![]() |
Op dit ogenblik heb ik op mijn portefeuille een rendement van 31,57%. Zonder te “daytraden”.
|
Citaat:
|
Citaat:
En als “de index crashed”??? Om te beginnen ik zit niet in ETF’s maar in individuele Europese en Amerikaanse aandelen. En ja, ik heb het in mijn leven een paar maal een crash meegemaakt. Het enige wat ik doe is blijven zitten en de zaak uitzweten. |
Citaat:
|
Of het hier in deze draad ook van toepassing is daar durf ik nog aan te twijfelen maar het gezegde gaat als volgt: "Het éne kieken is het andere niet" :?
|
Over kiekes gesproken, ze bieden regelmatig een gratis kieke of haan aan, dat is toch een paar dagen eten uitgespaard he.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je kosten eft googlet verschijnt inderdaad die 0,03: "Een aandelen-ETF moet zo nu en dan aandelen aankopen of verkopen om de index die de ETF nabootst goed te blijven volgen. Typisch liggen deze kosten rond de 0.03% per jaar." De volledige pagina geeft meer uitleg. Dit heeft echter niets met de transactiekosten te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hoe dan ook, ETF's zijn wellicht niet het ideaal instrument om aan daytraden te doen, tenzij je iets ziet in "leveraged" of "Inverse" ETF's. |
Citaat:
Ik heb een investering van 5 euro omgetoverd naar 400 euro. Maar dat is pas bereikt tegen de lente. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be