Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Nu in Metro: "B.U.B. is boos" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33204)

Hans1 29 april 2005 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Luddo heeft het nochtans al perfect verwoord in een ander topic. Als er morgen een paar gekke trienen een "partij voor de vrouw" (de comeback van de PVV!) oprichten, kunnen die dan ook 52% van de zendtijd opeisen? Moet de Moslim-Democratische partij 10% van de zendtijd krijgen omdat ze claimt de 10% moslims in België te vertegenwoordigen? Krijgt de PVDA zendtijd voor die 20% arbeiders waarvan zij zichzelf de spreekbuis noemen?

1) je dient de mening van een een belangrijke minderheid te vertolken;
2) die minderheid moet gediscrimineerd worden.

Zo eenvoudig is het dus niet.

Trouwens, de B.U.B. is zo eerlijk om voor te stellen dat vervangers hun mening verdedigen, als ze maar verdedigd wordt.

Iwein 29 april 2005 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De B.U.B. is een politieke partij, geen vereniging. Daarmee is alles gezegd.

Een politieke partij IS een vereniging. Voor de wet bestaan er geen politieke partijen, enkel kieslijsten die vaak door verenigingen die men politieke partijen noemt ingediend worden.

Iwein 29 april 2005 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De opiniepeilingen spreken dat tegen: er zijn ongeveer 40% unitaristen en unie-federalisten en die mogen nooit op tv. Dat zegt genoeg.

Wat is een unie-federalist?

zorroaster 29 april 2005 19:51

Citaat:

1) je dient de mening van een een belangrijke minderheid te vertolken;
2) die minderheid moet gediscrimineerd worden.

Zo eenvoudig is het dus niet.

Trouwens, de B.U.B. is zo eerlijk om voor te stellen dat vervangers hun mening verdedigen, als ze maar verdedigd wordt.

10% allochtonen, 30% arbeiders, 30% bejaarden...
Allemaal belangrijke minderheden. "Hun" partijen (MDP, PVDA en WOW) krijgen nauwelijks media-aandacht, dus worden ze volgens uw visie gediscrimineerd.

Hans1 30 april 2005 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein

Een federalist die niet direct een unitair België wil, maar wel meer bevoegdheden voor de federale staat. Gezien ons programma verdedigen wij ook die ideologie in een eerste stap.

Hans1 30 april 2005 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
10% allochtonen, 30% arbeiders, 30% bejaarden...
Allemaal belangrijke minderheden. "Hun" partijen (MDP, PVDA en WOW) krijgen nauwelijks media-aandacht, dus worden ze volgens uw visie gediscrimineerd.

Misschien wel. Het is aan hen om dat uit te maken. Nochtans komen die drie groepen wél in de media i.t.t. de unitaristen en unie-federalisten. Wij krijgen gewoon niks: O%.

Stubaf. 30 april 2005 00:11

Citaat:

Wij krijgen gewoon niks: O%.

En dat schijnt me geheel overeen te komen met jullie haast onbestaande electorale waarde, in casu 0,04%. Er bestaat dus geen probleem. Laat ons zeggen dat de vermelding in Metro van een paar dagen terug de 0,04 voorstelde. Daarmee is uw kliek weer tevreden en kunnen jullie verderwerken aan het compleet aan diggelen slaan van het imago van unitaristen. Aprés vous, monsieur.

Iwein 30 april 2005 10:02

Citaat:

Een federalist die niet direct een unitair België wil, maar wel meer bevoegdheden voor de federale staat. Gezien ons programma verdedigen wij ook die ideologie in een eerste stap.

Dat lijkt me Hollandse rekenkunde, beste vriend. Zo kunt u stellen dat het Vlaams Belang ook de spreekbuis is van de confederalisten. In dat geval zitten we over de 50% :p

Een drogredenering, die uw hele zaak hopeloos maakt: dit zal weggelachen worden en uw proces heeft u op voorhand verloren. Wedden?

Iwein 30 april 2005 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
En dat schijnt me geheel overeen te komen met jullie haast onbestaande electorale waarde, in casu 0,04%. Er bestaat dus geen probleem. Laat ons zeggen dat de vermelding in Metro van een paar dagen terug de 0,04 voorstelde. Daarmee is uw kliek weer tevreden en kunnen jullie verderwerken aan het compleet aan diggelen slaan van het imago van unitaristen. Aprés vous, monsieur.

:lol:

Het is grappig want het is nog waar ook!

ossaert 30 april 2005 11:31

Citaat:

Ik wil hier even verwijzen naar de opmerking van Iwein: het is inderdaad een drogredenering om aan te nemen dat jullie ook de unie-federalisten verdedigen. Waarom zouden zij dan voor jullie stemmen, laat staan jullie gedachtengoed verdedigen? Als je er even op doordenkt, hanteer je hier zo'n beetje de SED-truuk, je weet wel, toen in Oost-Europa alle sociaal-democraten bij de communisten moesten aansluiten 'omdat deze uiteindelijk ook hetzelfde wilden'.

driewerf 1 mei 2005 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Niet letterlijk nee :roll:

Ik bedoel maar, het spijt me als mijn reactie wat hevig was, da geef ik toe. Maar stel u eens in onze plaats: dag in dag uit worden we uitgemaakt voor waar we in geloven. Heb respect voor mijn idealen, ook al deel je ze niet, en ik zal respect hebben voor u.

Fout.
De LSP laat doorgaans de BUB met rust. Het communautaire is nu eenmaal niet een belangrijkste thema voor ons. Maar de BUB, en met name Patriot heeft al voldoende keren uitgehaald naar de linkerzijde en naar de LSP om aan te tonen dat de zin in het rood een flagrante leugen is.

-flamingantisme-communisme één front (dixit patriot, hé)
-ons betittelen als vuilniszakkenpartij (naar aanleiding van onze rode vesten)
-extreem links gespuis (naar aanleiding van zijn CCCP t shirt)
Jonas Elossov beschuldigen van vandalisme aan te richten.

Kortom Patriot, ge komt behoorlijk hypocriet over.

driewerf 1 mei 2005 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Kan de LSP of de ALS geen les geven aan de BUB over wat een democratie is en niet is? Ze hebben er wat moeite mee en aangezien, geheel tot mijner verbazing, de extreem-linkse partijen dit niet hebben vroeg ik me af of ze de belgicisten niet wat kunnen beschaven en hen de nuances en uitdagingen van de politieke bedrijvigheid bijleren.

komende van een VB-er is dit veelzeggend.

Iwein 1 mei 2005 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf

Kortom Patriot, ge komt behoorlijk hypocriet over.

:lol:

Percalion 1 mei 2005 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik weet het niet of de BUB in hetzelfde universum leeft als wij gewone stervelingen. Nu, ze moeten het zelf maar weten wat ze doen. Andere partijen zijn soms even erg. De onozeligheid moet echter ook van twee kanten komen. De BUB heeft al regelmatig de media gehaald met vergelijkbare stoten. Denk maar aan de klacht tegen de NVA. Nu als een burgerlijke partij als de BUB er al niet in slaagt om op een normale manier de burgerlijke pers te halen tja.... .We zijn ooit eens uitgenodigd geweest om te komen spreken in Terzake.. maar de voorwaarde was wel dat we dit gemaskerd moesten doen. Nu wij wilden dat uiteraard alleen zonder masker doen maar toen was met niet langer geïnteresseerd.

De enigste manier om als kleine partij de media te halen is groter worden tot ze niet meer naast je kunnen kijken, of een kartel te sluiten met een grote partij, of je in de media in te kopen (Vivant)

Wij hebben ons niet echt in de media "ingekocht"; maar onder de publieke belangstelling komen was/is ook ons grootste probleem.

Percalion 1 mei 2005 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein

Dat moet je niet aan de BUB vragen, ze weten het zelf niet.

Iwein 1 mei 2005 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
We zijn ooit eens uitgenodigd geweest om te komen spreken in Terzake.. maar de voorwaarde was wel dat we dit gemaskerd moesten doen.

Een begrijpelijke voorwaarde, jullie hebben niet meteen de mooiste vertegenwoordigers :lol:

Pelgrim 1 mei 2005 12:57

Mooiste? Ik ben onlangs eens bij een lsp congres geweest, ik vond dat daar toch een paar schoon vrouwen rondliepen hoor ;)

Dit integenstelling tot de gemiddelde skinhead en gabber club.

solidarnosc 1 mei 2005 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Wij hebben ons niet echt in de media "ingekocht"; maar onder de publieke belangstelling komen was/is ook ons grootste probleem.

Kom, kom. Hoeveel miljoenen heeft Duchatelet al in Vivant gestoken?

Patriot! 1 mei 2005 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Fout.
De LSP laat doorgaans de BUB met rust. Het communautaire is nu eenmaal niet een belangrijkste thema voor ons. Maar de BUB, en met name Patriot heeft al voldoende keren uitgehaald naar de linkerzijde en naar de LSP om aan te tonen dat de zin in het rood een flagrante leugen is.

-flamingantisme-communisme één front (dixit patriot, hé)

Dat bewijs je nu anders wel mooi...

garfield 1 mei 2005 13:58

Zitten er bij de BUB mooie meiden ?? anders kan je een kalender laten maken en verdelen. succes gegarandeerd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be