![]() |
Citaat:
|
Ieder zijn ding, maar echt poëzie vind ik dat toch niet.
Komt me inhoudelijk en stilistisch meer over als een pamflet. |
We missen nog een stadszanger, stadsmuzikant, stadsgoochelaar, stadsclown enz.
|
Citaat:
Een stads mime speler zou wel degelijk bijdragen tot de toeristische aantrekkingskracht van de stad. |
De draad is verplaatst naar Koetjes & Kalfjes? Ik dacht toch dat de literaire wereld behoorlijk op zijn tenen getrapt is en ze begrippen en aantijgingen als censuur niet schuwen. De moderatie had de draad op zijn minst naar Maatschappij en Samenleving kunnen verplaatsen.
|
Een stadsdichter heeft als taak om een aantal gedichten te schrijven in opdracht van de stad.
De stad fungeert in deze als de werkgever, en heeft het recht om een gedicht te weigeren. Veel meer valt er niet te vertellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Blijkbaar zijn er wel afspraken die gemaakt worden bij het "benoemen" voor een bepaalde periode van de stadsdichter(s).
Daarbij werd blijkbaar het begrip "stadsgedicht" uitgevonden. Slim. Want anders zou al het werk van de betrokken dichter "uitgaan van de stadsdichter, dus uitgaan van de stad". Er kan dus geen probleem zijn: het bedoelde gedicht is door de bevoegde verkozene/schepen niet erkend als stadsgedicht. Het niet erkennen als stadsgedicht is vanzelfsprekend geen censuur. Madammeke de dichteres mag het publiceren, uitgeven, uitroepen, voordragen, zingen, murmelen ... al wat ze maar wenst. En dan de inhoud van het gedrocht zelf. Het gaat over A-onderwijs en B-onderwijs. Heeft iemand van jullie een voorstel om die afkortingen te wijzigen? Want ik denk dat die staan voor: - Algemeen onderwijs - Beroepsonderwijs. Wat is daar nu verkeerd mee? |
Citaat:
Alleen de perceptie blijft bij velen hangen. Maar als ze de factuur van hun electricien of loodgieter zien, dan gaan de oogjes open. |
Citaat:
|
We vatten samen en onthouden, De Stad zou beter stoppen met het geld van de burger door deuren en vensters te smijten.
We zijn een derde wereld land geworden, laat ons nog een pak geld wegsmijten aan gedichtjes. |
Citaat:
maar van tere ziele wookskes mag dat niet, want ocharme dat kindje zou een complex kunnen krijgen. fuck it dat is de bittere realiteit, hoe eerder je ermee om leert gaan hoe beter. |
Citaat:
|
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat was lang geleden, smakelijk gelachen. Ook, "gefundeerde kritiek..." - lol - |
Citaat:
Ben je echt geschrokken toen je dat merkte? Doen Turken dat trouwens ook niet een beetje? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be