![]() |
Citaat:
De historische vergissing van de staat Israël in zijn huidige vorm sleept al vele generaties aan en zal aan deze condities nog vele generaties aanslepen. Dat hoeft niet. Daarom stel ik voor om de besturen van de Palestijnse Autoriteit, Gaza en Israël samen te voegen onder een nieuwe naam voor de regio, Kanaan. Een nieuwe staat dus voor alle volkeren van de regio. Elke gelijkenis met de nieuwe naam en mijn eigen naam berust op louter toeval en is van geen invloed geweest bij het bedenken van mijn voorstel. |
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me even realistisch als de historische vergissing (1922) van de staat 'Turkije' in zijn huidige vorm niet langer te laten aanslepen. En dus voor te stellen om het bestuur van de Koerden, de Armenen, de huidige Turkmeense dominantie en de griekse-orthodoxen die de oorspronkelijke bewoners waren samen te voegen onder een nieuwe naam voor de regio : novo-constantinopel. Een nieuwe staat dus voor alle volkeren van de regio. :-P Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat gaat een paradijs worden, een gezamenlijk bestuur door koerden, armenen, turkmenen, anatolische grieken en dat alles in een religieus en civiel democratisch pluralisme. Daarna kunnen zij dat recept voor succes exporteren naar Israël om daar ook een pluralistische heilstaat van te maken. En nu ga ik even mijn gitaar zoeken, en luid kumbaya zingen. |
Citaat:
Libanon, waar elke groep zijn plek had in de overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
- oftewel nam men daar vrede mee, met die 2-staten oplossing - oftewel niet, en dan is het uiteraard oorlog. De Arabieren hebben voor dat laatste gekozen, en nu zijn ze huillie huillie dat het oorlog is. |
Citaat:
In Zuid Amerika is het redelijk goed gelukt om daar voornamelijk Europees DNA doen rond te lopen, een beetje met een lokaal vleugje paprika erbij. Israel was een goed begin om in makakkenland een Europees-DNA nederzetting te hebben. In Afrika is het volledig fout gegaan, we hadden daar Leopold II zijn werk moeten voortzetten. In Australie en Nieuw Zeeland is het prima, het loopt daar ook vol Europees DNA. Azie is een hardere noot om te kraken. Een beetje spijtig want we waren goed op weg om de Jappen op te smoren. We hebben een dikke fout gemaakt met de Chinezen en de Indiers niet uit te moorden toen zij onder ons bewind stonden. We gaan ons dat nog beklagen. Enfin, ge snapt het wel: het moeten overal blanken worden dus. De Russen da's een speciaal geval van afvalligen. |
Citaat:
Ook als ze in hun eentje beslissen om een buitenlandse staat (Israël bv) wat te gaan bestoken met mortieren en raketten in opdracht van Khamenei. Een echt paradijs. |
Het "mensdom" zal nooit dit door de Engelsen/Fransen zelfgeschapen M.-O. semitisch probleem oplossen.
Het enige dat waarheidsgetrouw verandert is dat het verplaatsen van de mekkerende WO2 slachtofferrol van de Israeli naar 2024 zwaar hol klinkt. Elke dag meer. De lokale Arabenkant anderzijds blijft hun traditioneel 'kultoergedrag' alle eer [sic] aandoen. Niks nieuws van die kant. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op dit proces barstte een voor Frankrijk pijnlijke antisemitische zweer open. Een Frans literair werk dat dit in detail beschrijft is Jean Barois door de Franse auteur Roger Martin du Gard. Daarin toont hij hoe Frankrijk door die affaire maatschappelijk openscheurde. |
Het concept Israël is als een tang op een varken. Het is gewoonweg niet koosjer. En ja, ik weet het. Het is godslasterlijk wat ik schrijf.
|
Citaat:
Laatstgenoemde vertoont interesse in zeewaterontzilting, waar Israël sterk in is. Het zijn blijkbaar crapuleuze schurkenstaten zoals Libanon en Syrië die Israël niet erkennen. Mocht Koerdistan ooit afhankelijk worden, zal Israël een regionale bondgenoot bijhebben. |
Citaat:
Zo zie je maar beste Ke Nan, dat het gebied wel degelijk het thuisland van de Joden is, hoe graag jij ook het anders zou willen. |
Citaat:
Het is dan tot 1948 het thuisland geweest van de afstammelingen van de Kanaänieten, de huidige Palestijnse Christenen, Palestijnse Moslims en Palestijnse Joden. Het is totaal van de pot gerukt dat men met een religieuze identiteit grondgebied kan claimen. De belofte van Jahweh is niet rechtsgeldig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be