Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zanger Daan Stuyven scheurt affiche "...waar Vlamingen thuis zijn"! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27362)

Antoon 6 januari 2005 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

Nooit gezien of gehoord voor vandaag. Is die wat waard?

Pietje 6 januari 2005 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nooit gezien of gehoord voor vandaag. Is die wat waard?

Ik persoonlijk vind, van wel. Maar , wie ben ik natuurlijk.8)

Antoon 6 januari 2005 01:26

Citaat:

Jouw smaak. Ik ken hem niet. En ik ben ook niet bevooroordeeld. Ik vind bijvoorbeeld veel teksten van Vermandere uitstekend.

DaBlacky 6 januari 2005 01:26

Citaat:

pietje de vrijzinnige.

DaBlacky 6 januari 2005 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jouw smaak. Ik ken hem niet. En ik ben ook niet bevooroordeeld. Ik vind bijvoorbeeld veel teksten van Vermandere uitstekend.

I second that!

Ik heb trouwens voor Kerstmis een cd van hem cadeau gedaan aan een Nederlander. :)

Yann 6 januari 2005 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan
[font=Arial][size=2]Ter info : [/size][/font]
[font=Arial][size=2]Bron : Télé Moustique 24/11/2004[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Webstek : www.daan.be[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."[/size][/font]
[font=Arial][size=2]De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Daan Stuyven:[/size][/font]
[font=Arial][size=2]....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.[/size][/font]
[font=Arial][size=2]C' était notre victoire �* nous.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.[/size][/font]

Prachtig van hem. Hij heeft nu helemaal mijn sympathie gekregen.

Geertje 6 januari 2005 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan
[font=Arial][size=2]Ter info : [/size][/font]
[font=Arial][size=2]Bron : Télé Moustique 24/11/2004[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Webstek : www.daan.be[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."[/size][/font]
[font=Arial][size=2]De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Daan Stuyven:[/size][/font]
[font=Arial][size=2]....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.[/size][/font]
[font=Arial][size=2]C' était notre victoire �* nous.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.[/size][/font]

Dit is het beste bewijs dat deze vormen van cultuur NIET meer dienen gesubsidieerd te worden. Omdat ze geld krijgen van het overheidsdepartement cultuur dat steevast geleid wordt door linkse pseudo-wereldverbeteraars willen deze artiesten een wederdienst bewijzen en alles wat niet in de linkse ideologie past, constant afkraken. Deze idioten vinden dan nog eens omdat ze een gave hebben van muziek maken of een dergelijk iets, dat ze de volledige levenswijsheid bezitten om iedereen de les te spellen en op te dragen hoe men moet denken en doen. Waarom zou iemand die goed muziek kan spelen, nu plots meer levenswijsheid bezitten dan iemand die dat niet goed kan ?

Meia noite 6 januari 2005 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Prachtig van hem. Hij heeft nu helemaal mijn sympathie gekregen.

???? Huh????, die zanger krijgt nu dus helemaal je sympathie omdat hij geboycot zou worden? Iets waar Daan zelf helemaal geen verdienste aan heeft overigens. In jullie vlaams-nationalistische fobie maken jullie je even onsterfelijk belachelijk als je tegenstanders hoor.

Yann 6 januari 2005 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
???? Huh????, die zanger krijgt nu dus helemaal je sympathie omdat hij geboycot zou worden? Iets waar Daan zelf helemaal geen verdienste aan heeft overigens. In jullie vlaams-nationalistische fobie maken jullie je even onsterfelijk belachelijk als je tegenstanders hoor.

Haha!!! Een Belgische groep met internationale faam als Daan geboycot door ... de Vlaams-nationalistjes... :lol: :lol: :lol:

RING! (de wekker gaat)

Ok, dan nu tijd voor de waarheid. Wat Flamingantisch is, slecht is, en dat heeft Daan al te goed begrepen. Nu nog overbrengen op het publiek.

Meia noite 6 januari 2005 09:20

Ga slapen, u slaat wartaal uit.

Geertje 6 januari 2005 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Haha!!! Een Belgische groep met internationale faam als Daan geboycot door ... de Vlaams-nationalistjes... :lol: :lol: :lol:

RING! (de wekker gaat)

Ok, dan nu tijd voor de waarheid. Wat Flamingantisch is, slecht is, en dat heeft Daan al te goed begrepen. Nu nog overbrengen op het publiek.

Internationale faam :rofl: Wat zijn de BUB-bers toch grappig.

Everytime 6 januari 2005 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het is België. En leve Daan. Nu meer dan ooit.

Niet echt mijn ding op het muzikale vlak maar toch proficiat voor Daan en zijn actie!

Geertje 6 januari 2005 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Niet echt mijn ding op het muzikale vlak maar toch proficiat voor Daan en zijn actie!

Tja, alle haatdragende mensen die op Vlaanderen neerkijken worden zo te zien als helden verheerlijkt door sommigen.

Everytime 6 januari 2005 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Tja, alle haatdragende mensen die op Vlaanderen neerkijken worden zo te zien als helden verheerlijkt door sommigen.

Daan kijk niet op Vlaanderen neer; hij is gewoon geen Vlaamsgezind en dat is zijn goed recht.

Patriot! 6 januari 2005 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite

Mijn beste,

Daan maakte ooit het nummer "De Koning van Vlaanderen", waarin hij de separatistische obsessie (zijn eigen woorden) van de toenmalige voorzitter van de Vlaamse executieve, Van den Brande, belachelijk maakt.

Stukje uit interview met hem:

Veto: Je hebt altijd gezegd dat je je een echte Belg voelt. Verbind je daar ook een muzikale identiteit aan?
Daan: «Ja, al veegt iemand als Steve Albini (producer van het nieuwe album van Dead Man Ray, red.) daar volledig zijn voeten aan. Maar ik vond bijvoorbeeld die hele toestand met de 'muzikale ambassadeurs van Vlaanderen' heel bedenkelijk, en daarom heb ik daarnet ook 'de Koning van Vlaanderen' gespeeld ("ik hou van alle mensen, behalve van de koning van Vlaanderen van de brandstapel zal ik hem niet redden").»
«Volgens mij zijn er twee dingen die België bijeen kunnen houden: de sport - maar dat is maar één keer om de vier jaar - en de cultuur. Ze hebben de cultuur al voor tachtig procent kunnen opsplitsen, en ik probeer daar toch enigszins weerwerk tegen te bieden.»

Hier is het lied, de tekst heb ik niet kunnen vinden:
http://www.daan.be/manipulate3/files...Vlaanderen.mp3

Dit lied werd na één dag op de radio VERBODEN.

jan hyoens 6 januari 2005 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
op stubru draaien ze zijn singles plat (ik heb ze zelfs al te veel gehoord) en ik denk dat donna al hetzelfde doet. hij heeft ook op veel festivals gespeeld deze zomer (oa werchter).

zegt genoeg! stubrol en goede smaak zijn twee zaken die neit samengaan! sla met twee stenen de kloten van een aap plat, zet dat op cd en ge hebt garantie een hit op stubrol!

Musketo 6 januari 2005 13:06

* zwaait demonstratief naar Hyoens *

Geertje 6 januari 2005 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
zegt genoeg! stubrol en goede smaak zijn twee zaken die neit samengaan! sla met twee stenen de kloten van een aap plat, zet dat op cd en ge hebt garantie een hit op stubrol!

Wie luistert er nu nog naar een zender als StuBru ? Je kan beter naar een concert van Eddy Wally gaan, om meer kwaliteit te horen dan op StuBru.

Musketo 6 januari 2005 13:14

Heuh excuseer, ik luister nog naar StuBru. Het is niet altijd wat 't moet zijn maar er is geen beter alternatief. Radio 1 misschien.

Geertje 6 januari 2005 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Heuh excuseer, ik luister nog naar StuBru. Het is niet altijd wat 't moet zijn maar er is geen beter alternatief. Radio 1 misschien.

Ah, eindelijk hebben we de enige luisteraar gevonden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be