![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er komen ook steeds meer berichten over brandstichtingen in de recruteringsbureaus van het Russisch leger, op een plaats is een recruteringsofficier neergegeschoten, op een andere heeft een recruut zichzelf in brand gestoken uit protest
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nogal wat Russische "volksvertegenwoordigers" durven het niet meer uitleggen in hun districten,de "mobilisering"....
Volgens het ISW zit er een reeks administratieve fouten in het Russische systeem (een understatement zeker? 8-) ) waardoor de recruteringsorganismes eigenlijk niet moeten luisteren naar de aanwijzingen gegeven door het Russische MoD maar naar de lokale politieke machthebbers die echter over het algemeen niks van aanwijzingen geven.. Tevens lopen er nu verschillende recruteringscampagnes door elkaar... Er is de standaard oproeping van een deel van de jonge mannen als dienstplichtige.(een onrechtvaardigheid die ook ondergetekende ondervonden heeft ,in Belgie welteverstaan :evil:) Er zijn de activiteiten van de Wagner-recruteerders Er is de normale recrutering van de strijdkrachten ,zoekend naar "contractuelen". Er waren/zijn in verschillende Russische "entiteiten" (Oblasten of deelrepublieken) ,naar aanleidng van eerdere directieven vanuit het Kremlin,oprichtingen van lokaal gefinancierde vrijwilligersbataljons.. En nu,als toetje,is er de grotere interne mobilisatie waarvan sprake Sedert 2008 (luidens het ISW) heeft de Russische Federatie geen massamobilisatie-infrastruktuur meer(ook nav directieven van een zekere Mr Putin) .Dergelijke struktuur werd ooit regelmatig geoefend en gebruikt tussen 1895 en de jaren negentig...Hoewel,we zagen het,ze niet effectief meer bleek bij de uiteenrafeling van de soviet-unie,maar eigenlijk al eerder. Dat is ongeveer uitgestorven.....en we zien dat zelfs een "beperkte militaire operatie" net naast de deur feitelijk te hoog gegrepen is.....en een "beperkte militaire mobilisatie" ook niet bepaald vlotjes verloopt... |
In feite zou de NATO Putin een medaille moeten geven voor al Ivan's tekortkomingen die hij duidelijk maakt aan 't Westen. Ik schreef het reeds eerder: zo ne goeie agent hebben ze sinds Günter Guillaume niet meer gehad.
En die laatste was zelfs geen rus maar een kraut! (zoek de fout!) |
Citaat:
Rusland mag vrij kiezen tot welke verdragen / organisaties zij toetreedt, net zoals Oekraïne dat mag doen. |
Citaat:
Vroeg of laat moet ge ergens een lijn trekken en uw mannetje staan. Het moet nu toch duidelijk zijn dat oorlog onvermijdelijk was. Als China nu nog Taiwan binnen valt is het wereldoorlog. Laten we hopen dat die tiran wel nog zijn gezond verstand gebruikt. |
Citaat:
En daar houdt het op. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is de opdringerigheid. Het "in your face" zelfs al je niet wil kijken. je MOET kijken. Het "als je niet voor bent - ben je tegen" verhaal. |
Citaat:
Ik vecht nu met de pen in plaats van het zwaard om onder geen van beide te moeten leven. Dat is het hele punt, en de hypocrisie waarvan ik voorstanders van "het westen" van beschuldig. |
Citaat:
|
Citaat:
Zowel de russen als de oekraïners als alle europeanen zouden dat ook moeten doen. |
Citaat:
Ik zal zelf voor mezelf beginnen met concreet te zijn: - dat Di Rupo voor de venten is, heeft mij nog nergens gestoord of gehinderd - dat ik een koppel homo-venten ken die een jongetje en een meisje geadopteerd hebben en heel liefdevol opvoeden, heeft mij nog nergens gestoord of gehinderd. - een ambtenaar-collega van voor mijn pensioen heeft zich laten ombouwen van m naar v. Als ik het over "haar" heb, dan vergis ik me constant, maar dat komt wellicht omdat ik een oude pee ben. Maar het is en blijft een aangename ex-collega. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef er mijzelf rekenschap van dat deze post eigenlijk sterk afwijkt van het thema van de draad. |
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220929_95725593 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be