Patriot! |
6 januari 2005 11:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
???? Huh????, die zanger krijgt nu dus helemaal je sympathie omdat hij geboycot zou worden? Iets waar Daan zelf helemaal geen verdienste aan heeft overigens. In jullie vlaams-nationalistische fobie maken jullie je even onsterfelijk belachelijk als je tegenstanders hoor.
|
Mijn beste,
Daan maakte ooit het nummer "De Koning van Vlaanderen", waarin hij de separatistische obsessie (zijn eigen woorden) van de toenmalige voorzitter van de Vlaamse executieve, Van den Brande, belachelijk maakt.
Stukje uit interview met hem:
Veto: Je hebt altijd gezegd dat je je een echte Belg voelt. Verbind je daar ook een muzikale identiteit aan?
Daan: «Ja, al veegt iemand als Steve Albini (producer van het nieuwe album van Dead Man Ray, red.) daar volledig zijn voeten aan. Maar ik vond bijvoorbeeld die hele toestand met de 'muzikale ambassadeurs van Vlaanderen' heel bedenkelijk, en daarom heb ik daarnet ook 'de Koning van Vlaanderen' gespeeld ("ik hou van alle mensen, behalve van de koning van Vlaanderen van de brandstapel zal ik hem niet redden").»
«Volgens mij zijn er twee dingen die België bijeen kunnen houden: de sport - maar dat is maar één keer om de vier jaar - en de cultuur. Ze hebben de cultuur al voor tachtig procent kunnen opsplitsen, en ik probeer daar toch enigszins weerwerk tegen te bieden.»
Hier is het lied, de tekst heb ik niet kunnen vinden:
http://www.daan.be/manipulate3/files...Vlaanderen.mp3
Dit lied werd na één dag op de radio VERBODEN.
|