Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   In het pantheon van politieke naïviteit huist menig westers politicus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264313)

Knuppel 5 april 2022 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9935064)
Als de houding van de Amerikanen en de westeuropese regeringen teveel appeasment is, hoe moeten we de houding van VB, Baudet, Le Pen en Orban dan noemen?

Daar hoor ik Knuppel niet over.

Noem het zoals jij wil.
Voor zover ik weet hebben noch het VB, noch Baudet en Orban opgeroepen om te doen wat Rusland in Oekraïne gedaan heeft.

Wat jij mij verwijt doe je wél zelf.

Jay-P. 5 april 2022 10:35

Op zekere leeftijd is PMS'sen niet langer een acceptabel excuus,

...zoals ik net naar een ex Wasgapte.

gunter5148 5 april 2022 10:36

Anders gezegd, is een dictatuur door subversie minder erg dan een dictatuur door geweld?

Daarnaast, kan iemand mij wijzen op het strategische, het geopolitieke, het militaire, het psychologische voordeel dat putin haalt uit een massa-slachting van oekraïners in Boetsja?

Of halen enkel zijn tegenstanders hier voordeel uit?

Jay-P. 5 april 2022 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9935074)
Anders gezegd, is een dictatuur door subversie minder erg dan een dictatuur door geweld?

Daarnaast, kan iemand mij wijzen op het strategische, het geopolitieke, het militaire, het psychologische voordeel dat putin haalt uit een massa-slachting van oekraïners in Boetsja?

Diep.

fcal 5 april 2022 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9935076)
Diep.

Trappers kwijt?

Knuppel 5 april 2022 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9934915)
Je kunt ook een overeenkomst sluiten en die nakomen, dan was heel die boel er nooit geweest. Vanaf 1992 konden we vredig samenleven met de oostelijke gebieden en we kozen ervoor om dat net niet te doen, navo breidde uit, sancties, proxy oorlogen tegen bondgenoten, dollar fixatie enzovoort.

Ik zeg niet dat Rusland geen gedeelde schuld heeft maar de constante agressie tegenover Rusland heeft alvast duidelijk niet gewerkt. Je mag niet vergeten dat navo een vijand als Rusland nodig heeft, zonder vijand is navo nutteloos.

Je vergeet voor het gemak dat de NAVO nog geen poot heeft uitgestoken om Poetin uit zijn Oekraïnse oorlogsgebied te verdrijven.
De NAVO IS nutteloos. Met of zonder oorlog.

Jay-P. 5 april 2022 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9935084)
Trappers kwijt?

Erger: AAApil kwijt.

Skobelev 5 april 2022 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935085)
Je vergeet voor het gemak dat de NAVO nog geen poot heeft uitgestoken om Poetin uit zijn Oekraïnse oorlogsgebied te verdrijven.
De NAVO IS nutteloos. Met of zonder oorlog.

De Navo heeft daar niets te zoeken. Oekraïne is geen lid van de Navo.

En inderdaad, conventionele wapens/legers zijn nutteloos als de spelers nucleair materiaal hebben om de planeet een paar tiental keer integraal te vernietigen.

dalibor 5 april 2022 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935072)
Noem het zoals jij wil.
Voor zover ik weet hebben noch het VB, noch Baudet en Orban opgeroepen om te doen wat Rusland in Oekraïne gedaan heeft.

Wat jij mij verwijt doe je wél zelf.

Ze hebben de voorbije jaren volop appeasment gepredikt ivm Poetin. Of erger dan dat. Daar kan je toch niet naast kijken?

Er zijn er daar bij die nu te laat hun kar keren. En er zijn er die dapper verder Poetin verdedigen (vnl Baudet).

Knuppel 5 april 2022 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9935074)

Niemand haalt voordeel uit de oorlog die Poetin in Oekraïne begon.
Poetin zélf zal niet de eerste, noch de laatste dictator zijn die alle mogelijke soorten van gezichtsverlies lijdt.

Knuppel 5 april 2022 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9935089)
Ze hebben de voorbije jaren volop appeasment gepredikt ivm Poetin. Of erger dan dat. Daar kan je toch niet naast kijken?

Er zijn er daar bij die nu te laat hun kar keren. En er zijn er die dapper verder Poetin verdedigen (vnl Baudet).

Jij hoort alvast bij de forummers die Poetin nog altijd uit de wind proberen te zetten.

Nogmaals, niemand van jouw vijanden is waar dan ook een oorlog begonnen, noch hebben ze er toe opgeroepen.

De excuustruzen die de fans van Poetin gebruiken om de schuld van de oorlog op hun rechtse vijanden te steken zijn te belachelijk voor woorden.

Jay-P. 5 april 2022 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935093)
Poetin zélf zal niet de eerste, noch de laatste dictator zijn die alle mogelijke soorten van gezichtsverlies lijdt.

Wat is dit nu weer voor een nietszeggend gebrabbelde posting?

Ai'l oonli ripiet wans hierre alleen.

dalibor 5 april 2022 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935100)
Jij hoort alvast bij de forummers die Poetin nog altijd uit de wind proberen te zetten.

Nogmaals, niemand van jouw vijanden is waar dan ook een oorlog begonnen, noch hebben ze er toe opgeroepen.

De excuustruzen die de fans van Poetin gebruiken om de schuld van de oorlog op hun rechtse vijanden te steken zijn te belachelijk voor woorden.

Ik denk dat je me met iemand anders verwart.

Het is eigenlijk schaamteloos wat je doet.

gunter5148 5 april 2022 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935093)

Dat laatste is waar. Althans, en ik haalde de column van Craig Murray al aan, putin ging van een VN-stemming van 130-2 (veroordeling van nazisme etc), waarbij enkel de US en Oekraïne (tiens...) tegen stemden, en waar de russen dus een ENORM positief politiek surplus mee hadden, naar net het tegenovergestelde.

Knuppel 5 april 2022 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 9935020)
We kunnen al beginnen met hun grondstoffen niet meer te kopen. Aan deze prijzen moeten oude kolen en nieuwe generatie kerncentrales toch rendabel zijn, nee?

Als het aan de groene fascisten ligt blijven we afhankelijk van Russisch gas. Onze eigen energievoorziening moet weg! Leve de "groene" extra CO2!

Moffenland van Merkel zit in de kop van het Poetin-peloton, en niemand die het ex. naziland één woord van kritiek durft te laten horen.

De gruweldaden in Boetsja zijn geen aberratie. Dit is nu eenmaal altijd de Russische manier van oorlog voeren geweest.
Maar daar piepen de Poetinlovers met geen letter over.

gunter5148 5 april 2022 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935123)
Als het aan de groene fascisten ligt blijven we afhankelijk van Russisch gas. Onze eigen energievoorziening moet weg! Leve de "groene" extra CO2!

Moffenland van Merkel zit in de kop van het Poetin-peloton, en niemand die het ex. naziland één woord van kritiek durft te laten horen.

De gruweldaden in Boetsja zijn geen aberratie. Dit is nu eenmaal altijd de Russische manier van oorlog voeren geweest.
Maar daar piepen de Poetinlovers met geen letter over.

Wat wint poetin met boetsja? En waarom ontkennen ze het dan?

Knuppel 5 april 2022 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9935109)
Ik denk dat je me met iemand anders verwart.

Het is eigenlijk schaamteloos wat je doet.

Ik snap maar al te goed waarom jij het blootleggen van hypocisie schaamteloos noemt.

Nogmaals: NIEMAND van al wie jij de zwarte piet toeschuift heeft opgeroepen tot deze oorlog, noch is er één begonnen.

Ke Nan 5 april 2022 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9935073)
Op zekere leeftijd is PMS'sen niet langer een acceptabel excuus,

...zoals ik net naar een ex Wasgapte.

Deugniet,

...laat uw ex gerust. ;)

Knuppel 5 april 2022 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9935126)
Wat wint poetin met boetsja? En waarom ontkennen ze het dan?

Wat won nazi-Duitsland met de oorlog?
Wat won Hitler er mee?
Je weet toch wie er in het pantheon van Rome en Parijs begraven liggen?

Poetin houdt niet alleen de machthebbers in "het Westen" voor bange wezels en laffe onnozelaars. En hij heeft gelijk. Uit de zwakheid van het Westen put hij zijn kracht. Hij doet het echter op een manier waar niemand beter van wordt. Ook hijzelf niet.

Maar zo gaat het nu eenmaal bij de machtigen der aarde. Er is zelfs een Belg "president" van de EU. Een ex.premier die niet eens in staat was om zijn regering één legislatuur bijeen te houden. Een man uit één stuk die verkoos om aan de goede kant van de geschiedenis te gaan staan.

Wat een grap!

Knuppel 5 april 2022 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9935087)
De Navo heeft daar niets te zoeken. Oekraïne is geen lid van de Navo.

Met dank aan Merkel en Sarkozy.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be