Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Corona rukt op in Parijs -Nice (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263897)

Rudy 11 maart 2022 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9916440)
Maar 18 uitvallers op één dag wegens een luchtwegeninfectie is toch niet alledaags bij een kleine gezonde populatie.

Ik herinner mij, toen ik nog op internaat zat, dat er klassen waren waar bijna twee derden van de leerlingen in hun bed lagen met griep. Pertanks, op die leeftijd kan je ook spreken van een gezonde populatie.

Witte Kaproen 11 maart 2022 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9916758)
Ik herinner mij, toen ik nog op internaat zat, dat er klassen waren waar bijna twee derden van de leerlingen in hun bed lagen met griep. Pertanks, op die leeftijd kan je ook spreken van een gezonde populatie.

Inderdaad scholen en wielerpelotons zijn broeihaarden van luchtwegeninfecties en dus ook Covid-infecties ,de meest voorkomende luchtwegen infectie op dit moment.

Maar 18 uitvallers op één dag in één peloton wielrenners zal je niet dikwijls tegenkomen.

dalibor 11 maart 2022 10:24

Blijkt dat het vooral gaat om bronchitis of sinusitis.

En daar is ook een logische verklaring voor. Mensen hebben zich 2 jaar lang veel minder blootgesteld aan virussen. Nu doen ze dat wel weer volop. Een groter aandeel mensen heeft een stuk immuniteit verloren tegenover die "gewone" virussen.

Het heeft dus met corona te maken maar het is geen corona.

Rudy 11 maart 2022 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9916812)

En daar is ook een logische verklaring voor. Mensen hebben zich 2 jaar lang veel minder blootgesteld aan virussen. Nu doen ze dat wel weer volop. Een groter aandeel mensen heeft een stuk immuniteit verloren tegenover die "gewone" virussen.

Met andere woorden, het is de schuld van de coronamaatregelen gedurende de voorbije twee jaar.

Onzijdig 12 maart 2022 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9916836)
Met andere woorden, het is de schuld van de coronamaatregelen gedurende de voorbije twee jaar.

Voila dat is het.
In Corona extra zat antistoffen, ab inbev heeft zich teruggetrokken als sponsor van de koers en nu zitten de renners met de griep. Allemaal de schuld van de Chinezen, euh sorry... Corona.

TREBRON 13 maart 2022 09:35

In Frankrijk zijn de uitgaven voor pensioenen blijkbaar te hoog door teveel ouderen. Remedie? Ze gaan de tachtigers een vierde spuit geven.

fox 16 maart 2022 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9916812)

Coureurs hebben een heel laag vetgehalte, zijn zwaar getrained en dus zeer vatbaar voor luchtwegeninfecties. De laatste 2 jaar heeft geen enkele coureur een infectie opgedaan door die lachwekkende maatregelen. Ze zijn dus nu extra vatbaar. Daar heb je je verklaring. Niet corona is de schuldige, maar de coronamaatregelen van de afgelopen 2 jaar. Waarom denk je dat de Van Aerts van deze wereld nog met een masker oplopen? Die zijn niet bang van corona hoor, die zijn bang dat 1 of ander infectietje hun voorjaar om zeep helpt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be