GC |
26 december 2004 17:04 |
[font=verdana][size=2]Op het forum van de website Politics.be verbergen de betrokkenen amper hun geweld. Integendeel, ze lijken er trots op te zijn. Hun flauwe pogingen om het geweld in linkse schoenen te schuiven, worden door hen zelf ontkracht. Hoe anders moeten we bvb volgende bijdrage interpreteren: "Plotseling hoor ik rumoer aan andere kant overpoort, we lopen nu met groter aantal , rond 40 man, terug naar cuba libré en wat ik toen zag, kon ik echt niet geloven. Links gespuis over heel de straat arm in arm al zingend geen fascisten in onze stad. Schat hun groep op 80 man. Dit was te mooi om waar te zijn. Linksen die ons uit de overpoort wilden drijven arm in arm. Wederom werd gechargeerd en wederom gingen linksen zwaar op de loop. Was even total chaos met linksen overal opgrond liggend, fietsen die in lucht werden gesmeten. " [/size][/font]
[font=verdana][size=2]Guderian, een gekende internet-nazi, schreef: "Aan één kant was de politie met te weinig waardoor we plots kennis konden maken met onze linkse vriendjes die jammergenoeg al snel wegliepen nadat ze rake klappen kregen van NSV en Voorpost-militanten. Van één linkse hoorde ik z'n kaakbeen kraken, van een andere zijn een paar vingers gebroken." [/size][/font]
[font=verdana][size=2]Een verantwoordelijke van Voorpost, de knokploeg van het Vlaams Belang, schreef: "Links heeft de krachtmeeting gezocht, en gekregen. Met gekregen bedoel ik 'kletsen gekregen'." [/size][/font]
[font=verdana][size=2]En dat ze bereid zijn dit soort daden te herhalen, is al even duidelijk. Eén van hen roept op: "Omdat na de rellen in de overpoort van donderdag 2 december, een aantal linkse studenten en gespuis van mening zijn, dat zij in vergelijking met hun migrantebroeders, minder hebben moeten incasseren, doet NSV een geste. Al wie zich tekort voelt gedaan en wie kan bewijzen dat hij op die dag aanwezig was in de studentenbuurt mag op 16 december eens langskomen op de ossenmarkt om het deel waar ze recht op hebben in ontvangst te nemen." Een andere uit directe bedreigingen ten aanzien van een leidinggevend LSP-lid uit Antwerpen: "proficiat voor de bepaalde persoon die Jan Vlegels een paar keer op zijn gezicht heeft getimmerd! Spijtig dat ik het nie was, maar het was zijn verdiende loon, hij heeft dan ook een bakkes om op te kloppen! Jantje ik hoop u een dezer nog eens tegen te komen of dan toch zeker de 16de, kunnen we ons nog eens amuseren!!!" [/size][/font]
[font=verdana][size=2]Met de "16de" wordt verwezen naar een betoging van de 'Nationalisten tegen Turkije' in Antwerpen, dat is een betoging georganiseerd door verschillende frontorganisaties van het Vlaams Belang. Dat comité organiseerde eerder meetings waarop tal van Belang-kopstukken kwamen spreken. [/size][/font]
[font=verdana][size=2]Op Politicsinfo.net schrijft een rechts geval: "Goed dat onze kameraden konden gooien want 1 der dappere '(jaja nationaliste) proficiat meid gooiden een cola-flesje tegen het stinkend gespuis zijn bek die het vervolgens bloedend op een lopen zette." Elders wordt daar aan toegevoegd: "Het gespuis bloedde als een rund ". Daaraan wordt toegevoegd: "Je moet echt niet beginnen wenen nu, wat je gezocht hebt heb je gekregen en daar waren heel veel buitenstaanders getuige van! Begin maar te wennen aan dat gevoel, je bent nu tenminste wakker. Wil je het nog nadrukkelijker voelen?" [/size][/font]
|