Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het sneeuwt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257515)

kojak 7 februari 2021 10:27

Mij mogen ze later met een raket de ruimte insturen.

Cremeren maakt immers veel te veel rook. :lol:

Universalia 7 februari 2021 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9598475)
Veroorzaakt cremeren geen luchtvervuiling? :?

Ik had de vraag zo zien aankomen.

Volledig terecht dat u het in vraag wil stellen of het éne 'beter' is dan het andere.

Citaat:

Bij elk verbrandingsproces ontstaan reststoffen. Bij een crematie is dat niet anders. Daarom komen de rookgassen van het crematorium niet zomaar in het milieu terecht. De zuivering van rookgassen is een permanent en belangrijk aandachtspunt.
BRON!!

Een ander aandachtspunt?

Groene doodskisten?

Laat het allemaal een persoonlijke keuze zijn en blijven, toch denk ik dat creamatie op de lange duur verplicht zal worden.

Het zou mocht het verplicht worden een hele verandering zijn, ook voor die mensen die een uitvaartcentrum uitbaten.

Maar daar valt wel wat op te vinden ...

Universalia 7 februari 2021 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9598528)

Ik denk wel dat er zoals bij bepaalde bedrijven rookfilters aangebracht zullen zijn. :|

Al die raketten die ze de ruimte insturen en dan de laatste tijden nog ontploffen (Tesla) niet ver van de Aarde alhier zouden die niet vééééél schadelijker zijn?

Boduo 7 februari 2021 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9598528)

prachtig !

Koenaard Depuydt 7 februari 2021 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9598459)
Het heeft een héle tijd verboden geweest dat spel (Carmageddon, zie afbeelding iets hoger) daar de karakters/figuren te dicht bij the real world lagen, men had beter fictieve figuren gebruikt want het spel op zich is best 'leuk'.

Ik heb het op mijn iPad staan en speelde het ook eens volledig uit. :twisted:

Geachte heelalbewoner

De sneeuwbalworpafbeelding met de Engelstalige boodschap "Gotcha" deed de doorluchtige heer inderdaad aan dit spel terugdenken.

U schijnt kennelijk niet echt op de hoogte te zijn inzake de oorspronkelijke uitgave van het eerste spel in de reeks "Het Einde der Wagens" (1997). Er was hevige tegenstand tegen het spel omdat de speler aangemoedigd werd om mensen en dieren in deze denkbeeldige wereld dood te rijden. Daarom werd het spel met een wachtwoord opgezadeld. Bij het niet of verkeerd invullen van dit wachtwoord werden de mensen en dieren in levende doden met groen bloed veranderd. In Duitsland werd trouwens het spel enkel in deze gekuiste speelwijze van de hand gedaan. Duitsland is op dit vlak streng. Een ander voorbeeld: In het nog ouder spel Wolvensteen (1992) diende de hakenkruisen en de verwijzing naar de heer Huttelaere te verdwijnen.

Hoogachtend

kojak 7 februari 2021 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9598539)
Ik had de vraag zo zien aankomen. ...

lol... Ik heb mijn best gedaan. Daarvoor zitten we hier ook op K&K hé. :lol:

Koenaard Depuydt 7 februari 2021 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9598541)
Ik denk wel dat er zoals bij bepaalde bedrijven rookfilters aangebracht zullen zijn. :|

Geachte heelalbewoner

Alle rokertjes dienen vanaf nu van een dergelijk toestel op de mond en neus voorzien te zijn die alle rookgassen tegenhoudt bij het bezigen van hun smerige, achterlijke verslaving. Peuken dienen verplicht opgegeten te worden. Deze rokende smeerlapjes zijn verantwoordelijk voor een groot deel van het zwerfvuil. De eigen en andermans gezondheid is voor rokertjes toch van geen enkel belang.

Trouwens, bij het verbranden van een overleden lichaam schijnt ongeveer drie vaten ofte driehonderd kan (liter) brandstof gebruikt te worden.
Dit is ook niet niks.

Met reine groeten

Svennies 7 februari 2021 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9598272)
Ze hadden gezegd: in Vlaams Brabant niet, maar het is her fameus aan het sneeuwen.
Morgen lekker wandelen in de sneeuw. :thumbsup:

Ik woon kort bij de Vlaams-Brabantse provincie grens ,en hier was het gisterenavond om 20 uur al serieus aan het sneeuwen...

Vlad 7 februari 2021 11:55

3 Bijlage(n)
Zalig

;-)

kelt 7 februari 2021 18:03

Hier,in het Diepe Zuiden van West-Vlaanderen bespeuren wij ook een toefje sneeuw...

Normaal begonnen hier de palmbomen al te knoppen en weerklonk vanuit gracht en beek al de bronstroep van de stekelbaarsjes...

Niet dus....:|

cookie monster 7 februari 2021 18:22

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9598276)

kojak 7 februari 2021 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9598542)
prachtig !

Yep.
Maar je zal wel nog wat jaartjes geduld moeten hebben.
Ik ben (spijtig genoeg) nog niet weg.

Eerst nog wat sparen. Weettewelwadakost ? :mrgreen:

Dadeemelee 7 februari 2021 22:43

Het is terug aan het sneeuwen en het blijft liggen op straat. Dat gaat een lastige spits worden morgenvroeg.

Diego Raga 7 februari 2021 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9598475)
Veroorzaakt cremeren geen luchtvervuiling? :?

Idd Marie, daarentegen is een luchtbegrafenis het minst vervuilend:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtbegrafenis

Svennies 8 februari 2021 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9599011)
Het is terug aan het sneeuwen en het blijft liggen op straat. Dat gaat een lastige spits worden morgenvroeg.

En het excuus gaat worden dat de strooidiensten verrast zijn geworden door de weeromstandigheden....

Ofwel zijn ze te vroeg ,maar eerder zijn ze te laat....

Dat doet me denken aan mijn laatste werkjaar op die dag in 2017 toen het om 12 uur s'middags begon te sneeuwen....

Ik woon op hooguit 15 km van mijn werk ,en besloot gelijk te vertrekken ,in het besef je kan immers niet weten, en hebben we plenty time om op tijd op het werk te geraken....

Om 13u15 moest ik nog 5 km rijden, en de gedachte kwam in me op ,nog 3 kwartier voor 5 km,dat komt in orde,ja man....:roll::roll::roll:

Toen ik eindelijk om 15u25 op mijn werk letterlijk was binnengeschoven bleek het dat ik juist de 5de in ons ploeg was die tot daar geraakt was...

Van die 115 anderen géén spoor....

Jay-P. 8 februari 2021 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9599011)

-Een bericht van de taskforce "strooizout België"-
Update van het overlegcomité:
Doodlopende straten en straten die er slecht bijliggen zullen eerst worden gestrooid. Daarna volgen de essentiële straten. Wanneer dat zal zijn is nog niet duidelijk aangezien de nieuwe leveringen strooizout vertraging hebben.
Voor de rest van de straten wordt een strooiplan opgesteld dat begin mei klaar zal zijn...

(ontvangen met de groeten van Anna.)

Svennies 8 februari 2021 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9599050)
-Een bericht van de taskforce "strooizout België"-
Update van het overlegcomité:
Doodlopende straten en straten die er slecht bijliggen zullen eerst worden gestrooid. Daarna volgen de essentiële straten. Wanneer dat zal zijn is nog niet duidelijk aangezien de nieuwe leveringen strooizout vertraging hebben.
Voor de rest van de straten wordt een strooiplan opgesteld dat begin mei klaar zal zijn...

(ontvangen met de groeten van Anna.)

Een goeike Jay ,kudo's mijn beste...

Universalia 8 februari 2021 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9598562)
Geachte heelalbewoner

De sneeuwbalworpafbeelding met de Engelstalige boodschap "Gotcha" deed de doorluchtige heer inderdaad aan dit spel terugdenken.

U schijnt kennelijk niet echt op de hoogte te zijn inzake de oorspronkelijke uitgave van het eerste spel in de reeks "Het Einde der Wagens" (1997). Er was hevige tegenstand tegen het spel omdat de speler aangemoedigd werd om mensen en dieren in deze denkbeeldige wereld dood te rijden. Daarom werd het spel met een wachtwoord opgezadeld. Bij het niet of verkeerd invullen van dit wachtwoord werden de mensen en dieren in levende doden met groen bloed veranderd. In Duitsland werd trouwens het spel enkel in deze gekuiste speelwijze van de hand gedaan. Duitsland is op dit vlak streng. Een ander voorbeeld: In het nog ouder spel Wolvensteen (1992) diende de hakenkruisen en de verwijzing naar de heer Huttelaere te verdwijnen.

Hoogachtend

Daarom ook schreef ik dat de bewuste game lang verboden geweest is in véél landen.

Er zou een 'gekuiste' versie van bestaan?

Zoals ik al schreef was het vreselijk fout van de makers van de game om 'mensen&dieren' als karakters te gebruiken die je dan zoveel mogelijk moest overrijden om punten met te sprokkelen.

Carmageddon By Stainless Games Ltd

Persoonlijk speel ik liever games waar de karakters een fictieve rol in hebben, iets wat niet in real life bestaat, lqaat het een figuur of een 'monster' zijn zoals de necromorfers uit Dead Space.

Met vriendelijke groet.

Elio di Supo 8 februari 2021 08:25

Universalia 8 februari 2021 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9599102)

Ik ben meer fan van "Let it grow!" (het liedje bedoel ik) :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be