Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Maant onze overheid de burger nu aan om te preppen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273351)

maddox 17 december 2024 15:07

Er is echter 1 detail.

1 hoog geplaatste Flitslamp van God, en er komt geen druppel water meer uit de leidingen, geen calorie aan gas door de buizen, en geen enkel stuk moderne electronica doet het nog.

Daar sta je dan met 2 maanden gevriesdroogde ratsoenen.

Maar kom, na 2 maand staat er geen boom meer in België. En zijn we met VEEEEEEEL minder.

wagner.666 17 december 2024 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10448625)
Ta gueule!

:oops:

fox 17 december 2024 15:13

Tot een paar maand geleden was je voor sommige Vivaldi adepten een wappie als je zoiets voorstelde en nu komt de federale regering er zelf mee af. Priceless

Herr Flick 17 december 2024 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10448667)
Er is echter 1 detail.

1 hoog geplaatste Flitslamp van God, en er komt geen druppel water meer uit de leidingen, geen calorie aan gas door de buizen, en geen enkel stuk moderne electronica doet het nog.

Daar sta je dan met 2 maanden gevriesdroogde ratsoenen.

Maar kom, na 2 maand staat er geen boom meer in België. En zijn we met VEEEEEEEL minder.

er loopt ook geen enkel ree , konijn of fazant meer rond, ..

maddox 17 december 2024 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10448672)
er loopt ook geen enkel ree , konijn of fazant meer rond, ..

Kat, rat of hond.

Probleem is, van het meest voorkomende wild kan je elke ziekte overkrijgen. Je moet dat heel lang stoven voor dat veilig is.
En lang stoven, vergt veel brandstof.

Herr Flick 17 december 2024 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10448678)
Kat, rat of hond.

Probleem is, van het meest voorkomende wild kan je elke ziekte overkrijgen. Je moet dat heel lang stoven voor dat veilig is.

elke dag BBQ he, .. gietijzeren pot onder de scheel, er een halve fles wijn over uit mijn strategische stock of bier en laat maar sudderen.

als de beesten op zijn begin ik aan mijn geburen, (die moeten nog langer opstaan) ;-)

Skobelev 17 december 2024 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10448678)
Kat, rat of hond.

Ik heb nog voor een jaar of twee hout liggen, daar kan je al een potje mee stoven.

Lof der Zotheid 17 december 2024 16:44

Ik ben alvast veilig in mijn geheime bunker verborgen met maandelange rantsoenen van maagdenvlees. 't Zal mettertijd niet meer zo vers zijn, maar wat wilt ge. Natuurlijk draag ik ten allen tijde een gezichtsmasker en een zonnenbril, misschien komt Corona dan ook in de mix. Zo ben ik beschermd en veilig.

maddox 17 december 2024 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10448681)
elke dag BBQ he, .. gietijzeren pot onder de scheel, er een halve fles wijn over uit mijn strategische stock of bier en laat maar sudderen.

als de beesten op zijn begin ik aan mijn geburen, (die moeten nog langer opstaan) ;-)

Ik ga mijn buren niet op't menu zetten. Hoogbejaarde Marokkanen. na het ontweien heb je niet veel meer over, en dat dan nog eens een paar weken laten stoven, nah.

Lof der Zotheid 17 december 2024 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10448698)
Ik ga mijn buren niet op't menu zetten. Hoogbejaarde Marokkanen. na het ontweien heb je niet veel meer over, en dat dan nog eens een paar weken laten stoven, nah.

Ja, en dan die bontkraagjes die zeer slecht zijn voor de vertering.

De schoofzak 17 december 2024 18:41

Maant onze overheid de burger nu aan om te preppen?

Als je niet goed de actualiteit volgt, gecombineerd met het akelige slechte communicatiebeleid van Vivaldi, dan snap je het inderdaad niet.

Hierboven in deze draad, is het al aangehaald: waarom dat we even iets meer aandacht moeten besteden aan sommige concrete dingen.

Beginnen vanaf nul:
a) je (individu, groep, bedrijf, land) moet ALTIJD preppen. Voor te verwachten problemen. Niet voor onnozele dingen die maar eens in de miljoenen jaren gebeuren, zoals vb. de totale vernietiging van alle leven op aarde.
b) een conventionele ouderwetse oorlog: daar moeten we niet voor vrezen. De Russen krijgen Oekraïne nog niet plat
c) Welke risico's zijn wel imminent?
- De Russen snijden wat kabels door van ons internet
- De Chinezen (om niet altijd de Russen te nemen) hacken onze computernetwerken waardoor
* het betalingsverkeer enkele weken plat ligt
* nieuwsmedia, radio-tv ... uitligt, voor enkele weken
* een week geen elektriciteit voorradig, dus geen liften, geen verkeerslichten, geen brandstof tanken, geen pompen die het gas tot in onze huizen duwen,
....
- meer ernstige grotere natuurrampen vb. de helft van een provincie staat onder water voor 5 dagen.

Daarvoor is het nuttig om je te preppen. Maar gebruik toch liever het woord "voorbereiden".

Pandareus 17 december 2024 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10448739)

Als je niet goed de actualiteit volgt, gecombineerd met het akelige slechte communicatiebeleid van Vivaldi, dan snap je het inderdaad niet.

Hierboven in deze draad, is het al aangehaald: waarom dat we even iets meer aandacht moeten besteden aan sommige concrete dingen.

Beginnen vanaf nul:
a) je (individu, groep, bedrijf, land) moet ALTIJD preppen. Voor te verwachten problemen. Niet voor onnozele dingen die maar eens in de miljoenen jaren gebeuren, zoals vb. de totale vernietiging van alle leven op aarde.
b) een conventionele ouderwetse oorlog: daar moeten we niet voor vrezen. De Russen krijgen Oekraïne nog niet plat
- De Chinezen (om niet altijd de Russen te nemen) hacken onze computernetwerken waardoor
* een week geen elektriciteit voorradig, dus geen liften, geen verkeerslichten, geen brandstof tanken, geen pompen die het gas tot in onze huizen duwen,
....
- meer ernstige grotere natuurrampen vb. de helft van een provincie staat onder water voor 5 dagen.

Daarvoor is het nuttig om je te preppen. Maar gebruik toch liever het woord "voorbereiden".

Het heeft vooral geen enkele zin, en ontneemt zelfs elk 'sérieux' aan de argumentatie als men gaat goochelen met terminologie uit de sfeer van de conspiracy-nutcases zoals de Preppers zijn.

Bekijk gewoon het OT : een ellenlange chatgpt tekst die in essentie maar één doel heeft : een dolgedraaide idioot die door de ordediensten is opgeruimd en al lang vergeten is terug oprakelen en hem de status van messias geven.

Zelfde fenomeen als met die idioot die zich de kop is gaan inschieten in een bos. Post factum heeft de conspiracy brigade daar ook een 'held' van gemaakt.

MORPHEUS 18 december 2024 04:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10448739)

Beginnen vanaf nul:
....

We zien het dagelijks aan de kassa's in de winkel

3 rijen mensen die gedisciplineerd staan aan de schuiven
Wetende wat de volgorde is en wat hun plaats is
Vol discipline en rust

Tot .........
Tot een stem zegt " kassa 4 wordt geopend "
Weg alle disciplines en maar één doel, ikke,ikke,ikke

Stel u voor dat Rusland even maar heel even het betaalverkeer stil legt.
Dit wordt een massa hysterie als " kassa 4 wordt geopend "
Een stormloop naar de winkels en ikke,ikke,ikke
Binnen de 2 dagen bepaalde lege rekken en doel bereikt bij Poetin
Angst bekomen bij de bevolking

TheFourHorsemen 18 december 2024 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 10448874)

Vol discipline en rust

Tot .........

We hebben een klein voorproefje gezien tijdens COVID.

Herr Flick 18 december 2024 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10448696)
Ik ben alvast veilig in mijn geheime bunker verborgen met maandelange rantsoenen van maagdenvlees. 't Zal mettertijd niet meer zo vers zijn, maar wat wilt ge. Natuurlijk draag ik ten allen tijde een gezichtsmasker en een zonnenbril, misschien komt Corona dan ook in de mix. Zo ben ik beschermd en veilig.

ja er zijn ook altijd maar minder en minder nonnenkloosters waar verse voorraad aanwezig is he.

Herr Flick 18 december 2024 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10448698)

ge kunt er wel perkament van maken, dat brengt ook wel iets op he, ge moet blijven improviseren of ge gaat dood he.

fox 18 december 2024 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10448746)
Het heeft vooral geen enkele zin, en ontneemt zelfs elk 'sérieux' aan de argumentatie als men gaat goochelen met terminologie uit de sfeer van de conspiracy-nutcases zoals de Preppers zijn.

Bekijk gewoon het OT : een ellenlange chatgpt tekst die in essentie maar één doel heeft : een dolgedraaide idioot die door de ordediensten is opgeruimd en al lang vergeten is terug oprakelen en hem de status van messias geven.

Zelfde fenomeen als met die idioot die zich de kop is gaan inschieten in een bos. Post factum heeft de conspiracy brigade daar ook een 'held' van gemaakt.

QED :) :) :)

MORPHEUS 18 december 2024 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10448688)
Ik heb nog voor een jaar of twee hout liggen, daar kan je al een potje mee stoven.

En zo komen we weer bij het politieke

Groen was tegen kernenergie
Maar moest bijsturen

Stel u voor
Groen is tegen houtkachel
Het is koud. Geen electriciteit dus in vele huizen geen verwarming. Ook koken wordt moeilijk.
En uw buurt weet of ruikt men dat bij u de houtkachel brand

Wedden dat ook groene mensen u gaan weten wonen en sociaal gedrag zullen vragen
Weg protest houtkachel en voor de houtkachel komen zitten
Wedden dat groene rakkers nog dood hout weten liggen in het bos
Bedoeld voor de biodiversiteit
En dat ze die gaan willen in uw kachel verbranden

Brengt me bij politiek
Een discussie die reeds bezig is in Nederland
Verbod op houtkachel?
Pelletkachel is een alternatief.......Die electriciteit nodig heeft.....

Skobelev 18 december 2024 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 10448948)
En zo komen we weer bij het politieke

Groen was tegen kernenergie
Maar moest bijsturen

Stel u voor
Groen is tegen houtkachel
Het is koud. Geen electriciteit dus in vele huizen geen verwarming. Ook koken wordt moeilijk.
En uw buurt weet of ruikt men dat bij u de houtkachel brand

Wedden dat ook groene mensen u gaan weten wonen en sociaal gedrag zullen vragen
Weg protest houtkachel en voor de houtkachel komen zitten
Wedden dat groene rakkers nog dood hout weten liggen in het bos
Bedoeld voor de biodiversiteit
En dat ze die gaan willen in uw kachel verbranden

Brengt me bij politiek
Een discussie die reeds bezig is in Nederland
Verbod op houtkachel?
Pelletkachel is een alternatief.......Die electriciteit nodig heeft.....

Ik verbruik enkel hout uit mijn tuin dus eigenlijk is mijn verwarming CO2 neutraal gezien het van mijn bomen, 90% knotwilg, komt.
Eigenlijk hou ik door mijn wilgen te knotten nog landschappelijk erfgoed in stand.
Maar inderdaad, ook hier zal de roverheid op termijn wel iets op vinden. Een jaarlijkse belasting op houtkachels bv…

Boduo 18 december 2024 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 10448874)

Vol discipline en rust

Tot .........

Een van Poetins generaals is omgekomen door een Oekrainse valstrik.
Ze komen steeds dichter bij Poetin zelf.
Hebben de Oekrainers les gevolg bij de Mossaad ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be