Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Koffie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272834)

BigF 20 september 2024 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10412099)
Je moet die bonen eens kapot stampen ipv malen. Dan krijg je bijna ondrinkbaar afwaswater ipv koffie ... maar de nasmaak ... zaaalig!

Er bestaan van die 'regels' hoe je koffie moet malen.

Sommige maal je beter heel fijn, andere maal je beter wat groffer.

Maar zelf doe ik daar ook niet aan mee, mijn machien staat ongeveer halfweg ingesteld qua maling en ik ben tevreden.

CUFI 20 september 2024 08:15

Die Espresso dat over een bevrozen stenen bal rolt wil ik wel eens drinken. Ik begrijp waarom het beter kan smaken, maar moet het nog zelf ervaren.

quercus 20 september 2024 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10411935)
Twee jaar geleden 9€ betaalt voor één klein espressootje, was wel op het San Marcoplein in Venetië.

Si Caro Zipper, ma a Venezia si paga non solo il cafè ma anche l’ambiente.

Dadeemelee 20 september 2024 08:59

Senseo.

Zipper 20 september 2024 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10412146)
Si Caro Zipper, ma a Venezia si paga non solo il cafè ma anche l’ambiente.

Ja, ik weet wel dat ik ook betaalde voor "het kader", de omgeving, en dan was het nog op een terras :-)

quercus 20 september 2024 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10412149)
Ja, ik weet wel dat ik ook betaalde voor "het kader", de omgeving, en dan was het nog op een terras :-)

Italië is het land dat op zijn bodem het grootste kunstpatrimonium ter wereld heeft. Sommige andere Europese nationaliteiten horen dat niet zo graag maar het is zo. Alleen nog maar dat kunstpatrimonium beschermen en toch toegankelijk houden voor zoveel mogelijk mensen is niet eenvoudig en het oefent soms een enorme druk uit zowel op de lokale bevolking als op de kunstwerken zelf. Venetië kwam op een bepaald ogenblik in het nieuws omdat de gemeentelijke autoriteiten er serieus over nadenken om de toegang tot de stad te beperken. Hetzelfde probleem stelt zich voor nog andere prachtige Italiaanse steden zoals Firenze, Siena, Rome enz. Het massatoerisme wordt stilletjes aan als bedreigend ervaren.

Herr Flick 20 september 2024 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10412149)

Ze komen u er toch vriendelijk op wijzen dat ge mee voor de piano etc... betaald.

Herr Flick 20 september 2024 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10412147)
Senseo.

Dat was goed toen er niks anders was,

Zipper 20 september 2024 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10412176)
Ze komen u er toch vriendelijk op wijzen dat ge mee voor de piano etc... betaald.

Ik weet niet meer of daar een piano stond. Maar bon, iedereen die daar een koffietje drinkt is meestal éénmalig, en dan wordt er niet gezeurd.
Een Duvel of Omer drinken vlakbij Manneke Pis zal ook wel duurder zijn dan in een doordeweekse café :-)

fred vanhove 20 september 2024 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10412133)
Waarom ga je dan niet gewoon ergens anders zitten?
Als je vooraf aankondigt dat een koffie €3,5 gaat kosten kan je toch niet spreken van diefstal?

In feite pleeg je zelf diefstal want je bezet een duur betaalde stoel op een vaak duur betaald terras die een betalende klant niet meer kan bezetten eh?

Je begrijpt het verkeerd of ik drukte me slecht uit.. Ik ga daar dan ook niet zitten (op een dure terras) .

Ik ga dan wel op een bank zitten en of plaatsen waar je je koffie zelf moet gaan nemen aan een machine zoals op de autosnelweg en of Lunchgarden enz.....Daar stoor je niemand en is er plaats in overvloed.

fred vanhove 20 september 2024 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10412180)
Ik weet niet meer of daar een piano stond. Maar bon, iedereen die daar een koffietje drinkt is meestal éénmalig, en dan wordt er niet gezeurd.
Een Duvel of Omer drinken vlakbij Manneke Pis zal ook wel duurder zijn dan in een doordeweekse café :-)

Een Duvel of Omer gaan drinken is niet zelden al goedkoper aan de andere kant van de wereld dan in Belgie.

Ik vind de horeca prijzen in Belgie stilaan te gek voor woorden. Aan wat dit ligt heb ik geen idee.

BigF 20 september 2024 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10412197)
Je begrijpt het verkeerd of ik drukte me slecht uit.. Ik ga daar dan ook niet zitten (op een dure terras) .

Ik ga dan wel op een bank zitten en of plaatsen waar je je koffie zelf moet gaan nemen aan een machine zoals op de autosnelweg en of Lunchgarden enz.....Daar stoor je niemand en is er plaats in overvloed.

Geval van miscommunicatie dus...

Laat hem smaken!!

Jay-P. 20 september 2024 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10411935)
Twee jaar geleden 9€ betaalt voor één klein espressootje, was wel op het San Marcoplein in Venetië.

Op het terraske van Cafe Florian?
Als ge geluk had met de voetjes in 't water bij een onderlopend San Marco plein...

BigF 20 september 2024 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10412198)
Een Duvel of Omer gaan drinken is niet zelden al goedkoper aan de andere kant van de wereld dan in Belgie.

Ik vind de horeca prijzen in Belgie stilaan te gek voor woorden. Aan wat dit ligt heb ik geen idee.

Er zit ook veel verschil op de prijzen.

Hier vlakbij is een zomerbar-achtig terras, zonder bediening, waar ik €4,7 betaal voor een Westmalle Tripel.

Een beetje verder is een terras, midden in't centrum, met bediening en daar betaal ik €3,6 voor diezelfde Westmalle Tripel.

En dat zomerbar-achtige terras trekt raar genoeg steevast meer volk.

Maar steek de grens over, ga ergens op een leuk terras in Nederland zitten en je betaalt vaak al snel bijna €7 voor diezelfde tripel (Anvers in centrum Tilburg bv).

Voor een Chimay 150 (de groene) betaalde ik onlangs in't stad net iets meer dan €5. Ik dacht €5,2.
Op vakantie dronk ik diezelfde Chimay op een Frans dorpsplein, onder de platanen voor €4,5 en omdat ik daar elke dag wel eens zat kreeg ik er elke dag nog minstens eentje gratis ook("van't huis").
Als ik er daar dus 6 dronk betaalde ik er 5 wat de prijs nog op €3,75 bracht...
En dan kreeg ik er daar nog een flinke kom chips of nootjes bovenop.

Er zit geen lijn meer in de prijzen van drank tegenwoordig.
En gek genoeg ligt precies niemand daar van wakker.

Ik ken dure terrassen waar meer volk zit dan op een goedkoper terras 50m verderop.

Zipper 20 september 2024 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10412214)
Op het terraske van Cafe Florian?
Als ge geluk had met de voetjes in 't water bij een onderlopend San Marco plein...

die naam zegt me wel nog iets, maar ben niet zeker, maar plein was niet ondergelopen, dus geen voetbadje ;-)

Dadeemelee 20 september 2024 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10412178)
Dat was goed toen er niks anders was,

Ik vind het gewoon een goed machien, heel simpel en weinig gedoe.

De smaak komt uiteindelijk van de koffie die je gebruikt. Ik heb al vanalles geprobeerd. De beste is Douwe Egberts Espresso. :thumbsup:

Xenophon 20 september 2024 20:26

Een kopjer koffie.

Dadeemelee 20 september 2024 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10412368)
Een kopjer koffie.

Annan!

Edit: ge gaat schrikbarend naar de honderd (duizend) Xeno. :lol:

Xenophon 20 september 2024 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10412371)
Annan!

Edit: ge gaat schrikbarend naar de honderd (duizend) Xeno. :lol:

Samen met de negentienduizend van mijn vorige nick zit ik daar al wel een tijdje over.

fred vanhove 20 september 2024 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10412221)

Ik ken dure terrassen waar meer volk zit dan op een goedkoper terras 50m verderop.

Dat is altijd zo geweest met horeca cafe's alsook met dancings. Op de ene plaats wil iedereen zijn en op de andere niemand. Niet zelden zijn dat hypes die komen en gaan.
Ook gaan mensen er dikwijls van uit dat daar waar veel volk zit het wel beter of leuker moet zijn dan daar waar er minder zit. Niet zelden is daar niks van aan maar volk trekt volk zegt men.

Mensen zijn veelal kuddedieren. Zelf is mijn redenering hoe minder zielen hoe leuker ik het vind:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be