Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Transfer naar Wallonië word 7,1 miljard (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260832)

Het Oosten 9 september 2021 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9769231)
Ik denk dat u niet met Vivaldi rekening houdt.8-)

We zullen zien hoe het loopt.

WYSIWYG 9 september 2021 11:07

Kijk, ik heb niets tegen solidariteit op voorwaarde dat die vrijblijvend is zowel qua omvang als qua begunstigde.
Ik heb alles tegen solidariteit die door een staat wordt opgelegd.
Solidariteit is pas echt solidariteit als ze spontaan uitgaat van de schenker en wanneer de ontvanger daarbij alle moeite doet om niet meer op die solidariteit te moeten rekenen.
Geen van beide voorwaarden voor echte solidariteit is in België vervuld.

Voorbeelden van die spontane solidariteit van Vlamingen naar Wallonië toe zag men na de watersnood aan de Vesder in juli. De Vlamingen zijn solidair, maar niet als ze hun inspanningen in bodemloze putten zien verdwijnen.

WYSIWYG 9 september 2021 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9769239)
We zullen zien hoe het loopt.

U mag er gif opnemen dat ze aan de huidige financieringswet gaan morrelen.8-)

Xenophon 9 september 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9769243)
U mag er gif opnemen dat ze aan de huidige financieringswet gaan morrelen.8-)

Zou bangelijk zijn, dan wacht de drempel hen misschien al de volgende verkiezing.

Henri1 9 september 2021 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9769244)
Zou bangelijk zijn, dan wacht de drempel hen misschien al de volgende verkiezing.

Ik lig niet wakker van Transfers BELGISCH GELD van de ene kant naar de andere kant van ons land.

Skobelev 9 september 2021 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9769245)
Ik lig niet wakker van Transfers BELGISCH GELD van de ene kant naar de andere kant van ons land.

Jij niet, je zit, met uw hand open, in het ontvangende kamp .

Het Oosten 9 september 2021 11:13

Citaat:

En de Vlaamse ondernemers ook niet denk ik. Immers, 29% van hun omzet gaat naar Wallonië.

Zipper 9 september 2021 11:14

Citaat:

Geld dat tot stand komt door Vlaamse arbeid en Vlaams zweet, is VLAAMS GELD.

WYSIWYG 9 september 2021 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9769244)

U mag er zeker van zijn dat de PS dat helemaal op het einde op tafel zal leggen met de boodschap dat ze anders een eventuele Vivaldi II op hun buik kunnen schrijven.
De PS heeft nog meer, niet nog minder, Vlaams geld nodig om te overleven in het zuiden.8-)

WYSIWYG 9 september 2021 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9769248)
En de Vlaamse ondernemers ook niet denk ik. Immers, 29% van hun omzet gaat naar Wallonië.

Dat dreigement is waardeloos: het armlastige Wallonie zal goederen uit Vlaanderen broodnodig hebben. Die omzet zal niet veranderen.8-)

Henri1 9 september 2021 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9769250)
Geld dat tot stand komt door Vlaamse arbeid en Vlaams zweet, is VLAAMS GELD.

Daar gaan we weer.....

Fata morgana geld......

Knuppel 9 september 2021 11:30

Citaat:

Vaneigens. De transfers gaan van Vlaanderen richting het sociale armeluizenvolk van België.

Knuppel 9 september 2021 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9769258)
Daar gaan we weer.....

Fata morgana geld......

Vlaams geld. Waar jouw armeluizenvolkske niet zonder kan. Het enige cement dat jouw ten dode opgeschreven Belziekske belet om te verdwijnen.
Citaat:

Het gaat niet goed in Franstalig België: de werkzaamheidsgraad is een ramp, de armoede stijgt en de centen raken op. Binnen een jaar of vijf dreigen Brussel en Wallonië kopje-onder te gaan. PS-voorzitter Elio Di Rupo is zelfs ‘bereid’ de institutionele lockdown op te geven en de financieringswet te hervormen.

WYSIWYG 9 september 2021 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9769266)
Vlaams geld. Waar jouw armeluizenvolkske niet zonder kan. Het enige cement dat jouw ten dode opgeschreven Belziekske belet om te verdwijnen.

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=29

Knuppel 9 september 2021 11:53

Citaat:

Het gaat niet goed in Franstalig België: de werkzaamheidsgraad is een ramp, de armoede stijgt en de centen raken op. Binnen een jaar of vijf dreigen Brussel en Wallonië kopje-onder te gaan. PS-voorzitter Elio Di Rupo is zelfs ‘bereid’ de institutionele lockdown op te geven en de financieringswet te hervormen.
En dat ondanks de decennialange Vlaamse "solidariteit".

De PS en godbetert de liberalen rollen vandaag vechtend over de straat over uitgerekend de aanpak van datgene dat ze zélf bewerkstelligd hebben in de paarse regeringen onder Verhofstadt. TOEN wist men al dat de pensioenen aan hervorming toe waren. Louis Tobback won na het Agustaschandaal de verkiezingen omdat hij beloofde "ons" pensioen te redden. Buiten toelaten dat paars een behoorlijk aantal pensioenfondsen leegzoog om de begroting te doen kloppen, en een bedrieglijk zilverfonds, hebben ze sossen NIETS gedaan.

Franstalig België loopt op ALLE vlakken achter op Vlaanderen. Zowel wat de werkgelegenheid als de vaccinatie tegen covid 19 betreft. De Magnificent Seven gaan al die varkentjes voor eens en voor altijd wassen.....op zijn Belgisch.

En dan zijn het verkiezingen.

Witte Kaproen 9 september 2021 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9769248)

Als U me elke maand 100€ geeft zal ik ook met veel plezier voor 29€ in Uw winkeltje komen kopen.

En pas op heé als je weigert me nog langer 100€ te geven dan kom ik niet meer voor 29€ bij U kopen.:roll:

Welke loze dreigementen gaan de Belgicisten nog uit hun grote teen moeten zuigen?

Xenophon 9 september 2021 12:13

Citaat:

Dat doet me plezier.

Doe verder zoals je bezig bent, vertel de Vlamingen dat ze moeten zwijgen en betalen. Wijs ze dikwijls op hun untermensch-plaats.

Afspraak om hier over te mijmeren, na volgende kiezing.

Xenophon 9 september 2021 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9769251)
U mag er zeker van zijn dat de PS dat helemaal op het einde op tafel zal leggen met de boodschap dat ze anders een eventuele Vivaldi II op hun buik kunnen schrijven.
De PS heeft nog meer, niet nog minder, Vlaams geld nodig om te overleven in het zuiden.8-)

We zullen zien.

Het wordt hoe dan ook plezant.

BWarrior 9 september 2021 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9769241)
Kijk, ik heb niets tegen solidariteit op voorwaarde dat die vrijblijvend is zowel qua omvang als qua begunstigde.
Ik heb alles tegen solidariteit die door een staat wordt opgelegd.
Solidariteit is pas echt solidariteit als ze spontaan uitgaat van de schenker en wanneer de ontvanger daarbij alle moeite doet om niet meer op die solidariteit te moeten rekenen.
Geen van beide voorwaarden voor echte solidariteit is in België vervuld.

Geldt dat ook voor het Vlaams gewest, waar er twee provincies ontvangen en drie provincies krijgen?

Henri1 9 september 2021 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9769311)
Dat doet me plezier.

Doe verder zoals je bezig bent, vertel de Vlamingen dat ze moeten zwijgen en betalen. Wijs ze dikwijls op hun untermensch-plaats.

Afspraak om hier over te mijmeren, na volgende kiezing.

Wordt toch eens wakker man.
In iedere federale staat zijn er geldstromen van de ene naar het nadere gebied.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be