![]() |
BHV is al meer dan veertig jaar een juridische én sociologische anomalie, maar is pas opnieuw echt aan de oppervlakte gekomen door de nieuwe kieswet van paars(groen) uit het begin van dit millennium. VRHFSTDT wilde per se provinciale kieskringen en een kiesdrempel om kleine partijen te vermoorden, maar een provinciale kieskring Vlaams-Brabant werd niet gerealiseerd. VRHFSTDT had toen immers nog de overtuiging dat hij nooit communautaire problemen zou veroorzaken of meemaken en liet BHV en Leuven blauwblauw.
VRHFSTDT is er dus de enige oorzaak van dat de wrevel (die uiteraard al veertig jaar onderhuids sudderde) van de burgers én de burgemeesters in HV openlijk bovenkwam, met een procedure én een arrest bij het Arbitragehof tot gevolg. Het Arbitragehof concludeerde terecht een discriminatie o.a. voor de inwoners van het kiesdistrict Leuven, en de rest is intussen geschiedenis. |
Citaat:
|
Citaat:
Gesplitst begin jaren zestig in Brussel = 19 gemeenten, kanton randgemeeten (= zes faciliteitsgemeenten) en Halle-Vilvoorde (=rest) Opnieuw samengevoegd in 1970 tot Brusse-Halle-Vilvoorde. Vlamingen wilden randgemeenten en Halle-Vilvoorde samen zonder brussel, Franstaligen wilden Brussel en randgemeenten samen, zonder Halle-Vilvoorde, Compromis: alles samen Kan niet langer uitwieden, heb zoon van zeven weken |
Citaat:
- Brusselaars in buitenland brachten stem uit op lijsten van BHV - Pak Franstalige stemmen werd door Louis Michel & Antoine Dusquesne opgeteld bij resultaat van kanton Lennik, niet bij kanton Brussel - Franstalige partijen gingen daar spectaculair vooruit. - Burgemeester lennik is sindsdien één van de vijf actiefste burgemeesters. - |
Citaat:
Jezus, hoe wilt ge mensen overtuigen van uw visie als er zo'n nonsens uitkomt? |
Citaat:
|
Citaat:
2. Er is veel verwarring ontstaan door het feit dat weinigen schijnen te weten dat "de rest" (zoals John dat omschrijft in zijn zeer heldere en correcte samenvatting) veel meer is dan alleen de steden Halle en Vilvoorde, die nog relatief dicht bij Brussel liggen en dus veel Franstaligen tellen. Maar ook Londerzeel en Kapellen-op-den-Bos (dat aan Mechelen grenst!) behoren tot die "rest". Als je dan weet dat bijvoorbeeld Londerzeel en Linkebeek absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn, op geen enkel gebied, snap je een deel van het probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
*** Wat die kaart van HV betreft, is het bijzonder opmerkelijk dat de peperdure 'oostrand' van Brussel grotendeels bij het arrondissent Leuven behoort! Ik spreek dan over Tervuren, Kortenberg, Huldenberg. BHV is inderdaad vooral het Pajottenland en Noord-Westbrabant, waar (nog) bijna geen Franstaligen wonen! |
nee, ier wonen ook genoeg Walen (vooral Brusselaars), alleen uit de meer lagere klassen.
|
Ten zuiden van Brussel en in de aangrenzende gemeenten van het Hoofdstedelijk Gewest zijn er inderdaad veel al dan niet verpauperde francophones, maar toch (nog) niet (in storende mate) in het Pajottenland (Halle is geen Pajottenland :-)) en Noord-Westbrabant...
|
Citaat:
Er bestaat zo niks als 'eerlijk verworven' in Belgique. Wat er in België wel gebeurd is, is dat nederlandstaligen steevast 'rechten' hebben moeten afkopen van de franstaligen, ofwel dmv geld ofwel dmv 'voorrechten' voor franstaligen. Het slavenvolk dat zijn meester betaalt dus. |
Me dunkt dat door het kak in trekken van de VLD en SPA het VB weeral extra stemmen zal halen.... zeker ook in BHV...
|
Sorry, hier ben ik weer met m'n vragen ;-)
Ik voreg mij gewoon af: Is er int verleden al ooit onderhandeld met de Walen over het probleem van BHV ? |
Citaat:
|
BHV, verborgen feiten
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaams Brabant moet Vlaams blijven ! zonder de verraders leugenaars dieven en slappe platte aanhangelsels ! Met Vlaams Belang en CD&V-NVA ! :vlaander::vlaander::vlaander: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be