Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Stop de virusrepressie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258845)

patrickve 30 april 2021 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9667537)
Juist, een vrijstaat, toch op dag 1.

Als we na dag 30 nog eens komen kijken brengen we best een graafmachine mee en ongebluste kalk.
"Lord of the Flies" eindigde ook zo, in een dystopische nachtmerrie en moord.

Maar 't is tenminste niet saai.

Omdat ze daar de fout maken te denken dat ze een leider nodig hebben he.

Kijk, de far west is tientallen jaren zo geweest. Dat ging goed he. Het is pas als de "beschaving" en dus het federale leger daar orde gaan brengen is, dat het naar de knoppen was.

Dadeemelee 30 april 2021 12:46

Citaat:

Als we na dag 30 nog eens komen kijken brengen we best een graafmachine mee en ongebluste kalk.

Of de muiters van de Bounty op Pitcairn. Dat liep ook goed af.

Der Wanderer 30 april 2021 13:05

Citaat:

Niet gedacht dat jij ooit nog het gezond verstand ging brengen. :-)

Oma 30 april 2021 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9667501)
Ik ga akkoord als je een document ondertekent waarin je verklaart af te zien van alle medische zorgen.
Een soort wilsverklaring.
En zorg dat je die verklaring op zak hebt zodat zorgverleners zich met u niet hoeven te bemoeien.

Dan worden ook alle belastingen en bijdragen voor ziekenfonds, zorgverzekering afgeschaft want je betaalt niet voor SZ en ziekenzorg die je zelf niet krijgt.

Henri1 30 april 2021 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9667507)
Meer nog, die verklaring moet duidelijk zichtbaar zijn, zelfs voordat zorgverleners u aanraken.

Een tatouage op het voorhoofd bvb. :D

Of we zouden reservaten creeren waar de overheid zich niet bemoeit,maar dan natuurlijk totaal niet bemoeit he.
Geen ziekenwagens, geen politie, geen brandweer.

100% akkoord.

Dat moet opgelegd worden op alle anti-vaxxers.

patrickve 30 april 2021 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9667579)
100% akkoord.

Het gele-ster syndroom kruipt waar het niet gaan kan he :-) Zo zie je maar waar ze echt zitten.

Mambo 30 april 2021 13:36

Je kan niemand aansprakelijk stellen.
Je bent geacht de bijwerkingen te kennen en te aanvaarden.

Eigen risico dus.

Mambo 30 april 2021 13:37

T'is trouwens een inspuitpandemie die bezig is.
En we kennen de gevolgen nog niet op termijn.

Goed zot.

parcifal 30 april 2021 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9667581)
Het gele-ster syndroom kruipt waar het niet gaan kan he :-) Zo zie je maar waar ze echt zitten.

't is niet verplicht om daarvoor te kiezen he.
De keuze is vrij, maar niet zonder consequenties. :-D

Maar als volwassenen daar vrij voor kiezen, hoe kan je daartegen zijn?

patrickve 30 april 2021 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9667603)
't is niet verplicht om daarvoor te kiezen he.
De keuze is vrij, maar niet zonder consequenties. :-D

Maar als volwassenen daar vrij voor kiezen, hoe kan je daartegen zijn?

Ik heb er helemaal niks tegen dat zekere verzorgingsinstellingen een lijst opstellen van de klanten die ze willen bedienen he. Dan is het heel eenvoudig: ben je een van die "verzekerde" klanten bij hen, dan word je verzorgd, zo niet hebben zij niks met U te maken.

Het kan zijn dat de eis die ze stellen opdat jij hun potentiele klant zou zijn, erin zou bestaan dat je, naast het betalen en zo, tevens gevaccineerd bent.

Maar daar moet je niet mee te koop lopen he. Het volstaat dat je je identiteit bewijst, en dat zij je verzorgen als je bij hen klant bent.

Tashunka 30 april 2021 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9667522)
de overheid tekende al in uw naam, dat vaccin-producenten verantwoordelijkheid ontlopen, als u door het vaccin doodvalt.

Dat klopt niet. De Europese richtlijn inzake productaansprakelijkheid (RPA) is onverkort van toepassing en de bepalingen zijn opgenomen in de Wet van 25 februari 1991.

Dit sluit in dat aansprakelijkheid ten aanzien van een slachtoffer niet contractueel kan worden uitgesloten.

parcifal 30 april 2021 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9667605)
Ik heb er helemaal niks tegen dat zekere verzorgingsinstellingen een lijst opstellen van de klanten die ze willen bedienen he. Dan is het heel eenvoudig: ben je een van die "verzekerde" klanten bij hen, dan word je verzorgd, zo niet hebben zij niks met U te maken.

Het kan zijn dat de eis die ze stellen opdat jij hun potentiele klant zou zijn, erin zou bestaan dat je, naast het betalen en zo, tevens gevaccineerd bent.

Maar daar moet je niet mee te koop lopen he. Het volstaat dat je je identiteit bewijst, en dat zij je verzorgen als je bij hen klant bent.

Dan zit je wel nog met het probleem van schuldig verzuim (omissie-delict) en de eed van hypocrates.

Der Wanderer 30 april 2021 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9667598)
T'is trouwens een inspuitpandemie die bezig is.
En we kennen de gevolgen nog niet op termijn.

Goed zot.

Is dat een hobby van u om random zever te verkondigen? Op den duur zou je echt gaan denken dat je bij de inlichtingendiensten werkt en als bliksemafleider wordt gebruikt om elke fundamentele kritiek belachelijk te maken. Maar het kan dat je geniet van 'duistere verhalen' of zoiets. Ik vraag me wel af welk mensbeeld daarmee gepaard gaat (waarbij natuurlijk vooral de buitenwereld erg 'boosaardig' is).

patrickve 30 april 2021 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9667625)
Dan zit je wel nog met het probleem van schuldig verzuim (omissie-delict) en de eed van hypocrates.

Dat zijn dan ook zotte concepten.

Het is trouwens het perverse effect daarvan dat we meemaken:

AANGEZIEN we een zot concept aanhouden dat we dingen beloven van te doen die we niet kunnen doen, en AANGEZIEN dat dus tot situaties kan leiden waar onze beloften uiteraard niet gehonoreerd kunnen worden, moeten we VEEL MEER BROKKEN MAKEN elders om kunnen te pretenderen van onze belofte te houden.

Dat is een beetje als beloven dat we iedereen eten zullen geven, en als we dan een slechte oogst hebben, 80% van het volk moeten executeren om kunnen blijven te beweren dat we die 20% die overblijft, inderdaad eten konden blijven geven.

patrickve 30 april 2021 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9667626)
Is dat een hobby van u om random zever te verkondigen?

Ik denk eerlijk gezegd van wel ja.

gunter5148 30 april 2021 14:42

Citaat:

Uiteraard. Hollywood is een propaganda-machine.

Maar, of-topic.

Waar blijft Uw logische wederlegging van post nr 1

gunter5148 30 april 2021 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9667579)
100% akkoord.

zie post #1; U behoort overduidelijk tot groep 3

jij hebt het recht het risico op ziekte of niet-behandeling niet te nemen, en je dus op alle manieren die je wenst je te beschermen tegen het virus.

Ik heb het recht het risico op ziekte of niet-behandeling wél te nemen, en me op geen enkele manier te beschermen tegen het virus.

Niemand heeft het recht iemand te verplichten risico op besmetting en niet-behandeling te nemen, en niemand heeft het recht iemand te verbieden risico op besmetting en niet-behandeling te lopen.

Mambo 30 april 2021 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9667626)
Is dat een hobby van u om random zever te verkondigen? Op den duur zou je echt gaan denken dat je bij de inlichtingendiensten werkt en als bliksemafleider wordt gebruikt om elke fundamentele kritiek belachelijk te maken. Maar het kan dat je geniet van 'duistere verhalen' of zoiets. Ik vraag me wel af welk mensbeeld daarmee gepaard gaat (waarbij natuurlijk vooral de buitenwereld erg 'boosaardig' is).

Ha gij noemt dat zever.

U laten inspuiten met iets totaal onbekent is dus zever?

Tis zodanig te vertrouwen dat zelfs de baas en ontwikkelaar van pfizer contractueel verboden is om zichzelf zijn eigen product in te spuiten.

Maar jij vind dat zever.

gunter5148 30 april 2021 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9667581)

Mr Henri1 behoort tot categorie 3

jij hebt het recht het risico op ziekte of niet-behandeling niet te nemen, en je dus op alle manieren die je wenst je te beschermen tegen het virus.

Ik heb het recht het risico op ziekte of niet-behandeling wél te nemen, en me op geen enkele manier te beschermen tegen het virus.

Niemand heeft het recht iemand te verplichten risico op besmetting en niet-behandeling te nemen, en niemand heeft het recht iemand te verbieden risico op besmetting en niet-behandeling te lopen.

gunter5148 30 april 2021 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9667595)
Je kan niemand aansprakelijk stellen.
Je bent geacht de bijwerkingen te kennen en te aanvaarden.

Eigen risico dus.

Niet als "de spuit" verplicht is. Dat is categorie 3

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be