Dark Soho |
6 april 2005 15:51 |
Onderstaande gewoon c/p'en en opsturen (komt van een site van Vlaams Heidens Front of zoiets. Je kan natuurlijk gewoon zelf een briefje opstellen waarin je je beweegredenen uitlegd en dan opsturen naar het juiste bisdom.
Citaat:
Aanvraag tot uittreding uit de katholieke Kerk
Aan de bisschop van .................................................. ..
Geachte,
ik wens niet langer deel uit te maken van de katholieke Kerk. Gelieve mij met spoed te schrappen uit de
doopregisters. Behandel dit verzoek in alle ernst en stuur mij een schriftelijke bevestiging.
Hieronder vindt u mijn persoonsgegevens:
Naam:....
Voornaam: .................................................. .................................................. .........................
Straat en huisnummer: .................................................. .................................................. ......
Postcode en gemeente: .................................................. .................................................. .....
Geboortedatum: .................................................. .................................................. ................
Naam en voornaam vader: .................................................. ..................................................
Naam en voornaam moeder: .................................................. ...............................................
Woonplaats van de moeder bij het doopsel: .................................................. .......................
Datum van het doopsel: .................................................. .................................................. ....
|
(handtekening)
Steun niet langer een religie die schuldig is aan de grootste misdaden tegen de mensheid.
Treed uit de kerk! Vul het bovenstaande formulier in en stuur het op naar het bisdom waar je
moeder woonde ten tijde van je doopsel.
Antwerpen - Bisdom Antwerpen, Mechelsesteenweg 65, 2018 Antwerpen
Brugge - Bisdom Brugge, H. Geeststraat 4, 8000 Brugge
Gent - Bisdom Gent, Bisdomplein 1, 9000 Gent
Hasselt - Bisdom Hasselt, Vrijwilligersplein 14, 3500 Hasselt
Krijgsmacht - Bisdom bij de Krijgsmacht, Kwartier Koningin Elisabeth, Everestraat, 1140 Brussel
Mechelen-Brussel - Aartsbisdom Mechelen-Brussel, Wollemarkt 15, 2800 Mechelen
|