Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   De Block aan arts: "ik zag een dansende man in de zon in uw bericht" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257865)

Vlad 26 februari 2021 06:42

Ik huiver bij de gedachte dat ik ooit onder het mes terecht kom van een arts die OMG zegt als ze haar scalpel laat vallen. De kans is groot dat ik dan uit zelfs de diepste narcose kom geraasd en met die scalpel vele kelen bewerk.

Maggie De Blocks zure oprisping moet haar wegens verzachtende omstandigheden worden vergeven. Ze zal een beetje onwel zijn nu - toch weer - blijkt dat de mondmaskers van de ploeg van 11 miljoen giftig zijn.

Universalia 26 februari 2021 06:46

quercus 26 februari 2021 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9613814)
Maggie begint zich hoogstwaarschijnlijk te vervelen.

Gefrustreerd omdat ze er naast gegrepen heeft om opnieuw “excellentie” te kunnen worden.

fred vanhove 26 februari 2021 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9613826)
Ja, dan dansten we nu allemaal rond een regenboog en aten we rijstpap met gouden lepeltjes.

Zoals door zoveel andere landen is aangetoond. :lol:

Enkel de landen die verleden jaar gedurende 2 maanden draconische maatregelen hebben toegepast zijn nu zowat virus vrij en leven de mensen er omzeggens terug heel normaal.

patrickve 26 februari 2021 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9613967)
Enkel de landen die verleden jaar gedurende 2 maanden draconische maatregelen hebben toegepast zijn nu zowat virus vrij en leven de mensen er omzeggens terug heel normaal.

We hadden ook gewoon normaal kunnen blijven doen. Er was eigenlijk niks bijzonders aan de hand, behalve wat ouwe pees die een beetje vroeger dood vielen van een nijdige valling.

Weyland 26 februari 2021 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9613968)
We hadden ook gewoon normaal kunnen blijven doen. Er was eigenlijk niks bijzonders aan de hand, behalve wat ouwe pees die een beetje vroeger dood vielen van een nijdige valling.

Mensen die lockdowncountdowns hielden hadden het nog bij het rechte eind. Bij 0 kon dat helaas niet 'gevierd' worden met een tournée générale, maar enkel met het naar huis toe strompelen. Toch wel wat verschillend van Oud op Nieuw. Wist men veel dat er een nieuw regime op komst was (enkelingen die dat wisten).
Daarna werden ze met de vinger gewezen en werd ons verteld dat velen onder hen op de IC beland zijn, twee weken later. Wat volgens mij misschien hoogstens een paar waren.

De stemming was toen nog vrolijk, vrolijk over lockdowns en over het opgesloten zitten in diens eigen kot. Daarna mochten we niet eens naar buiten of op een bank zitten. 's Zondags waren de wegen ook leeg (ook al ben ik toen buiten geweest en heb de Antwerpse ring nooit zo leeg geweten op klaarlichte dag). Veel strenger dan nu, wat nu ook op veel meer verzet zou stuiten al blijft het nog steeds zeer onvrij en waarschijnlijk blijft dat nog zo voor een veel te lange tijd.

Men doet niet meer anti-intellectueel vrolijk of carnavalesk over deze pandemie zoals men dat maanden deed in Vlaanderen. HLN.be zou die grappige animaties met o.a. van De Blocks overrated uitspraak ook niet meer durven opvoeren. De zomer van 2020 en vroege herfst durfden ze dat nog wel. En toen lachten ze ook in NL met ons en vonden ze ons 'domme Belgen'.

Jantje 26 februari 2021 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9613808)
Een psychiater is blij dat ze haar eerste dosis van het vaccin heeft gekregen. En laat dat weten op twitter. Met enkele vrolijke emojis erbij.

De Block is not amused:

https://twitter.com/Maggie_DeBlock/s...25935880257539

Na een verbouwereerde reactie van de psychiater, weet Maggie te melden:

https://twitter.com/Maggie_DeBlock/s...27101829591040

https://archive.vn/m7whI

Ik denk dat Maggie een keer naar de psychiater moet. :-(

Ik denk dat de huisarts DeBlock terug naar school moet.
Lichaamsbeweging is namelijk belangrijk.
Daarnaast is levensgeluk en levensvreugde ook belangrijk.

Weyland 26 februari 2021 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9613940)
Ik huiver bij de gedachte dat ik ooit onder het mes terecht kom van een arts die OMG zegt als ze haar scalpel laat vallen. De kans is groot dat ik dan uit zelfs de diepste narcose kom geraasd en met die scalpel vele kelen bewerk.

Maggie De Blocks zure oprisping moet haar wegens verzachtende omstandigheden worden vergeven. Ze zal een beetje onwel zijn nu - toch weer - blijkt dat de mondmaskers van de ploeg van 11 miljoen giftig zijn.

Ik denk dat de meeste artsen dat tegenwoordig zeggen. Het is nu eenmaal nonchalant modern taalgebruik. Artsen zijn ook mensen en even sterfelijk als wij.

Nu ja, het is duidelijk dat veel mensen in deze tijden inmiddels mentaal geknakt zijn. De Block was altijd wel een matige minister en werd lang overschat, maar sowieso is ze mentaal niet 100 procent. Anders zou ze wel beter geweten hebben.

jad°relen°ir 26 februari 2021 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9613984)
Ik denk dat de huisarts DeBlock terug naar school moet.
Lichaamsbeweging is namelijk belangrijk.
Daarnaast is levensgeluk en levensvreugde ook belangrijk.

En zonlicht ook.. voor vitamine D..

Gelukkig greep Maggie tijdig in!
Stel u voor dat meerdere artsen (of anderen) zulke foute signalen de wereld in sturen..

:lol:

denkimi 26 februari 2021 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9613919)
Daar was ze dan ook al te laat mee geweest.

Had de WHO meteen het vliegverkeer vanuit wuhan verboden voor die 11 miljoen internationale reizigers, dan was er helemaal geen pandemie geweest door de wereldwijde verspreiding van dit coronavirus! 8O

Toch telkens nog afkomen met die vijgen na Pasen. :roll:
Hádden ze maar...gedane zaken nemen geen keer, dat heeft geen enkele zin, dat is voltooid verleden tijd. De blunders zijn gemaakt.

De who kan helemaal niets verbieden, alleen landen kunnen dat.

En tegen de tijd dat iemand buiten china door had dat er een virus aan het rondgaan was, zat het hier al maanden.

Travis Bickle 26 februari 2021 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9613815)
Misschien maar ze had het, heel in het begin, bij het rechte eind: blijf in uw kot.
hadden we dat toen ALLEMAAL gedaan, dan was het nu totaal anders.

Dat diezelfde Maggie De Block in het begin zei dat het maar een griepje is, is u ontgaan zeker?

Jantje 26 februari 2021 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9614065)

En tegen de tijd dat iemand buiten china door had dat er een virus aan het rondgaan was, zat het hier al maanden.

Klopt niet.
Men wist reeds in december dat het virus was uitgebroken.
De Europese virologen deden het af als een onschuldige verkoudheid.

dalibor 26 februari 2021 11:14

Maggie is niet helemaal mee met de betekenis van emoticons me dunkt.

Knuppel 26 februari 2021 12:16

Citaat:

Ik zag een dansende man in de zon in uw bericht
Dat mens is goed gek.

Oma 26 februari 2021 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9614065)

Alle landen volgen het advies van de WHO, als het tenminste in hun plaatje past.
De virus uitbraak in wuhan was reeds van NOVEMBER 2019 gekend en de ellenlange lijst met noodmaatregelen hadden ze hier al volledig klaar vóór op 30 januari 2020 de domeinnaam voor de officiële website voor de maatregelen werd gereserveerd.
Het eerste corona geval was hier op 4 februari 2020!
De politiek wist dus al van de uitbraak en had al een hele lijst met (nood)maatregelen vóór er sprake was van een uitbraak!

metten 26 februari 2021 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9613880)
Maggi maakt om een of andere reden geen kans meer op een ministerspost, ze laat zich evengoed horen.

https://www.hln.be/binnenland/maggie...nsen~a6f9dca3/

Wat was de aanleiding voor de misplaatste aanval van De Block?

Dit blijkbaar:

De Block zal toch niet jaloers zijn op een jonge, slanke collega?

Misschien de woorden 'meer vrijheid'?

Knuppel 26 februari 2021 15:59

De Block krijgt hoe dan ook de wind van voren op twitter. OOK van liberalen.

vanderzapig 26 februari 2021 16:05

Dubbel en verkeerde forum.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 9557837)
Beste forumgebruikers,

Om het forum overzichtelijk te houden proberen we o.a. het plaatsen van meerdere discussies over hetzelfde feit te vermijden.

De schoofzak 26 februari 2021 16:43

Weer zo'n keuze van draadtitel van jan-mijn-kloten.
Elke draad over elke beleidsbeslissing van Maggie van de laatste vijf jaar zou deze titel kunnen dragen.

Rudy 26 februari 2021 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9614141)
Dat mens is goed gek.

Zolang ik ze niet hoor of zie, zie ik geen probleem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be