Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Verkeersboete in verhouding met je inkomen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267793)

cookie monster 31 januari 2023 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10106043)
De flikken zouden minstens vijf keer meer tijd moeten spenderen aan controles van ingetrokken rijbewijzers, dan ze spenderen aan parkeerboetes.

Ik geef u hierin zelfs volkomen gelijk !!

Mambo 31 januari 2023 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10105885)
In Frankrijk bestaat er al lang een handeltje in punten. Je kan overeenkomen dat iemand anders getuigt aan het stuur gezeten te hebben, en die verliest dan punten tegen betaling.

Eigenlijk nog een goed business idée om zo’n soort chauffeur verhuur kantoor op te zetten.
Mensen die toch niet meer rijden kunnen zich inschrijven om tegen vergoeding de schuld op zich te nemen.

Hun onkosten worden vergoed met een flinke bonus bovenop.

De schoofzak 31 januari 2023 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10106169)
Eigenlijk nog een goed business idée om zo’n soort chauffeur verhuur kantoor op te zetten.
Mensen die toch niet meer rijden kunnen zich inschrijven om tegen vergoeding de schuld op zich te nemen.

Hun onkosten worden vergoed met een flinke bonus bovenop.

Mijn destijds pas gepensioneerde vader hielp een vriend die zo zijn rijbewijs kwijt was voor een maand.
De zondaar was een vertegenwoordiger, en de voorwaarde die mijn oude stelde was: zorg dat het geen tweede keer nodig is, want dan doe ik het niet meer.

Noot: dat was nota bene in de tijd dat de norm nog 1,5 mg per liter bloed was. Amai mijn kloten.

fox 1 februari 2023 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10105721)
Heeft ze hier ongelijk ?

1. Hoe bepaal je loon?
2. Hoe bepaal je de bestuurder?

patrickve 1 februari 2023 06:13

Citaat:

Heeft ze hier ongelijk ?

Ik zou dan ook voorstellen dat gezonde jonge mensen 3 keer langere gevangenis straffen krijgen dan mensen met een zwakkere gezondheid :-)

patrickve 1 februari 2023 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10105791)
Het "schrikeffect" voor hoge inkomens is veel kleiner dan voor de lage bij de huidige boete's.

Een boeten van 180 Euro is voor een kleinverdiener een pak geld terwijl het voor een grootverdiener peanuts is.

Maar gebeuren de meeste ongelukken door kleinverdieners of door grootverdieners ?

fred vanhove 1 februari 2023 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10105885)
In Frankrijk bestaat er al lang een handeltje in punten. Je kan overeenkomen dat iemand anders getuigt aan het stuur gezeten te hebben, en die verliest dan punten tegen betaling.

Vooral zigeuner clans waren daar kampioen in. Het was altijd de Bomma die aan het stuur zat. Die haar rijbewijs lag en ligt waarschijnlijk nog steeds op de rechtbank.

Een bomma die 178 reed met een Mercedes AMG ......kan allemaal:-)

Af en toe kreeg die bomma dan een gevangenisstraf waar ze dan met plezier op in ging. Gratis kost en inwoon.

Ach ja een arme kei kan je niet stropen en een rijke kei laat zich niet stropen.

TheFourHorsemen 1 februari 2023 10:40

Citaat:

Heeft ze hier ongelijk ?

Ja.

reservespeler 1 februari 2023 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10106456)
Ja.

Dat is duidelijk.

Oma 1 februari 2023 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10105822)
Zal wel met minima werken.

Doch iemand zijn inkomen bepalen is niet zo eenvoudig natuurlijk, laat staan zijn boetes aan zijn reële inkomen koppelen.

De fiscus kent elk inkomen en de staat wil dat ook graag weten met het voorwendsel van rechtvaardige boetes volgens inkomen waar ze geen zaken mee hebben en dat ze niet mogen weten.

reservespeler 1 februari 2023 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10106595)
De fiscus kent elk inkomen en de staat wil dat ook graag weten met het voorwendsel van rechtvaardige boetes volgens inkomen waar ze geen zaken mee hebben en dat ze niet mogen weten.

Welke inkomsten kent de fiscus precies?

Oma 1 februari 2023 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 10105880)
Een rijbewijs met punten is geen oplossing.

Hoeveel mensen hebben ze al betrapt die hun rijbewijs afgepakt is en nog met de wagen reden ?

In landen waar het rijbewijs met punten al is, is de eerste vraag van de politie bij een controle al: is je rijbewijs ingetrokken? :rofl:

Programma's als cops ed...tonen de chaos en het dweilen met de kraan open door het rijbewijs met punten.
Verder zijn die mensen zonder rijbewijs dan ook nog onverzekerd en vooral de jongeren hebben geen verzekering, maar dan meestal wegens onbetaalbaar.
"Heb je je rijbewijs?"
"Nee, dat ligt nog op de rechtbank" :rofl:

Oma 1 februari 2023 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10106600)
Welke inkomsten kent de fiscus precies?

Vraag het es aan de fiscus.

Rudy 1 februari 2023 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10106043)
De flikken zouden minstens vijf keer meer tijd moeten spenderen aan controles van ingetrokken rijbewijzers, dan ze spenderen aan parkeerboetes.

Parkeerboetes brengen volgens mij meer op.

TheFourHorsemen 1 februari 2023 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10106595)

Ik keer mezelf een redelijk bescheiden bestuurdersbezoldiging uit via mijn vennootschap.

Dat wordt wat aangevuld met dividend en onkostenvergoedingen. De rest blijft mooi als spaarpot in de vennootschap.

Mijn inkomen waar de belastingschijven op worden toegepast is dus niet zo hoog.

Wat doe je met zo'n situaties (want zo zijn er veel)? Mijn netto belastbaar inkomen ligt heel wat lager dan dat van vele anderen.

Oma 1 februari 2023 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10106622)
Ik keer mezelf een redelijk bescheiden bestuurdersbezoldiging uit via mijn vennootschap.

Dat wordt wat aangevuld met dividend en onkostenvergoedingen. De rest blijft mooi als spaarpot in de vennootschap.

Wat doe je met zo'n situaties (want zo zijn er veel)? Mijn netto belastbaar inkomen ligt heel wat lager dan dat van vele anderen.

Daar passen die politieke knappe koppen wel een mouw aan.
Dan kunnen ze vanaf een bepaalde belastingsschijf een forfaitair bedrag gaan schatten, uiteraard in hun voordeel, en dan hebben ze je toch bij je pietje. :twisted:
De hebzucht van de politiek moet je niet onderschatten, die vinden wel de weg met bochten naar onze portemonnee, voorbeelden genoeg.
De jaarlijkse belastingen op fictieve huurinkomsten die je niet krijgt, zoals het KI?
Je betaalt dus belasting op iets dat je niet krijgt...:silly:

Mambo 1 februari 2023 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10106622)

Zo zijn er velen.
Ik ken iemand die een serieuze fabriek heeft en zijn loon is amper 1400€.

TheFourHorsemen 1 februari 2023 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10106692)
Zo zijn er velen.

Zo extreem is het bij mij nu ook weer niet. :-D

Mijn loon is gemiddeld.

TheFourHorsemen 1 februari 2023 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10106692)
Zo zijn er velen.

Zo extreem is het bij mij nu ook weer niet. :-D Mijn loon is gemiddeld.

Wat ik maar wou aantonen: puur kijken naar het inkomen waar de belastingschuiven op los worden gelaten (loon etc.), gaat tot vreemde resultaten leiden.

reservespeler 1 februari 2023 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10106747)
Zo extreem is het bij mij nu ook weer niet. :-D Mijn loon is gemiddeld.

Wat ik maar wou aantonen: puur kijken naar het inkomen waar de belastingschuiven op los worden gelaten (loon etc.), gaat tot vreemde resultaten leiden.

Net het punt dat in wilde maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be