Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   OpenVLD steunt antisemitische partij in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271837)

dalibor 4 april 2024 10:43

Zijn grootouders vluchtten in de Nakba (1947-49) van Palestina naar Libanon.

E. Gidius 4 april 2024 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337219)
Zijn grootouders vluchtten in de Nakba (1947-49) van Palestina naar Libanon.

En dus is het zijn land? :-P

dalibor 4 april 2024 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10337220)
En dus is het zijn land? :-P

Is Rocco Granata een Italiaan?

Hoewel, slechte vergelijking want blijkbaar is die in Italië geboren.

Neem dan Elio Di Rupo.

E. Gidius 4 april 2024 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337225)

Is Italië "zijn" land? En dat gaat dan nog over zijn ouders, niet over zijn grootouders.

Als ik dat principe moest hanteren, dan was Frankrijk "mijn land". En kon ik het weer opeisen in naam van mijn verjaagde voorouders.

fox 4 april 2024 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10337203)
Gelukkig zei Aboebie Jar-Jar gewoon maar dat hij geen zak geeft om de holocaust en dat die zionistische jood mag kiezen tussen haar valies of een doodskist.

Stel je voor dat hij een meme had gedeeld. Dan had hij een jaar cel gekregen.

En 10 jaar uit zijn burgerrechten ontzet. Maar gelukkig heeft de man een kleurtje. Dan mag je antisemiet zijn en dan mag je oproepen tot een nieuwe holocaust. Sterker nog, dan krijg je steun van Open VLD.

De gemuilkorfde 4 april 2024 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337225)

U ziet het verschil niet?
Rocco Granata vluchtte niet naar Italië, hij was er geboren.
Abou Jahja is in Libanon geboren, niet in Palestina.

dalibor 4 april 2024 10:54

Dat zijn hier nogal democraten.

Ik ben het met een hoop partijen en bewegingen oneens. Maar als die aan de verkiezingen willen deelnemen, wat is daar verkeerd aan?

De gemuilkorfde 4 april 2024 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337230)

Ik ben het met een hoop partijen en bewegingen oneens. Maar als die aan de verkiezingen willen deelnemen, wat is daar verkeerd aan?

Oproepen tot geweld, daar zie je geen probleem in?

E. Gidius 4 april 2024 10:58

Citaat:

Niemand moet verhinderd worden aan verkiezingen deel te nemen. Maar om dat dan actief te gaan ondersteunen is weer iets heel anders, dan ben je toch een beetje mee verantwoordelijk voor wat de door jou gesteunde lijst uitkraamt. Of zou 0VLD een handtekening leveren voor het VB of Chez Nous?

fox 4 april 2024 11:00

Citaat:

We hebben het hier over iemand die via fraude Belg geworden is. We hebben het hier over iemand die oproept tot genocide. Het gerecht weigert daar tegen op te treden. DAT is wat er verkeerd is. Die man heeft niets te zoeken in dit land en al zeker niet op een kieslijst. Uw gelul over democratie doet niets ter zake. Het is wel treffend dat zo iemand steun krijgt van Open VLD. Il faut le faire.

dalibor 4 april 2024 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10337234)
Niemand moet verhinderd worden aan verkiezingen deel te nemen. Maar om dat dan actief te gaan ondersteunen is weer iets heel anders, dan ben je toch een beetje mee verantwoordelijk voor wat de door jou gesteunde lijst uitkraamt. Of zou 0VLD een handtekening leveren voor het VB of Chez Nous?

De voorwaarde dat er handtekeningen moeten geleverd worden is een aberratie. Door mandatarissen van andere partijen dan nog.

Alleen al om die aberratie uit de wereld te helpen zou ik iedereen die dergelijke vraag stelt principieel een handtekening geven.

Of is het normaal dat je alleen dokter zou mogen worden als 5 andere dokters daar eerst de toelating voor geven?

E. Gidius 4 april 2024 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337241)
Alleen al om die aberratie uit de wereld te helpen zou ik iedereen die dergelijke vraag stelt principieel een handtekening geven.

Dus je zou een handtekening leveren voor het VB of Chez Nous?

dalibor 4 april 2024 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10337245)
Dus je zou een handtekening leveren voor het VB of Chez Nous?

Ja. Waarom niet?

Destijds hebben er ook een handtekening geleverd aan Karel Dillen, terwijl dat een regelrechte fascist was.

Pandareus 4 april 2024 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10337234)

Waarom zit men hier komedie op te voeren alsof het de partij OVLD is die hem ondersteunt ?

Een politica die niet meer opkomt, en dus finito is bij ovld beslist in eigen naam van haar handtekening te plaatsen. Punt. De partijvoorzitter heeft in alle duidelijkheid bevestiging gegeven dat dit in eigen naam is en NIET het standpunt van ovld weergeeft. En vraagt daarenboven dat zij dit zou willen herroepen.

En verder ben ik het eens met wat dalibor schreef : indertijd hebben wij zelfs handtekening geplaatst voor een fascist als Dillen toe te laten naar de gunst van de kiezer te dingen.
Dus : ja, ik vind dat een liberale politicus daar -als individu- zijn handtekening voor kan en mag plaatsen. Ook als dat voor chez nous is.
Dit vormt géén standpunt van de partij, zoals men het hier probeert te framen.

DucDEnghien 4 april 2024 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337250)
Ja. Waarom niet?

Destijds hebben er ook een handtekening geleverd aan Karel Dillen, terwijl dat een regelrechte fascist was.

En op de koop toe holocaust ontkenner.

fox 4 april 2024 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10337253)
Waarom zit men hier komedie op te voeren alsof het de partij OVLD is die hem ondersteunt ?

Een politica die niet meer opkomt, en dus finito is bij ovld beslist in eigen naam van haar handtekening te plaatsen. Punt. De partijvoorzitter heeft in alle duidelijkheid bevestiging gegeven dat dit in eigen naam is en NIET het standpunt van ovld weergeeft. En vraagt daarenboven dat zij dit zou willen herroepen.

En verder ben ik het eens met wat dalibor schreef : indertijd hebben wij zelfs handtekening geplaatst voor een fascist als Dillen toe te laten naar de gunst van de kiezer te dingen.
Dus : ja, ik vind dat een liberale politicus daar -als individu- zijn handtekening voor kan en mag plaatsen. Ook als dat voor chez nous is.
Dit vormt géén standpunt van de partij, zoals men het hier probeert te framen.

Grappig. Open VLD steunt antisemieten, deal with it. Tis te zeggen, zolang ze een kleurtje hebben natuurlijk.

dalibor 4 april 2024 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10337261)
Grappig. Open VLD steunt antisemieten, deal with it. Tis te zeggen, zolang ze een kleurtje hebben natuurlijk.

Want er zitten nu nog geen antisemieten in het parlement. :lol:

E. Gidius 4 april 2024 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337272)
Want er zitten nu nog geen antisemieten in het parlement. :lol:

Dus stelt de 0VLD zich tot doel er nog enkele extra heen te sturen?

dalibor 4 april 2024 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10337276)
Dus stelt de 0VLD zich tot doel er nog enkele extra heen te sturen?

Er heeft al vanalles op lijsten gestaan.

Denk maar aan ROSSEM, het Front National van Féret, communisten, trotskisten en maoisten, Islam in Brussel, en wat weet ik nog allemaal.

Ik kan er in komen dat je via rechtbanken een systeem hebt dat bepaalde figuren het recht ontzegt aan verkiezingen deel te nemen. Dat hebben we met de voorwaarde van politieke rechten.

Maar dat handtekeningensysteem trekt toch op niets? Deelname aan de verkiezingen doen afhangen van de instemming van andere deelnemers.

Xenophon 4 april 2024 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10337250)
Ja. Waarom niet?

Op welke manier?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be