| Micele |
10 november 2021 10:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev
(Bericht 9811017)
Aan de snelheid dat er in dit onland iets vooruit gaat zal er nog veel water naar zee lopen voor de omschakeling er zal zijn. Batterijwagens zullen maar een tussenoplossing zijn waar er zich een aantal laten aan vangen. Zoals het hier met alles gaat.
|
Besef je het toch dat laadpunten nooit een probleem gaan zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
(Bericht 9806857)
1 miljoen dan nog. Waarom geen 10 miljoen? Alé, waarom niet meteen 100 miljoen? Ik heb nu 80,000 km gereden met mijn elektrische wagen. Ik heb welgeteld 0 keer gebruik gemaakt van een openbaar laadpunt in Belgie. Hoeveel keer? 0. Sinds ik elektrisch rij heb ik geen minuut meer verscheten in een tankstation. Met mijn benzinwagen had ik ondertussen 100 keer moeten tanken.
|
Laadonderzoek Noorwegen 2016, België zit wslk vandaag op dat niveau.
En in 2016 was het gemiddeld batterijpack maar de helft van vandaag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...ay#2016_survey 2e alinea
According to the survey results, plug-in vehicles are mainly charged at home, whether in their garage or at an outdoor parking on the owner property, with 59% of BEV owners and 74% of PHEV owners charging this way. Only 6% of BEV owners and 5% of PHEV owners never charge at home. Charging at work is relatively common among BEV owners, 28% do it more than twice a week, 38% weekly. About 21% of PHEV owners do it at least weekly. Charging elsewhere is rare, but BEVs owners more frequently recharged at public charging stations and shopping centers than PHEV owners. Fast charging is used for irregular trips where users plan to use fast chargers to accomplish the trip or to solve a problem on the go. Most battery electric vehicle owners manage everyday life well and are satisfied with the vehicle which in combination with attractive local incentives not available to plug-in hybrid owners and other vehicle users.[18]
Nederland doet nu elk jaar een laadonderzoek om de laadgewoontes te monitoren. Links al tot in den treure geplaatst.
Citaat:
Aan de snelheid dat er in dit onland iets vooruit gaat
|
Het land heb je daarvoor niet nodig.
Citaat:
Het elektriciteitsnet van vandaag moet op sommige plaatsen al zonnepanelen afschakelen omdat het net het niet aankan. Laat staan nog een massa grootverbruikers er bij.
|
Zelfs dat heb je nog altijd niet begrepen, dan heeft verder discuteren geen zin hé.
Dat het net aangepast moet worden daar hebben EVs nu eens geen fluit mee te maken. Integendeel, meer BEV en batterijopslag zijn zelfs een oplossing voor die afgezaagde uitzonderingskes waar jij hier een elefant van maakt.
Lees jij weleens een krant?
Citaat:
https://www.hln.be/milieu/ruim-30-ke....google.com%2F
Dit jaar zijn al ruim 30 keer meer thuisbatterijen geïnstalleerd dan tijdens heel vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van netbeheerder Fluvius en het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA) die VRT NWS opvroeg. De hoge elektriciteitsprijs maakt de installatie van zo'n batterij interessanter. Ook de afschaffing van de terugdraaiende teller heeft heel wat eigenaars van zonnepanelen overtuigd.
JV 07-11-21
|
|