Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weeral haar in de Vivaldiboter: Groen en Ecolo willen geen budgetverhoging leger. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264911)

Rudy 19 mei 2022 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9962386)
:-D:-D:-D
Je had beter aanhalingstekens gebruikt bij “vriendelijk”. Trump heeft hen bij die gelegenheid een ferme uitbrander gegeven.

Juist, dat herinner ik mij nog. Zijn uitspraken waren niet bepaald vriendelijk naar België toe. Op de koop toe bevindt zich hier het hoofdkwartier van de NAVO.
België moet de afspraken omtrent de 2% van het BNP naleven. Dat is niet meer dan normaal.

daiwa 19 mei 2022 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9962361)
ja, die laatste peiling illustreert dat perfect

:lol:

fox 19 mei 2022 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9962358)
Aan de reacties van extreemrechts hier te horen is VIVALDI zeer goed bezig.

Probleem voor u is dat hier maar weinig reacties van extreem rechts staan hé. De meeste reacties zijn van personen die niet tot die strekking horen.

Vlad 19 mei 2022 13:11

De EU wil de defensiebudgetten Europees besteden. Hopelijk gaan de Duitsers ook een defensie-industrie opzetten want anders gaat al het geld naar de Fransen. Eigenlijk kan men toch beter Amerikaans gaan want die hebben veel toeleveranciers in Vlaanderen en veel Europeanen investeren in de VS omdat er in Europa nu eenmaal niet veel te investeren is vermits er een pak minder beursgenoteerde bedrijven zijn dan in de VS. Tot men daaruit is, is het eigenlijk feitelijk niet slecht dat de groenen stokken in de wielen steken. :|

reservespeler 19 mei 2022 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9962316)
De details ken ik niet maar voor zover ik weet zijn er hieromtrent afspraken binnen de NAVO. Die 2 procent van het BNP is daar een van, als ik me niet vergis.

U vergist zich niet.

reservespeler 19 mei 2022 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9962323)
Storm in een glas water

Is dat zo?

reservespeler 19 mei 2022 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9962358)
Aan de reacties van extreemrechts hier te horen is VIVALDI zeer goed bezig.

Is dat zo?
Leg het me aub eens uit.

reservespeler 19 mei 2022 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9962420)
Probleem voor u is dat hier maar weinig reacties van extreem rechts staan hé. De meeste reacties zijn van personen die niet tot die strekking horen.

Oeps, daar viel iemand door de mand.

Rudy 19 mei 2022 17:35

Aandeel uitgaven defensie tegenover het bbp

1 Bijlage(n)

Situatie in 2021 (schatting door NAVO). IJsland is niet opgenomen, omdat het geen leger heeft.

Bijlage 116211

Bron: VRT NWS - Defensie uitgaven NAVO landen

Niet dat er veel landen de 2% halen, België hoeft geenszins fier te zijn.

Rudy 19 mei 2022 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9962421)
De EU wil de defensiebudgetten Europees besteden. Hopelijk gaan de Duitsers ook een defensie-industrie opzetten want anders gaat al het geld naar de Fransen. Eigenlijk kan men toch beter Amerikaans gaan want die hebben veel toeleveranciers in Vlaanderen en veel Europeanen investeren in de VS omdat er in Europa nu eenmaal niet veel te investeren is vermits er een pak minder beursgenoteerde bedrijven zijn dan in de VS. Tot men daaruit is, is het eigenlijk feitelijk niet slecht dat de groenen stokken in de wielen steken. :|

Zou dit voor de groenen het verschil maken tussen voor of tegen ?

Svennies 19 mei 2022 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9962316)
De details ken ik niet maar voor zover ik weet zijn er hieromtrent afspraken binnen de NAVO. Die 2 procent van het BNP is daar een van, als ik me niet vergis.

Juist ,maar voor zover ik weet zijn ze hier er nog nooit in geslaagd om die twee percent regel hier door te voeren ...

Integendeel ,ze zijn al 40 jaar lang bezig met den boel kapot te besparen wat landsverdediging betreft......

Boduo 19 mei 2022 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9962636)

Situatie in 2021 (schatting door NAVO). IJsland is niet opgenomen, omdat het geen leger heeft.

Bijlage 116211

Bron: VRT NWS - Defensie uitgaven NAVO landen

Niet dat er veel landen de 2% halen, België hoeft geenszins fier te zijn.

Turkije 1,6 & Griekenland 3,59...
???

Boduo 19 mei 2022 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9962642)
Juist ,maar voor zover ik weet zijn ze hier er nog nooit in geslaagd om die twee percent regel hier door te voeren ...

Integendeel ,ze zijn al 40 jaar lang bezig met den boel kapot te besparen wat landsverdediging betreft......

't Kan verkeren zei Bredero
Duitsland investeert 100.000.000.000 € in z'n leger sedert de Oorlog in Oekraïne.

quercus 19 mei 2022 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9962420)

Jamaar zie je, je moet dat begrijpen. Voor ons Henri is alles wat niet rood of groen is per definitie gelijk aan “extreem rechts”. Een mens moet gemakshalve de zaken wat simplifiëren nietwaar. Het maakt het leven eenvoudiger… 8-)

Rudy 19 mei 2022 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9962645)
Turkije 1,6 & Griekenland 3,59...
???

Je hebt goed gelezen.
Ik ben ook onder de indruk.

maddox 19 mei 2022 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9962652)
Je hebt goed gelezen.
Ik ben ook onder de indruk.

In absolute getallen is het niet vergelijkbaar. Maar Griekenland heeft wel een roofzuchtige buur nietwaar.

Bierke 20 mei 2022 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9962293)
Wat kunnen wij hier eigenlijk met een leger aanvangen? Men zou er beter de dienst civiele bescherming mee uitbreiden.

We zijn een heel klein landje, dus veel "manschappen" kunnen we niet leveren, wel know how kijk bvb naar Israël ;)

Xenophon 20 mei 2022 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 9962944)
We zijn een heel klein landje, dus veel "manschappen" kunnen we niet leveren, wel know how kijk bvb naar Israël ;)

Plastieken zakken en wat lunchpakketten leveren bedoel je.

Vlad 20 mei 2022 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9962638)
Zou dit voor de groenen het verschil maken tussen voor of tegen ?

Neen. Die zijn gewoon blijven hangen in wietwalmen van de door de USSR georkestreerde vredesbetogingen van weleer, zich onbewust van het feit dat Europa al zestig jaar geen oorlog meer kent dankzij de militaire macht van de VS en haar kernraketten.

Rudy 20 mei 2022 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9962814)
In absolute getallen is het niet vergelijkbaar. Maar Griekenland heeft wel een roofzuchtige buur nietwaar.

Wat mij vooral verbaast is dat Griekenland 3,6% uitgeeft terwijl er toch enige jaren geleden een serieuze crisis was en moest rekenen op Europese steun.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be