![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommigen juichen het gebrek daaraan toe, of zijn te bang het zelfs nog maar te overwegen. |
Citaat:
Hoe/op welke manier werd die Russische soevereiniteit dan wel bedreigd door de Tsjetsjenen, in zo'n mate dat er op korte tijd 2 - TWEE - keer duizenden kilo's bommen & granaten op die Tsjetsjenen moesten worden gesmeten? :? |
Citaat:
|
Citaat:
2 miljoen vierkante kilometer opgeven aan de VS zonder slag of stoot. Zo'n mentaliteit krijg je niet verkocht tenzij door jarenlange indoctrinatie. Onbegrijpelijk. |
Citaat:
Dat is in geen geval de bedoeling, maar "Nr.10" had het toevallig wel over Rusland. Er schieten alleszins niet zo héél véél landen meer over die zich nog niet/nooit aan 'dat soort toestanden' bezondigd hebben, hé. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
DAAROM startte ik deze draad ook. Misschien dat Trump in al zijn boertigheid wel een zaadje van een ontluikend zelfbewustzijn heeft geplant. |
Citaat:
Hopelijk zal in dat 'ontluikend zelfbewustzijn' ook een beetje plaats worden gemaakt voor de minstens twee millennia tijdens dewelke "Europeanen" er niet beter op vonden dan elkaar de duvel aan te doen en de hel (of de eeuwige jachtvelden, ge moogt kiezen) in te vechten. En als we dan toch bezig zijn met plaats maken: misschien beter ook niet vergeten dat "Europeanen" om de onderlinge strijd te kunnen blijven bekostigen zowat de hele aardbol zijn gaan koloniseren/onderwerpen en al doende vierkant hun voeten hebben geveegd aan de soevereiniteit van de sukkels die toevallig op die aardbol in de weg liepen. Of, m.a.w.: dat de shit waar Europa zich sinds 1945 in bevindt voor een nogal tamelijk ferm groot stuk 'dikke bult, eigen schuld' is. Als dat allemaal OOK in dat 'ontluikend zelfbewustzijn' kan & mag worden opgenomen, doe ik graag mee. :| |
Citaat:
Dus vergeef me als de shit van een ander, ook al zou hun bloed door mijn aderen stromen, mijn probleem niet is. Mij gaat het over NU. Mij gaat het over, "laat mij gerust, dan laat ik u gerust." Dus libertarisme is zelfs geopolitiek toepasbaar. 8-) |
Citaat:
Ik zou een grapje over sodom en gommorawood kunnen maken hier... |
Citaat:
U hoeft mij daar uiteraard niet in te volgen, maar ik ben van mening dat 'hoe meer ge wéét, hoe gemakkelijker ge 't één & 't ander eventueel zult begrijpen'. Véél van wat NU gebeurt, wordt nog steeds mede bepaald door wat TOEN gebeurd is. Dat "Europa" tegenwoordig zo afgeleefd en onderworpen en uitgeput is, heeft toch z'n oorzaken, niet? :? Ik zou het al héél goed vinden dat bepaalde fouten niet/nooit meer herhaald worden. :| Verder komt de ondermeer hier in het Brusselse reëel bestaande 'blanken-haat' niet uit de lucht vallen en ook al ben ik persoonlijk volstrekt NIET 'aansprakelijk'/'verantwoordelijk', er zijn nu eenmaal mensen die dat onderscheid niet (willen) maken. Mij helpt het besef dat er vroeger van alles verkeerd gelopen is toch een beetje. Als u dat niet nodig hebt: des te beter voor u, zou ik zeggen. :thumbsup: En het volgende is géén sarcasme: ik wens u nog véél succes toe met de geopolitieke toepassing van het libertarisme. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien moeten we gewoon realistisch zijn. Een professor zei ooit zoiets:
“Unpleasant as it may be, the EU and its allies need to recognize that Greenlands geopolitical alignment is a vital interest for the US—one it is willing to use force to defend—and this is not because Trump happens to be an autocrat with a nostalgic fondness for the old US past. Great powers are never indifferent to the geostrategic forces arrayed on their borders.” Ik heb enkel de namen van de landen vervangen; de quote werd gemaakt in de context van een andere geopolitiek hangijzer. Kan iemand raden welke prof dat zei en over welk ander geopolitiek conflift het gaat? :-) |
Groenland maakt deel uit van de EU. Binnen Denemarken [lidstaat EU] heeft Groenland een zekere graad van autonomie.
Groenland is een autonoom gebied binnen het koninkrijk Denemarken. Het werd in de 18e eeuw een kolonie en kreeg in 1953 de status van integraal onderdeel van Denemarken. Sinds 1979 heeft Groenland zelfbestuur, later met meer autonomie, terwijl Denemarken verantwoordelijk blijft voor buitenlandse zaken en defensie. Economisch ontvangt Groenland ook financiële steun van Denemarken. In 2009 verwierf Groenland het recht om zelf de onafhankelijkheid uit te roepen na een stemming. In 2023 werd het eerste ontwerp opgesteld van een nieuwe grondwet. LINK |
Citaat:
U neemt uw medeforummers voor onnozelaars. Knullig! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be