is het prosumententarief ook vernietigd ?

Tavek 14 januari 2021 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9575903)
Had het aan Tommelein gelegen lagen alle daken nu vol.

https://www.ilumen.be/nl/ambitieuze-...e-verdubbelen/

Maar net zoals Turtel voor hem heeft hij niks geen verantwoordelijkheid meer af te leggen.

Ja, door die dunne koperkabelkes die overal liggen gaan ze zeker zoveel vermogen kunnen jagen...not.

Tavek 14 januari 2021 22:31

Wie zou ze opnieuw zetten ?

Ik niet.

Dadeemelee 14 januari 2021 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9575918)
Lees ik het goed en is het prosumententarief ook vernietigd ?

Enkel voor de ‘overgangsgevallen’ denk ik. Dus: geen terugdraaiende teller, geenprosument.

Tavek 14 januari 2021 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9575897)
Maw het heeft geen enkel nut nog om zonnepanelen te kopen als je een normaal energieverbruik hebt.

Inderdaad.

De diepvries en frigo kunnen door de dag op zonnestroom draaien. Dat is het zowat.

De rest is voor het net en weg....

XenApp 14 januari 2021 22:40

De beurs leeghalen bij particulieren en ondernemers om de nodige fondsen vrij te maken voor gesubsidieerde postjes te vullen.

Vintage VLD

vlijmscherp 14 januari 2021 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9575906)
Dat is het standpunt van de individuele verbruiker die winst wil maken en zich geen bal aantrekt van de rest.
Daar is niks mis mee.

Ik bekijk het vanuit het globale perspectief: ik ben wel degelijk begaan met het milieu, maar nu nog meer zonnepanelen zetten zonder buffering is planologisch waanzin.

Begaan met het milieu, jazeker. Maar als je er bij verliest, moet je toch echt wel heel idealistisch zijn en vooral geld teveel hebben.

Nee, zonnepanelen in Vlaanderen zijn verleden tijd.

morte-vivante 14 januari 2021 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9575921)
Wie zou ze opnieuw zetten ?

Ik niet.

Ik heb toch al 10 jaar certificaten en heb 2 jaar geleden die investering eruit gehaald

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be