Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Cijfers over daling werkzaamheid vaccins bij 65+ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261445)

Henri1 26 oktober 2021 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9800327)
Straf. Ik ken verschillende mensen die zich 1 of meerdere dagen grieperig voelden (waaronder ikzelf).

2 X Moderna gehad. Na prik 1 niets van last, maar na prik 2 heb ik een heel weekend amper uit de zetel kunnen komen.

Die vermeende last is dan toch nog beter dan op intensieve zorgen te gaan liggen.

vanderzapig 26 oktober 2021 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9800316)
Geef toe, deze keer zegt hij "misschien" :-)

Zijn woorden verraden het: het pijnlijke, onvrijwillige en langzame leerproces is op gang gekomen. Onder druk van de feiten.

:popcorn:

TheFourHorsemen 26 oktober 2021 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9800333)
Die vermeende last is dan toch nog beter dan op intensieve zorgen te gaan liggen.

Vermeend = imaginair.

Ik had koorts. Ik had hoofdpijn. Ik had spierpijn.

Dat is niet imaginair.

In mijn geval is het veel waarschijnlijker dat ik op intensieve zorgen beland door een fietsongeval dan door COVID.

Nochtans vindt niemand het een probleem wanneer ik zeg dat ik fiets zonder fietshelm (ook al is de last van het dragen van een fietshelm veel kleiner dan de last van vaccinatie). Geen vaccin nemen daarentegen... dan moet ik me plots wél gaan verantwoorden.

Met andere woorden: ik moet de hele grote kans van wat last (vaccinatie) afwegen tegen een hele kleine kans op veel last (intensieve zorgen).

Rapture 26 oktober 2021 10:56

Citaat:

De scheve vergelijkingen staan weer in de aanbieding.

Wat is het ergste: een fietshelm opzetten of met een zware hersenschudding op intensieve zorgen liggen?

Ah ja, want het is het één of het ander.

fred vanhove 26 oktober 2021 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9800275)
Ik denk dat AZ en J&J niet meer gebruikt gaan worden. Het is nu duidelijk dat Moderna en Pfizer beter zijn.
Bovendien gaat het over boosters.

Tot wanneer weer eens het tegengestelde begint te verschijnen. Als ik zo naar cijfers of situaties kijk is die Chinese vaccin blijkbaar nog de beste. Daar is het blijkbaar zo goed als voorbij met hun home made vaccin.

Rudy 26 oktober 2021 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9800325)
(...)
Mensen die Moderna pakken zouden om de 6 maanden moeten herprikt worden, zij met Pfizer om de 3 of 4 maanden.

Ook na een Pfizer booster ?
Volgens Vandamme mogen we na de derde prik een paar jaar op ons twee oren slapen.

fred vanhove 26 oktober 2021 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9800364)
Volgens Vandamme mogen we na de derde prik een paar jaar op ons twee oren slapen.

Volgens wie ?:lol:

Tjiens hoe zit dat met dat grote bevrijdingsfeest zijn zoon ging organiseren ?

Zipper 26 oktober 2021 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9800327)
Straf. Ik ken verschillende mensen die zich 1 of meerdere dagen grieperig voelden (waaronder ikzelf).

2 X Moderna gehad. Na prik 1 niets van last, maar na prik 2 heb ik een heel weekend amper uit de zetel kunnen komen.

Pfizer gehad en twee dagen +39° koorts gehad bij de 1ste spuit, bij de tweede geraakte mijn lichaamstemperatuur gedurende drie dagen nog amper tot aan 34°, en mijn borst voelde ijskoud aan.
Ik twijfel dus heel erg voor die derde spuit.

fred vanhove 26 oktober 2021 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9800378)
Pfizer gehad en twee dagen +39° koorts gehad bij de 1ste spuit, bij de tweede geraakte mijn lichaamstemperatuur gedurende drie dagen nog amper tot aan 34°, en mijn borst voelde ijskoud aan.

De uitleg die daaraan wordt gegeven is van ja maar dat is het bewijs dat het vaccin goed aanslaat:lol:

Het is en blijft een experimenteel middel.

Hun werkzaamheidsgraad is daar het beste bewijs van. Laten we eerlijk zijn...het is gene vette.

Zipper 26 oktober 2021 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9800380)
De uitleg die daaraan wordt gegeven is van ja maar dat is het bewijs dat het vaccin goed aanslaat:lol:

Het is en blijft een experimenteel middel.

Hun werkzaamheidsgraad is daar het beste bewijs van. Laten we eerlijk zijn...het is gene vette.

Da's een understatement, Fred.;-)

patrickve 26 oktober 2021 12:46

Citaat:

:lol:

patrickve 26 oktober 2021 12:48

Citaat:

Jij gaat ook te voet op vakantie ? Want geef toe, die vermeende last is toch nog altijd beter dan een auto ongeluk te hebben...

patrickve 26 oktober 2021 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9800380)

Nee, dat is niet waar. Die vaccins werken verdomd goed. Maar ze werken verdomd goed ten aanzien van wat men WETENSCHAPPELIJK kon verwachten van zulke vaccins.

Wat totaal idioot was, was van te denken, nee van te beweren, nee, van een ganse dwang politiek te baseren op een zo goed als ONMOGELIJK VERHAAL, namelijk een zo goed als permanente en bij de 100% aanschurkende bescherming tegen besmetting.

Dat wij vaccins hebben die U een paar maanden een factor 10 opleveren aan bescherming tegen zware ziekte is op zich een huzarenstukje. Dat is al bijzonder goed.

Denken dat we daarmee permanente groepsimmuniteit zouden halen, was gewoon waanzinnig idioot. Natuurlijke immuniteit kon dat al niet, en die is zo goed als altijd beter dan vaccinale immuniteit.

Ten aanzien van die waanbeelden zijn deze vaccins gene vette. Maar ze zijn min of meer het beste dat men redelijk kon hopen.

Ttz, een maand voor de volgende golf moeten de kwestbare personen rap hun spuitje halen. En dan gaan we daar met dat vaccin een flink percentage van redden, tot aan de volgende golf. 4 of 6 maanden later.

Henri1 26 oktober 2021 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9800351)
De scheve vergelijkingen staan weer in de aanbieding.

Wat is het ergste: een fietshelm opzetten of met een zware hersenschudding op intensieve zorgen liggen?

Ah ja, want het is het één of het ander.

Aha, u scheert vaccinatie-bijwerkingen over dezelfde kam dan op intensieve zorgen te belanden en daar te vechten voor uw leven ?

Rapture 26 oktober 2021 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9800541)
Aha, u scheert vaccinatie-bijwerkingen over dezelfde kam dan op intensieve zorgen te belanden en daar te vechten voor uw leven ?

Nee, jij beweert dat je niet laten vaccineren resulteert in een opname op intensieve.

Als een vaccin met 50% kans op lichte bijwerkingen (zoals een dag koorts) mij beschermt tegen een 0,01% op opname in intensieve dan neem ik liever dat risico van 0,01% op ziekenhuisopname dan die grote kans op een verklote dag omwille van koorts.

denkimi 26 oktober 2021 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9800378)

Na mijn 2e pfizer kon ik de dag nadien ook niet werken, ik kon de arm waar ze in gespoten hadden niet opheffen.

En ondertussen heb ik na anderhalf jaar geen enkele maatregel te volgen nog niets van corona zelf gezien. Zelfs nog geen enkel risicocontact gehad.

De last van het vaccin is dus in mijn geval veel groter voor mezelf en de maatschappij dan de last van corona.

Die 3e spuit mag dus ook zo lang mogelijk wachten, hoewel ik vrees dat er ook niet onderuit te komen zal zijn. De waanzinnigen komen niet bij zinnen, integendeel.

patrickve 26 oktober 2021 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9800541)

Ah, jij scheert een beetje te voet moeten gaan naar uw vakantie over dezelfde kam dan op intensieve zorgen te belanden met een verkeersongeluk ?

En trouwens, gevaccineerden komen nu ook op intensieve terecht. Minder, maar toch. Het is enkel een kwestie van die kans wat verminderd te hebben.

Iemand van 70 met vaccin heeft nog altijd meer kans om op intensieve terecht te komen dan iemand van 40 zonder vaccin.

morte-vivante 27 oktober 2021 15:59

Zweedse cijfers:

Citaat:

Findings: Vaccine effectiveness of BNT162b2 against infection waned progressively from 92% (95% CI, 92-93, P<0·001) at day 15-30 to 47% (95% CI, 39-55, P<0·001) at day 121-180, and from day 211 and onwards no effectiveness could be detected (23%; 95% CI, -2-41, P=0·07). The effectiveness waned slightly slower for mRNA-1273, being estimated to 59% (95% CI, 18-79) from day 181 and onwards. In contrast, effectiveness of ChAdOx1 nCoV-19 was generally lower and waned faster, with no effectiveness detected from day 121 and onwards (-19%, 95% CI, -97-28), whereas effectiveness from heterologous ChAdOx1 nCoV-19 / mRNA was maintained from 121 days and onwards (66%; 95% CI, 41-80). Overall, vaccine effectiveness was lower and waned faster among men and older individuals. For the outcome severe Covid-19, effectiveness waned from 89% (95% CI, 82-93, P<0·001) at day 15-30 to 42% (95% CI, -35-75, P=0·21) from day 181 and onwards, with sensitivity analyses showing notable waning among men, older frail individuals, and individuals with comorbidities.

Interpretation: Vaccine effectiveness against symptomatic Covid-19 infection wanes progressively over time across all subgroups, but at different rate according to type of vaccine, and faster for men and older frail individuals. The effectiveness against severe illness seems to remain high through 9 months, although not for men, older frail individuals, and individuals with comorbidities. This strengthens the evidence-based rationale for administration of a third booster dose.
Die conclusie verdient een nuance. Boosters lijken inderdaad noodzakelijk voor ouwe, fragiele venten en mensen met comorbiditeiten. Risicopersonen dus.
Niet-risicopatienten vertonen nog altijd een goede bescherming tegen ernstige infectie tot 9 maanden, en die mensen een booster geven is gewoon een verspilling van middelen.

fred vanhove 27 oktober 2021 16:15

Citaat:

Echt ? Het is te hopen want na 2 prikken blijkbaar dan toch nog niet.

Soms zijn 8 op de 10 gehospitaliseerde gevaccineerde. Stilaan komt het toch boven water.:roll:
Nog beetje geduld en we zullen wel meer vernemen.

https://www.youtube.com/watch?v=tW_23Ex8nLU

morte-vivante 27 oktober 2021 16:57

nog meer slecht nieuws voor vaccins: bij een herinfectie beschermt ze niet tegen long-covid:

Citaat:

Receiving at least one COVID-19 vaccine dose was associated with a significantly lower risk of respiratory failure, ICU admission, intubation/ventilation, hypoxaemia, oxygen requirement, hypercoagulopathy/venous thromboembolism, seizures, psychotic disorder, and hair loss (each as composite endpoints with death to account for competing risks; HR 0.70-0.83, Bonferroni-corrected p<.05), but not other outcomes, including long-COVID features, renal disease, mood, anxiety, and sleep disorders. Receiving 2 vaccine doses was associated with lower risks for most outcomes. Associations between prior vaccination and outcomes of SARS-CoV-2 infection were marked in those < 60 years-old, whereas no robust associations were observed in those ? 60 years-old. Interpretation. COVID-19 vaccination is associated with lower risk of several, but not all, COVID-19 sequelae in those with breakthrough SARS-CoV-2 infection. These benefits of vaccination were clear in younger people but not in the over-60s.
vaccins helpen dus net die populatie die al een laag risico had om ernstig ziek te worden, en slechts heel tijdelijk die risicopopulatie die ook in deze golf de ziekenhuizen overspoeld.

Hallo, Pierre? Hallo?? Halloooohooo??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be