Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Taalterreur in Aalst. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261162)

quercus 5 oktober 2021 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9787088)
Het zal u misschien opgevallen zijn, maar de heer Christoph D’Haese is NVA’er. Ik zeg er meteen ook bij dat hij een overloper is van de VLD en dat hij goede maatjes is met het VB. ;-)

https://www.hln.be/aalst/lof-van-vla...lgen~a36b964c/

Lof van Vlaams Belang voor burgemeester D’Haese (N-VA)

Ja, EN???

Het Verzet 5 oktober 2021 09:28

Welke incentive is er nog om de lokale taal te leren als ge overal geholpen wordt in wat u het beste past?

Witte Kaproen 5 oktober 2021 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9787199)
Welke incentive is er nog om de lokale taal te leren als ge overal geholpen wordt in wat u het beste past?

Inderdaad die ambtenaren bewijzen de inwijkelingen een dienst door geen Frans of Engels met hen te praten.

Op die wijze beseffen de Nederlands onkundige inwijkelingen dat ze Nederlands moeten leren om te kunnen inburgeren in Aalst.

Als ze de moeite doen om Nederlands te leren zullen ze een job en een hoger inkomen krijgen.

Knuppel 5 oktober 2021 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9787228)
Inderdaad die ambtenaren bewijzen de inwijkelingen een dienst door geen Frans of Engels met hen te praten.

Op die wijze beseffen de Nederlands onkundige inwijkelingen dat ze Nederlands moeten leren om te kunnen inburgeren in Aalst.

Als ze de moeite doen om Nederlands te leren zullen ze een job en een hoger inkomen krijgen.

Dat hun kinderen Nederlands spreken bewijst dat de moeite om Nederlands te leren de meeste Franstaligen teveel is.
Het probleem met Franstaligen is dat ze er in hun arrogantie als vanzelfsprekend van uitgaan dat hun taal dominant is. Ook een Vlaanderen.

DAT is pas taalterreur. Taalterreur die vanaf 1830 gehanteerd werd en die tot het grondig verbelzieken van de Vlaamse meerderheid heeft geleid. Belgicistjes hebben daar vanzelfsprekend geen énkel probleem mee. Bij hen heeft de verbelzieking zich met 100% succes voltrokken.

Knuppel 5 oktober 2021 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9787199)

Geen.
En ze hebben de steun van de belgicistjes.

Svennies 5 oktober 2021 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9787122)
Als ze hun kind meebrengen dat wel Nederlands kent, dan zie ik niet in waarom ze te weinig tijd gekregen hebben om de taal machtig te worden

Voila ,nu zijn we er....

Moedwil ,meer is het niet .....

Skobelev 5 oktober 2021 12:11

Taalterreur in Aalst....

Ben je niet beschaamd dat te stellen?

In het OLV vroegen ze een paar jaar terug een tweetalige verpleegster: Nederlands of Frans en Arabisch.

Henri1 5 oktober 2021 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9787122)
Als ze hun kind meebrengen dat wel Nederlands kent, dan zie ik niet in waarom ze te weinig tijd gekregen hebben om de taal machtig te worden

U snapt toch ook dat een kind veel gemakkelijk een taal leert, of is dat te moeilijk voor u ?

Knuppel 5 oktober 2021 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9787319)
Taalterreur in Aalst....

In het OLV vroegen ze een paar jaar terug een tweetalige verpleegster: Nederlands of Frans en Arabisch.

Ach. Elke gelegenheid om hun haatklep wijd open te trekken wordt gretig aangegrepen.

Svennies 5 oktober 2021 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9787322)
U snapt toch ook dat een kind veel gemakkelijk een taal leert, of is dat te moeilijk voor u ?

Zelfs een volwassen Vlaming pikt nog gemakkelijk een andere taal op...

Voor een franstalige bijvoorbeeld is dat een waar drama ,stel je voor ,verplicht de taal van de boeren moeten leren ,lager kun je dan niet meer vallen...:lol:

Knuppel 5 oktober 2021 12:16

Citaat:

Het zal daarom zijn dat de Franstalige Congolese die een kwart eeuw in Aalst woonde geen woord Nederlands sprak: Ze had geen kinderen. :roll::roll::roll:

Knuppel 5 oktober 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9787327)
Citaat:

Zelfs een volwassen Vlaming pikt nog gemakkelijk een andere taal op...
Voor een franstalige bijvoorbeeld is dat een waar drama ,stel je voor ,verplicht de taal van de boeren moeten leren ,lager kun je dan niet meer vallen...:lol:

Vlamingen WILLEN andere talen leren. Franstaligen niet. Heel de wereld moet HUN taal spreken, want zij spreken een wereldtaal. Ze vestigen zich écht niet in Vlaanderen om de taal van de meiden en knechten te leren.

Henri1 5 oktober 2021 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9787332)
Vlamingen WILLEN andere talen leren. Franstaligen niet. Heel de wereld moet HUN taal spreken, want zij spreken een wereldtaal. Ze vestigen zich écht niet in Vlaanderen om de taal van de meiden en knechten te leren.

U snapt ook precies het verschil niet tussen een Latijnse en Germaanse taal ?

Svennies 5 oktober 2021 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9787336)

O jawel , het is voor een Vlaming nét zo moeilijk om Frans te leren als het voor een Franstalige is om Nederlands te leren...

De vraag is ,wat snapt u daar niet aan...

Xenophon 5 oktober 2021 12:27

Citaat:

Volwassenen kunnen geen talen leren? Weer iets nieuw van onze correspondent in Wallonië.

quercus 5 oktober 2021 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9787336)

Iedere Franstalige kan Nederlands leren. Mijn zoon heeft een goede vriend uit Visé. Ik kan u verzekeren dat hij perfect Nederlands spreekt. Nee, ik overdrijf niet. En zijn ouders zijn Waalse volstrekt Nederlands-onkundige personen.

Het Verzet 5 oktober 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9787319)
Taalterreur in Aalst....

Mja, da's geen overheidsbedrijf, dat maakt mij niet uit.
Ik zou het daar eigenlijk straffer vinden dat de overheid mij eens zou vertellen welke talenkennis ik mag vragen van sollicitanten.

Xenophon 5 oktober 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9787343)
Iedere Franstalige kan Nederlands leren. Mijn zoon heeft een goede vriend uit Visé. Ik kan u verzekeren dat hij perfect Nederlands spreekt. Nee, ik overdrijf niet. En zijn ouders zijn Waalse volstrekt Nederlands-onkundige personen.

Die jongen zal geadopteerd zijn uit Vlaanderen of Duitsland.

Het Verzet 5 oktober 2021 12:31

Als je dat wil, kan je dat.
Als je dat niet wil, moet je dat ook niet van de rest verwachten.

Zipper 5 oktober 2021 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9787109)
Die "regel" is al ettelijke jaren van toepassing in de stadsdiensten. Al lang voor Den Dozzjen.

en toch geraken die negers uit Brussel nog binnen, want ik veronderstel dat die geen bakkes Nederlands spreken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be