![]() |
Citaat:
Dat hebben we al gehoord Samen met het badwater een slag in het niets geworden |
Citaat:
Ik had destijds eens 100 aandelen van een bedrijf, waar ik eigenlijk vanaf wilde. Ik stond op winst maar ik had ze nog niet zo lang in bezit (alleszins minder dan 6 maanden.) Er noteerden opties op het bewuste aandeel. Ik heb toen een kortlopende in the money call optie geschreven met een strike lager dan mijn aankoopwaarde. Het verschil werd natuurlijk onmiddellijk geïnd in de vorm van een optiepremie en ik verkocht mijn aandelen zogezegd met verlies nadat de geschreven call optie in the money expireerde. Dat was een simpel trucje om die dekselse speculatietaks te omzeilen. |
Citaat:
Een meerwaardebelasting op aandelen is echt niet goed. Niet voor de ondernemer en niet voor de (particuliere) belegger in beursgenoteerde ondernemingen. Het zou de kracht van de samengestelde intrest gevoelig verzwakken en vermogensgroei zal veel trager geschieden. |
Citaat:
De kaas lag ook te ver om er van gegeten te hebben blijkbaar. Die speculatietaks was een uitvinding van die rechtse gedrochtregering Michel om hun kompleet mislukte taksshift voor de schijn sluitend te maken. |
Citaat:
https://www.wonenvlaanderen.be/faq?f...ms_per_page=60 |
Citaat:
|
Citaat:
Kaarsje branden dat die verlaging van de vennootschapsbelasting er door komt. |
Citaat:
Maffia praktijken op federaal niveau ,hier is de overheid niet meer en minder dan een roverheid die de middenklasse van de bevolking blijft plunderen om hun geldverslindend beleid verder te kunnen zetten... Hoog tijd om die politieke kaste te trakteren op een pot pek en veren... Ach ,in 2024 zullen we dan maar de rekening presenteren... |
Citaat:
|
Ik ben onvoldoende op de hoogte van belastingstechniek om nu al een oordeel te kunnen vormen. Het lijkt me daarenboven nog te vroeg ook, want we weten onvoldoende details hoe het een en het ander uitgewerkt gaat worden.
Maar, wat altijd goed is: - verlichting van belastingen op arbeid - vereenvoudiging |
Citaat:
Nu, als de belastingsvoeten dalen, dan zijn we wel een goed eind op weg. |
Citaat:
|
Citaat:
Al duusd keers uitgelegd, maar nog nooit (willen) begrijpen. Dus nog eens, heel simpel: De Vlaamse regering voorziet twee zaken: 1) geld. Dat is meer geld dan ooit voorheen 2) een betere organisatie van de sociale woningsmaatschappijen. Zodat die eindelijk eens wat beter kunnen gaan werken. De vertraging in de bouw van sociale woningen, DOOR de woningsmaatschappijen stokt nu, tijdens de duur van die reorganisatie. Dat is tijdelijk. Dat is een noodzakelijk kwaad. Heb je dat nu eindelijk eens begrepen? |
Citaat:
https://vanpeteghem.belgium.be/sites...wdruk%20NL.pdf |
Citaat:
Het beleid van de Vlaamse regering is een groot fiasco en niet alleen wat sociale huisvesting betreft. Eigenlijk is die Vlaamse een totale puinzooi die liever op vakantie vertrekken dan Vlaanderen enige energiezekerheid te geven. Schandalig |
Citaat:
Plus de verhuurder kan dan kosten inbrengen. |
Citaat:
Btw er wordt trouwens niet alleen gesproken over meerwaarden op financiele producten, doch ook op vastgoed. Maar om een beetje correct te zijn zou men niet alleen rekening moeten houden met de minwaarden, doch ook met de inflatie. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp volkomen, als ik het rechtse relativisme lees, dat wij in een landsdeeltje wonen waar bedrijven geen normale electriciteitsaansluiting meer kunnen krijgen door de rechtse puinzooi mentaliteit. Vlaanderen is goed bezig met het slecht te doen. Want de anderen doen het slechter slecht. |
Rijken moet hard aangepakt worden. Vooral die debielen van The Sky Is The Limit !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be