Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nalezen van geschreven teksten / artikels. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270101)

De schoofzak 9 september 2023 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10232574)
Man op speedpedelec overlijdt na botsing met jonge fietser in Berchem
Artikel van Belga

Het feit dat deze man overleden is met een speedpedelec is eigenlijk niet het onderwerp van de discussie.
Mij gaat het om het artikel op zich.

Tekst uit het artikel:

"In Berchem is vanavond een 38-jarige bestuurder van een speedpedelec is overleden nadat omgekomen hij met een minderjarige fietser was gebotst. De man viel tegen een verlichtingspaal en overleed ter plaatse, meldt de politie van Antwerpen."

Leest niemand dat na?

In Berchem is vanavond een 38-jarige bestuurder van een speedpedelec is overleden nadat omgekomen hij met een minderjarige fietser was gebotst. De man viel tegen een verlichtingspaal en overleed ter plaatse, meldt de politie van Antwerpen.

Waarschijnlijk van een journalist van 't stad. Aangezien Berchem tot de parking behoort, werd deze tekst in een ongeïnteresseerde houding geschreven.

Verder kan het interessant zijn voor het trekken van de levensverzekering als je twee keer sterft.

Karel Martel B 9 september 2023 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10232615)

Eerlijk gezegd, beide partijen zijn assholes hier.

Dadeemelee 9 september 2023 14:20

Covfefe.

Dadeemelee 9 september 2023 14:23

Voorzitter van de christendemocraten wint dagqueenprogramma

ViveLaBelgique 9 september 2023 15:54

@reservespeler

Lees jij jouw eigen post na voor je op verzenden drukt ? Ik probeer dat te doen, toch zitter er dikwijls nog kemels in. In jou openingsbijdrage citeer je 2x de tekst. Eénmaal cursief en éénmaal in standaard lettertype.

reservespeler 9 september 2023 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10232901)
Eerlijk gezegd, beide partijen zijn assholes hier.

Ik weet het niet meer, maar reed de fietser niet door?
De enige manier om dan verhaal te halen, was het of sociale media brengen.

reservespeler 9 september 2023 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10232906)

Was toch een goede vraag.

Karel Martel B 10 september 2023 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10232956)
Ik weet het niet meer, maar reed de fietser niet door?

De fietser was een asshole om een stamp te geven, de ouders waren even grote assholes om hun kleine niet bij hun te trekken, maar daar gewoon in de weg te laten staan zodat die fietser niet kon doorrijden.

reservespeler 10 september 2023 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10233147)
De fietser was een asshole om een stamp te geven, de ouders waren even grote assholes om hun kleine niet bij hun te trekken, maar daar gewoon in de weg te laten staan zodat die fietser niet kon doorrijden.

Is dat zo?
Moet iedereen aan de kant springen als er een fietser aan komt?
Had de fiets een bel?
Hadden de ouders de fietser horen aankomen?

Zelfs als dat twee keer ja is, geeft dat een fietser nog niet het recht om een kind aan de kant te sjotten.

quercus 10 september 2023 07:37

Citaat:

Artikel van Belga

Het feit dat deze man overleden is met een speedpedelec is eigenlijk niet het onderwerp van de discussie.

Tekst uit het artikel:

"In Berchem is vanavond een 38-jarige bestuurder van een speedpedelec is overleden nadat omgekomen hij met een minderjarige fietser was gebotst. De man viel tegen een verlichtingspaal en overleed ter plaatse, meldt de politie van Antwerpen."

Leest niemand dat na?

In Berchem is vanavond een 38-jarige bestuurder van een speedpedelec is overleden nadat omgekomen hij met een minderjarige fietser was gebotst. De man viel tegen een verlichtingspaal en overleed ter plaatse, meldt de politie van Antwerpen.

De journalist was op dat moment een verward persoon.

Dadeemelee 10 september 2023 10:59

Kortingen tot min 15%

Vlad 11 september 2023 05:50

Het artikel en dan die laatste zin ...

reservespeler 11 september 2023 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10233587)

Omdat het achter de betaalmuur zit en dus niet iedereen het kan lezen ...

Conclusie: “Duitsland is dus niet de zieke man van Europa. Verre van, ze hebben gewoon een veel zuiniger begrotingsbeleid dan veel andere lidstaten.” En dat maakt dat Juvyns op lange termijn positiever is over Frankrijk dan over Duitsland.

reservespeler 29 oktober 2023 14:00

Hier weeral een pareltje

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...d18651b1&ei=18

Sandra Bekkari over haar verslaving: "Mijn slaap lijdde eronder"

kelt 29 oktober 2023 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10261864)
Hier weeral een pareltje

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...d18651b1&ei=18

Sandra Bekkari over haar verslaving: "Mijn slaap lijdde eronder"

MijnStomNieuws is een echte verlichtingspaal in het binnenfietsen van een eindeloze reeks onzin en irrelevantie tot op ons scherm.....8-)

jogo 29 oktober 2023 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10232897)
Waarschijnlijk van een journalist van 't stad. Aangezien Berchem tot de parking behoort, werd deze tekst in een ongeïnteresseerde houding geschreven.

Verder kan het interessant zijn voor het trekken van de levensverzekering als je twee keer sterft.

Ik lees drie keer
Citaat:

"In Berchem is vanavond een 38-jarige bestuurder van een speedpedelec is overleden (1) nadat omgekomen (2) hij met een minderjarige fietser was gebotst. De man viel tegen een verlichtingspaal en overleed (3) ter plaatse, meldt de politie van Antwerpen."
Maar ter verdediging van de journalist .
De bestuurder is overleden(oorzaak onbekend), zijnde rijdend met een speedpedelec, het lijk is dan in botsing gekomen met een minderjarige fietser, de minderjarige is daardoor vervolgens tegen een verlichtingspaal aan zijn einde gekomen, allemaal volgens de politie van Antwerpen, he.
(en wie staat er aan het hoofd van de politie, BDW ! )

Koenaard Depuydt 29 oktober 2023 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10233610)
Omdat het achter de betaalmuur zit en dus niet iedereen het kan lezen ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10241325)
Gelieven niet te reageren op z'n schrijfsel, zo kan ik het niet lezen.

Geachte heren

Wie van jullie wil de woordenbrij die het Bankzittertje hier achterlaat lezen?

Hoogachtend

Vlad 29 oktober 2023 19:13

Citaat:

De Antwerpse schepen van Haven en de Stadsontwikkeling Annick De Ridder (N-VA) verzamelt al sinds haar kindertijd fossielen. Afgelopen weekend vond ze na lang zoeken op haar eerste mammoetkies. Een zeldzame vondst, want mammoetresten komen niet vaak voor aan de Belgische kust.
:roll:

bembem 29 oktober 2023 20:46

Citaat:

Artikel van Belga

Tekst uit het artikel:

Leest niemand dat na?

Uitgerekend komend van iemand die geregeld dt-fouten maakt.
Geen simpele typo(s) maar wederkerende fouten in spelling van werkwoorden.

(Faut le faire) :silly:

Herr Flick 30 oktober 2023 09:03

gisteren zag ik nog zo een kop boven een artikel in het nieuwsblad,

zinsconstructie totaal verkeerd, halen ze hun journalisten tegenwoordig van de lagere school ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be