Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat wordt de nieuwe hoofdstad van Vlaanderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258974)

Den Ardennees 8 mei 2021 08:04

Een centrale plek is interessant, ik stel aldus Buggenhout voor, want deze gemeente is het geografische middelpunt van Vlaanderen. Taverne-Feestzaal "Het Beuckenhof" kan worden omgebouwd tot Parlementszetel.

Max van Dietschland 8 mei 2021 09:22

Brugge natuurlijk.

Geen enkele andere stad straalt die Vlaamse identiteit meer uit.

Vette Pois(s)on 8 mei 2021 09:26

nieuwbroekzele

Universalia 8 mei 2021 09:33

Omdat ik geboren ben in Antwerpen had ik normaal gezien voor Antwerpen gekozen maar wat schiet er van dat leuke Antwerpen van vroeger nog over buiten niets.

"Plezante mannen in een plezante stad" dat is een wreed ver verleden in Antwerpen want het ziet er zwart van het volk op huidig ogenblik.

Een keuze maken wat de nieuwe hoofdstad zou kunnen worden lijkt mij dan oook een vreselijk moeilijke oefening waar men best zou kunnen reageren met: "géén commentaar?"

Misschien zou men inplaats van naar een nieuwe hoofdst

Onafgewerkte dubbel ... :oops:

Universalia 8 mei 2021 09:34

Omdat ik geboren ben in Antwerpen had ik normaal gezien voor Antwerpen gekozen maar wat schiet er van dat leuke Antwerpen van vroeger nog over buiten niets.

"Plezante mannen in een plezante stad" dat is een wreed ver verleden in Antwerpen want het ziet er zwart van het volk op huidig ogenblik.

Een keuze maken wat de nieuwe hoofdstad zou kunnen worden lijkt mij dan oook een vreselijk moeilijke oefening waar men best zou kunnen reageren met: "géén commentaar?"

Misschien zou men inplaats van naar een nieuwe hoofdstad te zoeken beter zoeken naar een nieuwe naam voor sommige steden?

Marie van de koster 8 mei 2021 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9673346)

Misschien zou men inplaats van naar een nieuwe hoofdstad te zoeken beter zoeken naar een nieuwe naam voor sommige steden?

Daar sluit ik me bij aan.
Ik heb op Antwerpen gestemd omdat de rest gewoon niet in aanmerking komt, het is allemaal parking zelfs als we het uitbreiden met Frans-Vlaanderen. ;-)
Maar 't stad is 't stad niet meer. We moeten er eerst eens met de groffe borstel doorkeren. :lol:

Koenaard Depuydt 8 mei 2021 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9673009)
Alle gemeenten fusioneren?

Geachte heer met het boekje

Alle Belgse gemeenten dienen uiteraard tot een Groot-Brussel samengesmolten te worden...

Met leesrijke groeten

N-VA 8 mei 2021 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9673305)
Een centrale plek is interessant, ik stel aldus Buggenhout voor, want deze gemeente is het geografische middelpunt van Vlaanderen. Taverne-Feestzaal "Het Beuckenhof" kan worden omgebouwd tot Parlementszetel.

Dat is geen slecht idee, het parlement in het geografisch middelpunt van Vlaanderen.

Waarom kunnen we niet op Leuven stemmen? De enige provinciehoofdstad die niet in het lijstje staat!

Universalia 8 mei 2021 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9673380)
Daar sluit ik me bij aan.
Ik heb op Antwerpen gestemd omdat de rest gewoon niet in aanmerking komt, het is allemaal parking zelfs als we het uitbreiden met Frans-Vlaanderen. ;-)
Maar 't stad is 't stad niet meer. We moeten er eerst eens met de groffe borstel doorkeren. :lol:

Inderdaad, maar wie heeft het lef om dat te doen, niemand? :|

De schoofzak 8 mei 2021 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9673305)

Is er in Buggenhout geen illegaal café met de naam verkenskot (varkenskot)?

DucDEnghien 8 mei 2021 11:30

Bokrijk. Het sluit aan bij de mentaliteit.

Zipper 8 mei 2021 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9673468)

de bek openhouden van luie en onbekwame Walen en andere francofielen.

Koenaard Depuydt 8 mei 2021 11:46

Citaat:

Geachte Hoogeboren heer van Edingen

Bent u op de tenen getrapt omdat Edingen in het betreffende vraagonderzoek niet verkiesbaar was?

Met Edingse groeten

Den Ardennees 8 mei 2021 11:56

Citaat:

Nemen jullie maar Charleroi als hoofdstad, genoeg ruïnes daar om jullie regeringszetel in onder te brengen. :x

vuggie 8 mei 2021 14:16

Wanneer de Nexit een feit is, mogen de Nederlandstalige Belgen kiezen uit Amsterdam en Brussel.

Eenmalig.

Universalia 8 mei 2021 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuggie (Bericht 9673578)
Wanneer de Nexit een feit is, mogen de Nederlandstalige Belgen kiezen uit Amsterdam en Brussel.

Eenmalig.

Of die keuze een goed plan zou zijn, mag ik daar aan twijfelen? :-o

Met dank bij voorbaat :-D

Marie van de koster 8 mei 2021 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9673404)
Inderdaad, maar wie heeft het lef om dat te doen, niemand? :|

Willen wel. Durven? :oops:
Ik beken, ik heb het lef niet. Een mens wordt tegenwoordig voor minder gelyncht.

Elio di Supo 8 mei 2021 16:32

Citaat:

Eenmalig.

De keuze tss dit of dat.

Koenaard Depuydt 8 mei 2021 18:04

Citaat:

Eenmalig.

Geachte heer

Amsterdam, Waar Lech Dat Dan?

https://www.youtube.com/watch?v=ZMzK24SgjUo

Bij voorbaat dank

pajoske 8 mei 2021 20:25

Ik raad Gent aan. Dat ligt in het midden van het toekomstige Vlaanderen, waarvan Limburg geen deel zal zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be