Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   kapotbelast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269132)

TV-verslaafde 6 juni 2023 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10177373)
En Rousseau op FB maar liegen dat zijn partij de koopkracht beschermt.

?

Je bedoelt dat onze gevangenissen geen lachertje meer mogen zijn?

Dat elke kansenparel geregeld krijgt dat ie een bed, bad en brood heeft. Misschien zelfs een advocaat, een boekhouder en een tolk?

De VS is het rijkste land ter wereld maar er zitten verhoudingsgewijs ook de meeste mensen in de gevangenis van heel de wereld.

Communicerende vaten. Al van gehoord?

^^

Pol Dolf 10 juni 2023 16:06

en de Great Nation heeft enorme staatsschuld

Astrodamos 22 juni 2023 10:31

ik heb eens gepraat met Duchatelet
ik : dus jij stelt voor een inkomen van 30.000 fr voor iedereen?
ik : en dan geen belasting betalen?
hij : ja toch wel
ik : Gij Zijt zot

Henri1 22 juni 2023 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10176921)
Ik betaalde ooit 35.000 euro op een vergoeding.
Het jaar nadien kreeg ik bijna 33.000 euro terug.

Goedkope lening voor de staat.

Was dat een BTW Carroussel ?

Henri1 22 juni 2023 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10176641)
Hier 54%, allemaal om vreemdelingen en Walen te sponsoren.

Over hoeveel gaat het concreet Zipper ?

Astrodamos 22 juni 2023 16:44

wellicht op een brutoloon van 6000 euro

Astrodamos 7 juli 2023 11:25

in 2002 heb ik gefraudeerd opdat ik zou toekomen met mn netto

Astrodamos 26 augustus 2023 18:45

Vanaf 1 september moeten eigenaars van elektrische voertuigen in Texas méér belastingen te betalen. De Amerikaanse staat wil zo de misgelopen brandstofaccijnzen recupereren.

t'is ni enkel hier dat het erg is

Pol Dolf 14 september 2023 18:41

Alle royals vrijgesteld van onroerende voorheffing, behalve prins Laurent: “Waarom zo’n verschil met Astrid en Albert?”
ROYALTYBelgische huiseigenaren krijgen dit jaar te maken met een flinke verhoging van hun onroerende voorheffing. Maar is dat ook van tel voor de leden van de koninklijke familie? De Waalse krant ‘Sudinfo’ vroeg zich af hoe deze belasting onze royals beïnvloedt, en kwam tot zéér verrassende conclusies. “Deze verschillende behandelingen verbazen me enorm”, analyseren experten. Bovendien spreekt prins Laurent zich ook uit over deze ‘bizarre’ situatie.

Eurosceptic 15 september 2023 01:24

Citaat:

De Belg ziet de levenskost steeds verder stijgen. Wil dus harder werken om niet te verarmen. Maar harder werken wil gewoon zeggen nog meer belasting betalen. Die extra avonduren die ik als zelfstandige klop, zijn amper een meerwaarde. Ze zijn zwaarder om vol te houden en ze leveren minder op vanwege hogere belasting.

Ik denk dat we naar een tijd gaan waarin kinderen gewoonweg bij de ouders blijven wonen omdat vastgoed niet meer te betalen is. De torenhoge belastingen maken dat bijna niemand nog de inflatie kan volgen.

Degenen die nog kunnen kopen zijn standaard met 2, hebben goeie jobs, en hebben meestal van thuis uit nog een hoop geld meegekregen. En zelfs wie aan al die voorwaarden voldoet, neemt grote risico's. Je relatie loopt mank of de inflatie wakkert aan, en je bent alles kwijt. Ikzelf blijf hier goedkoop wonen, spaar zoveel mogelijk geld en ga alles buiten de EU investeren. "Ze" zijn hier alles aan het kapotmaken.

TV-verslaafde 15 september 2023 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 10235915)
De Belg ziet de levenskost steeds verder stijgen. Wil dus harder werken om niet te verarmen. Maar harder werken wil gewoon zeggen nog meer belasting betalen. Die extra avonduren die ik als zelfstandige klop, zijn amper een meerwaarde. Ze zijn zwaarder om vol te houden en ze leveren minder op vanwege hogere belasting.

Ik denk dat we naar een tijd gaan waarin kinderen gewoonweg bij de ouders blijven wonen omdat vastgoed niet meer te betalen is. De torenhoge belastingen maken dat bijna niemand nog de inflatie kan volgen.

Degenen die nog kunnen kopen zijn standaard met 2, hebben goeie jobs, en hebben meestal van thuis uit nog een hoop geld meegekregen. En zelfs wie aan al die voorwaarden voldoet, neemt grote risico's. Je relatie loopt mank of de inflatie wakkert aan, en je bent alles kwijt. Ikzelf blijf hier goedkoop wonen, spaar zoveel mogelijk geld en ga alles buiten de EU investeren. "Ze" zijn hier alles aan het kapotmaken.

:|

Als de "loanshark" ook nog op het school pleintje komt?

Of degene die na het werk hun enveloppen verspillen aan doorgestoken spelletjes. (Ik speel de bank bij Monopoly.)

" Je moet maar niet zo dom zijn." ^^

Ja en de overheid die ook nog eens jacht maakt op je centen...

De Anglo toer op, Nottingham. Daar valt het meeste te schrapen. We gaan niet verwaarlozen, hé. :-D

Daphne 15 september 2023 19:26

Citaat:

En die dan nog de pretentie hebben om ons hier in de Vlaamse Rand in het gezicht te komen spuwen. In het Frans.

Pol Dolf 13 maart 2024 12:51

bij VWB was er een traditie : als jonge vlamingen aan de band begonnen te werken werden ze door walen in het gezicht gespuwd

Pol Dolf 13 maart 2024 12:51

quercus 13 maart 2024 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10175927)
deze chieke staat is er in geslaagd 3 generaties ongelukkig te maken : mijn vader was zwaar ontmoedigd dat zn bonus werd belast aan 72% , ik was behoorlijk gedemotiveerd dat er 37% van mijn loon afging en mijn zoon was ontmoedigd toen hij zn eerste loonbrief zag

Ja, en vergeet a.u.b. niet dat niet alleen de werknemer geld verliest door afhoudingen van zijn loon. Ook de werkgever moet nog eens een flink pak werkgevers-bijdrage RSZ bovenop het bruto-loon moet afdokken. Dat is iets waar de vakbonden liefst niet veel over uitweiden. “Den Boas is ne smeerlap” nietwaar? 8-)

Pol Dolf 13 maart 2024 14:07

ja werkgeversbijdrage is 66 %

maddox 13 maart 2024 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10328423)
ja werkgeversbijdrage is 66 %

En dan mag je de "verdoken kosten" nog niet tellen. Een werkgever die geen hospitalisatieverzekering aanbied, die krijgt hetzelfde als wanneer ge pinda's geeft als loon. Alleen apen op de werkvloer.

fred vanhove 13 maart 2024 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10328392)
bij VWB was er een traditie : als jonge vlamingen aan de band begonnen te werken werden ze door walen in het gezicht gespuwd

Is dat niet wat overdreven ? Ik heb walen meestal ervaren als gemoedelijke warme mensen. In het algemeen minder kil en individualistisch als Vlamingen. Uiteraard zitten er overal goede en slechte tussen.

Pol Dolf 13 maart 2024 17:52

overal zijn er rotte appels

Pol Dolf 14 maart 2024 11:42

daar gaan mijn spaarcenten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be