![]() |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I&t=8s |
De groei vertraagt al sinds 60 jaar en wordt vandaag vooral hoog gehouden door een aantal landen:
"L'explosion démographique est portée par seulement une partie du globe. Plus de la moitié de l'augmentation de la population mondiale sera concentrée dans huit pays que sont la République démocratique du Congo, l'Égypte, l'Éthiopie, l'Inde, le Nigéria, le Pakistan, les Philippines et la République de Tanzanie. «L'immense majorité des nouveaux habitants viendra d'un pays pauvre, ?* faible production énergétique, ajoute Emmanuel Pont. On ne pourrait pas vivre ?* dix milliards comme des Français ou des Américains, la Terre ne tiendrait pas». Ajoutons que si les pays en développement suivent le modèle de consommation occidental - situation qui se profile actuellement - d'importants déséquilibres sociaux et sécuritaires pourraient frapper ces pays et avoir des conséquences sur l'équilibre mondial." ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
In plaats van: Ik geen nen tournée générale. bedoelde ik: Ik geef nen tournée générale. (dat is altijd mijn grapje als ik ergens kom of ben waar onverwacht veel volk aanwezig is: "het is hier niet de moment om 'tournée générale' te roepen". |
Ik keek gisteren naar de Tafel van Vier,
waar kieken Boudry wel een interessante uitleg gaf, namelijk dat de bevolkingsexplosie toch al aan het stoppen is, en ook verder zal stoppen. Kijk, zie eens hoe klantvriendelijk ik ben voor jullie, een link: https://www.goplay.be/video/de-tafel...e-jaren-zestig |
8 miljard, we mogen er fier op zijn. De konijnen en de ratten zijn jaloers.
|
Citaat:
De aandacht voor overbevolking komt niet toevallig net uit die landen die zich historisch als de grootste nestbevuiler gedragen hebben. Hun oplossing is nu dat anderen die minder impact op de habitat hebben minder gaan kweken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toen de 6 miljardste geboren werd, was er nog een feest en werd er symbolisch een baby aangeduid als de 6 miljardste.
Bij de 7 miljardste was er geen feest meer, alleen nog bezorgdheid. |
Citaat:
Na 2050 daalt het wereld aantal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be