Adam Smith |
25 februari 2024 23:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
(Bericht 10316796)
Dat Rutte heel erg op die post verlekkerd is al lang duidelijk.
Het verklaart bvb waarom hij zo graag Nederlandse F-16s aan Ukraine wil geven, i.e. dat is zijn pasmunt/visite-kaartje voor het postje.
|
Tja, gezien hij meer Atlanticus dan overtuigd Europeaan in politieke zin, leek mij deze topbaan altijd al waarschijnlijker dan die van President van de Europese Commissie of die van President van de Europese Raad.
Daarbij heeft Nederland recentelijk België, met Michel ook gesteund met hun Europese ambities, dus als mede-liberaal lijkt het mij dat De Croo gewoon Macron etc. volgt.
Volgens mij kan alleen Centraal en Oost Europa roet in het eten gooien. Sowieso als Rutte deze baan krijgt is een volgende Europese topbaan voor een Oost-Europeaan.
En wat zijn jullie weer lekker negatief, ik ben geen fan meer van Rutte, indertijd was ik blij dat hij Verdonk versloeg, dat wel, maar de boel bij elkaar houden, kan hij als geen ander. Gezien hoe incompetent de rest lijkt, gaan we hem nog missen in Nederland.
Tuurlijk kan een capabel Belgisch premier ook wel, maar ja België heeft hun defensie zo mogelijk nog meer genegeerd dan Nederland, die wel bijna de 2% haalt.
|