Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brussel-Halle-Vilvoorde (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Mosselen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33817)

Patriot! 10 mei 2005 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
't Was dan ook de enige gebrainwashte. Mooi resultaat voor de Vlaams-nationale media. Na 30 jaar indoctrinatie hebben ze toch iemand kunnen overtuigen.

:lol: :lol:

Geef ons een uur in prime time en we hebben onze eerste verkozenen.

Knuppel 10 mei 2005 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nee, maar dat betekent niks, want alle tv-zenders zijn tegen de Belgen.

Ocharme de 'Belgen'...

Zeg eens, waarom willen jullie eigenlijk nog met alle geweld op de BRT als die toch maar zijn eigen, Vlaams-nationale partijen op sterven na dood krijgt?
Of zou dat voor de arme Belgen net andersom uitwerken mocht de bub voor de camera gehaald worden inplaats van het eigen volk eerst?

muys 10 mei 2005 11:19

Citaat:

ok, van mij mogen ze vanaf nu altijd bruno yammine uitnodigen op televisie debatten, des te vlugger haalt de bub niet eens meer 0.3%

lomeanor 10 mei 2005 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ocharme de 'Belgen'...

Zeg eens, waarom willen jullie eigenlijk nog met alle geweld op de BRT als die toch maar zijn eigen, Vlaams-nationale partijen op sterven na dood krijgt?
Of zou dat voor de arme Belgen net andersom uitwerken mocht de bub voor de camera gehaald worden inplaats van het eigen volk eerst?

Mooie repliek, knuppel.

Knuppel 10 mei 2005 11:29

Dank je.

Soms blijkt tot in het absurde toe hoe erg de bubbels wel uit hun nek lullen.

daiwa 10 mei 2005 11:40

Citaat:

Een uur bij Geert Hoste kunt ge krijgen.

Knuppel 10 mei 2005 11:55

Citaat:

't Was dan ook de enige gebrainwashte. Mooi resultaat voor de Vlaams-nationale media. Na 30 jaar indoctrinatie hebben ze toch iemand kunnen overtuigen.

Als de nationale voorzitter van de bub er echter in zou slagen ook eens aan de BRT-indoctrinatiebak te komen werd heel 'Noord-Belgique' in één keer overtuigd...

Egidius 10 mei 2005 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Een uur bij Geert Hoste kunt ge krijgen.

:lol: :lol: :lol:

ossaert 10 mei 2005 12:02

Citaat:

Nee, maar dat betekent niks, want alle tv-zenders zijn tegen de Belgen.

Hoe meer ik die complottheorieën van jullie begin te lezen, hoe meer schrik ik begin te krijgen. Wat als de BUB gelijk heeft? Wat als de Partij binnenkort aan de macht komt, en de Leider premier is? Op wie gaan ze de schuld dan afschuiven, wanneer het wat minder gaat? Worden alle mensen die verdacht worden van 'foute' sympathieën dan het land uitgezet, omdat ze de Belgische heilsstaat saboteren? Worden argeloze migranten van hun bed gelicht, omdat ze de belgitude van het Vaderland aantasten? Wordt iedereen de het 'Leve de Koning' niet over de lippen krijgt tegen de muur gezet? Krijgt iedereen die niet vrijwillig tweetalig is, een enkeltje Limburgse goelag? Ik hou mijn hart al vast...

Hans1 10 mei 2005 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Mooie repliek, knuppel.

Vindt U? Ik heb zelden zulk een verwarde en onbegrijpelijke repliek gelezen.

Ik noteer dat het NVA-actietje van vandaag rond BHV een mislukking was (radio 1). Er deden enkele van de laatste flaminganten aan mee.

Knuppel 10 mei 2005 12:30

Citaat:

Vindt U? Ik heb zelden zulk een verwarde en onbegrijpelijke repliek gelezen.

Is er nog een advokaat in de zaal die dit niet begrijpt?

Citaat:

Hans1 10 mei 2005 12:49

Bent u wel Nederlandstalig?

Knuppel 10 mei 2005 13:00

Citaat:

Bent u wel Nederlandstalig?

Ja.
Ben jij wel advokaat?

TAK 10 mei 2005 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat zullen de Vlamingen nu weer moeten inleveren voor een evident iets als een splitsing van een kieskring?

Er ontbreek één mogelijkheid: alles van het voorgaande en nog veel meer

lomeanor 10 mei 2005 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TAK
Er ontbreek één mogelijkheid: alles van het voorgaande en nog veel meer

Die mogelijkheid miste ik idd ook bij deze peiling.

belge-belg 10 mei 2005 13:54

Ik wil ook een mogelijkheid voordragen: met een BELGIE ALS UNITAIRE STAAT zijn er geen problemen meer met compensaties die moeten gemaakt worden. Dan zijn al die problemen direct opgelost!

ossaert 10 mei 2005 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
Ik wil ook een mogelijkheid voordragen: met een BELGIE ALS UNITAIRE STAAT zijn er geen problemen meer met compensaties die moeten gemaakt worden. Dan zijn al die problemen direct opgelost!

België unitair maken is de oplossing voor alle problemen? Net als je denkt dat je ze nu allemaal wel al hebt gehad, dan is er nog altijd één die denkt het warm water uitgevonden te hebben... Achteraan aansluiten graag, er zijn nog tig wachtenden voor u...

Tantist 10 mei 2005 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg

Simplisme ten top, met een serieuze component selectief geheugenverlies. Het unitaire België was ofwel een francofone staat die het Germaanse element in België wou vernietigen (dixit een van de founding fathers van België, Charles Rogier), ofwel na democratisatie een hoogst onstabiele, geldverspillende staat waar de problemen zich torenhoog opstapelden. Geen wonder dat België geëvolueerd is tot een federale staat: uit zelfbehoud, want anders bestond het niet meer. En een deel van de flaminganten waren er nog blij mee ook, want ze hadden gedeeltelijk zelfbestuur.

Dat ditzelfde federalisme niet werkt, ligt niet aan het federalisme, maar aan België. Federalisme is een uitstekende staatsvorm en de machtigste staat van de wereld is een federatie: Amerika. Het unitaire België werkte totaal niet (maar dat zijn we blijkbaar vergeten dus mag het weer), het federale België werkt gewoon niet.

Blijft dus nog over: een confederatie of een onafhankelijke staat Vlaanderen. Hoe dat dat Vlaanderen evolueert, moet de toekomst uitwijzen...

Trajanus 5 juni 2005 16:21

Het federale België teert op corruptie. Het is de humus én het drijfzand waarop het groeit en uiteindelijk zal ten ondergaan.

Sergei 5 juni 2005 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Het federale België teert op corruptie. Het is de humus én het drijfzand waarop het groeit en uiteindelijk zal ten ondergaan.

Eh ..kan iemand dit bevestigen?
Was België niet unitair? (zij het met ongelijke verhoudingen)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be