![]() |
De VLD vindt het voldoende om alleen artikel 195 voor herziening vatbaar te verklaren. Het vormt de sleutel waarmee andere, niet voor herziening vatbare artikelen toch kunnen worden gewijzigd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar zou panda zo bang voor zijn? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En neen, ook voor zulke zaken wil ik 195 nu niet opgelijst zien, al zou mij dit opportunistisch bekeken wel goed uitkomen. Als het over de grondwet gaat, wil ik geen kat in een zak kopen. |
Als ik zie hoe woke de bovenbouw is hou ik mijn hart vast bij grondwetswijzigingen. Straks krijgen dieren meer rechten dan mensen en zeker dan blanke mannen. Geen grondwetswijzigingen meer tot dit bananenland (en Europa mee) in tweeën scheurt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want dat is afgesproken met Napoleon... En die is hier nog altijd de baas. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je enkel maar hier en daar een artikel kan wijzigen, of er iets aan toevoegen (grote kwestie: rechten van dieren in het raam van dierenbescherming), dan riskeer je des te meer dat heel die grondvod nog meer een koterij wordt.
Belziek is al een en al koterij. Vb. in de ruimtelijke ordening (Op individueel vlak: meesters in het aanbouwen van achterkamers en achterschuurtjes en kiekenkoten. op collectief vlak: lintbebouwing, lapjes bouwgronden in natuurgebieden en lapjes natuurgebieden in andere gebieden ...) Vb. de organisatie van de staat. Kijk eens naar de structuur van Brussel. Voor wie het echt interesseert, blader eens door de grondvod. Ik geef maar een vb.je, vanaf art. 135 |
Een staatsman (m/v) moet nu vooruitzien.
Als de grondvod niet grondig gewijzigd kan worden, en als de verkiezingen zouden maken dat er geen federale regering gevormd kan worden, of als de intrede van het VB in de Vlaamse regering aanleiding gaat geven tot veel boel met belangenconflicten en institutionele ruzies ... en zelfs tot een grondwetswijziging zoals het Voorlopig Bewind die destijds inriep (en later pas aan de parlementen voorleggen ...) dan kan je maar beter de boel opengooien. Dat zal minder chaos creëren. Hebben wij nog grote staatsmannen (m/v) ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be