Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mocromaffia en mocroschepen. Racistische taal? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271444)

Dadeemelee 14 februari 2024 19:15

Meeuws aan het woord:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240214_96143288

Citaat:

Bent u eigenlijk persoonlijk aangesproken door schepen Ait Daoud over de naam ‘mocroschepen’?

Tom Meeuws: “Nee. Ik heb haar afgelopen vrijdag nog gezien in de Opera van Vlaanderen. Ze gaf mijn echtgenote en mij drie kussen en vroeg of ik haar nog drie tickets kon bezorgen voor een muziekoptreden van mij. Ik zou er echt geen problemen mee hebben gehad als ze mij hierover persoonlijk had aangesproken.”

Heeft u haar mail gezien?

“Ik weet tot op vandaag niet wat er in de mail staat. Jinnih Beels (schepen, Vooruit) en Sascha Luyckx (voorzitter Vooruit Antwerpen) hebben mij er over verteld. Er schort duidelijk iets aan het leiderschap binnen de Antwerpse afdeling.”
Citaat:

Mocroschepen?

“Ik zeg van alles elke dag. Mocro is straattaal waarmee verwezen wordt naar de Marokkaanse afkomst van iemand. Ik wil daarmee helemaal niet verwijzen naar de mocromaffia.”

Antwerps Vooruit-voorzitter Sascha Luyckx zegt dat hij u vorige week donderdag samen met schepenen Jinnih Beels en Karim Bachar hard op de vingers heeft getikt naar aanleiding van de klacht van Ait Daoud. Wat was uw reactie?

“Ik was verbijsterd dat dit een week na de feiten ter sprake kwam, vooral ook omdat ik de mail niet te zien kreeg. Ik had die dag nog wel andere dingen te doen.”

U zou Beels omschrijven als “ons bruin” en Bachar als “onze Marokkaan”.

“Bruin zeg ik nooit. Marokkaan wel, maar ik zeg ook ‘die West-Vlaming’, die ‘Paki’ voor mensen van Pakistaanse afkomst of ‘Oekri’ voor mensen van Oekraïne. Ik zie echt het probleem niet.”

daiwa 14 februari 2024 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10313978)
Vooruit is goe bezig, eerst Connard en nu Meeuws.

Opnieuw racisme incident bij Vooruit dat nu wel elke geloofwaardigheid heeft verloren in zijn strijd tegen VB zei men op VTM.

daiwa 14 februari 2024 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314005)
Nabilla Ait, de NVA sponsor van Sihame El Khaouakibi is blijkbaar verontwaardigt dat men haar Marokkaanse noemt. :lol:

Volgens VTM kwam daar ook het woordje Nazi bij.

Dadeemelee 14 februari 2024 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10314443)
Volgens VTM kwam daar ook het woordje Nazi bij.

Hij ontkent het en blijkbaar wil de Antwerpse NVA hier geboren Palestijnse kinderen de Belgische nationaliteit afnemen. :|

Citaat:

Schepen Ait Daoud vergelijken met Hitler en het nazisme gaat toch wel ver.

“Ik ontken formeel dat ik dat heb gedaan. Ik had met de schepen van Loketwerking Ait Daoud een stevige woordenwisseling. Het gaat om een bijzonder kwalijk dossier waarin de stad Antwerpen op basis van een foute instructie van de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) gewillig en als enige grote stad de Belgische nationaliteit afneemt van hier geboren kinderen met Palestijnse roots. Al weken vroeg ik als schepen van Sociale Zaken naar meer informatie, want dit heeft een impact op de leeflonen van deze gezinnen. De instructie van DVZ werd mij maandenlang achtergehouden. Sinds kort verwees de federale ombudsman die instructie ook naar de prullenmand.”

Lof der Zotheid 14 februari 2024 21:11

Vooruit gaat niet eens meer achteruit, ze zijn zodanig de pedalen kwijt, dat ze stuurloos in cirkels aan het rondvliegen zijn.

Xenophon 14 februari 2024 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314447)
Hij ontkent het en blijkbaar wil de Antwerpse NVA hier geboren Palestijnse kinderen de Belgische nationaliteit afnemen. :|

Juist ja, het is allemaal de schuld van de N-VA.

- lol -

Dadeemelee 14 februari 2024 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314487)
Juist ja, het is allemaal de schuld van de N-VA.

- lol -

Ik weet niet wat het ergste is.
De Antwerpse NVA met Ait Daoud die kinderen statenloos maakt of Meeuws die Ait Daoud mocro (streetwise voor Marokkaans) noemt. :|

Xenophon 14 februari 2024 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314497)
De Antwerpse NVA met Ait Daoud die kinderen statenloos maakt of Meeuws die Ait Daoud mocro (streetwise voor Marokkaans) noemt. :|

Je wil precies nog veel eieren leggen onder het terreur-uitschot?

patrickve 14 februari 2024 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314447)

Belachelijk.

Beter doodmeppen, zo is men zeker.

maddox 14 februari 2024 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10314504)
Belachelijk.

Beter doodmeppen, zo is men zeker.

Korte wandeling door die lange mixer.

Zipper 14 februari 2024 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314497)

Als Dewinter dat zou zeggen, schreeuwt ge moord en brand.

Dadeemelee 14 februari 2024 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314502)
Je wil precies nog veel eieren leggen onder het terreur-uitschot?

NVA die Palestijnse kinderen statenloos maakt. Tsss.

Xenophon 14 februari 2024 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314518)

Wat zijn de cijfers?

Zucht 14 februari 2024 22:51

Citaat:

Gij wilt gewoon dat die Palestijnen niet naar Leuven komen. Tssss....

Citaat:

“We krijgen het signaal dat er nu meer Palestijnen in Leuven gaan bevallen. Na de bevalling keren zij terug naar Antwerpen, en starten zij daar de procedure gezinshereniging op”, zegt de schepen. “Daarom wil ik een brief richten aan de minister van Justitie om Vlaanderen-breed tot een eenduidige procedure te komen. Ik hoop dat op die manier de juridische onduidelijkheid en de daaruit voortvloeiende rechtsonzekerheid weggewerkt wordt.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231215_93457745

De schoofzak 14 februari 2024 22:55

Statenloos?
Als een kindje hier bij ons geboren wordt uit Palestijnse ouders, of uit minstens 1 Palestijnse ouder, weigert de Palestijnse autoriteit dan de Palestijnse nationaliteit van dat kindje?

maddox 14 februari 2024 22:56

Citaat:

De UNWRA kampen zorgen daar toch voor?

Dadeemelee 14 februari 2024 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10314544)
Statenloos?
Als een kindje hier bij ons geboren wordt uit Palestijnse ouders, of uit minstens 1 Palestijnse ouder, weigert de Palestijnse autoriteit dan de Palestijnse nationaliteit van dat kindje?

Palestijnse nationaliteit?

Schoof? Really?

Dadeemelee 14 februari 2024 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10314541)
Gij wilt gewoon dat die Palestijnen niet naar Leuven komen. Tssss....

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231215_93457745

Naar Leuven om te bevallen?

Dat toont enkel de ondermaatse toestand aan van de Antwerpse ziekenhuizen.

ViveLaBelgique 14 februari 2024 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10314544)
Statenloos?

De Palestijnse autoriteiten kunnen geen nationaliteit of burgerschap toekennen dat door de VN erkend wordt.

De gemuilkorfde 14 februari 2024 23:08

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be