patrickve |
7 december 2022 10:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 10078620)
Dat lijkt me eerder het relaas van een theoreticus die tot die zienswijze komt omdat hij onwetend is over fundamentele zaken van de biosfeer. Is dat trouwens ook niet het scenario van één van de films met Will Smith?
|
Ik zou het niet weten maar dat moet dan een toffe film zijn.
Als je wil zeggen dat biologisch leven niet zal verdwijnen zelfs al wordt de dominante soort een machine, dat is goed mogelijk, natuurlijk. Het zal afhangen van wat die machines daarvan vinden, of ze dat storend dan wel nuttig vinden, en of die biosfeer moet gesteriliseerd worden of niet.
Ik denk eerder dat de aarde grotendeels zal "uitgegraven" worden ; maar er zullen wel bacterien en zo overblijven.
Citaat:
Het doet me een beetje denken aan Bart De Wever die nadrukkelijk insinueert dat we maar moeten leren leven met de gevolgen van klimaatopwarming en niets aan de uitstoot moeten doen, niet wetende of beseffende welke gevolgen dit allemaal zou hebben.
|
Hij heeft dan ook gelijk. We zullen beter leren leven met de klimaatsopwarming, want het strikt enige dat WIJ daaraan kunnen doen is een enorme genocide organiseren, en dat zit er niet in.
Of heb je nog altijd niet door dat wij niet zorgen voor de klimaatsopwarming, maar wel die 90% van de wereld die we vroeger "ontwikkelingslanden" noemden en die nu niet meer naar ons luisteren, en erop los hebben gekweekt ?
ZIJ zorgen voor de klimaatsopwarming, en wij zullen die ondergaan, tenzij we hen uitmoorden in de 10 jaar die komen, wat we nooit gaan doen.
|