Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   JC Van Cauwenberghe. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=41424)

Hertog van Gelre 2 oktober 2005 13:24

Troost u. Dit soort problemen doet zich in alle landen voor.

Jong N-VA'er 2 oktober 2005 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Bij deze zou ik JC Van Cau, de PS en de hele Waalse politieke klasse willen bedanken voor het helpen bij de versnelde verdamping van l'état belge. :thumbsup:

Wallonië staat alweer in het moeras. Eens zien of hun arrogantie nog zo groot zal blijven.

Jong N-VA'er 2 oktober 2005 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
En het zal er niet op verbeteren. Van Cau was één van de weinige Waalse politici die regionaliseringen niet per definitie afkeurde. Met Van Cau kon nog gediscussiëerd worden over regionaliseringen. Maar straks is er misschien weer een Belgiscist minister-president...

Laat maar doen, het zal de schare Vlaams-nationnalisen er enkel groter op maken.

Jong N-VA'er 2 oktober 2005 13:55

Citaat:

Bij deze zou ik JC Van Cau, de PS en de hele Waalse politieke klasse willen bedanken voor het helpen bij de versnelde verdamping van l'état belge. :thumbsup:

Dank maar vooral de PS, Parti Scandaleux

Henry 2 oktober 2005 14:47

PS: parasites scandaleux, zal je bedoelen

Hans1 2 oktober 2005 16:23

Citaat:

De versnelde verdamping van het federalisme en de particratie zal je bedoelen?

jusbou 2 oktober 2005 20:18

Ik moet wel zeggen dat ik veel respect heb voor de moed van van Cauwenberge, opstappen omda ge u nie geloofwaardig genoeg vind voor de job getuigd wel van de hoge pet die van cuwenbergen had voor zijn functie (enkel het beste is goed enoeg)

maar wat ik nie snap zijn de vlaamsgezinden hun reactie,

ik hoorde nog nie zo lang geleden phillipe de nucleaire winter roepen (ivm bhv)
"hou de eer aan uzelf, en geef uw ontslag want u heeft u geloofwaardigheid verloren"

niemand stapte op......

van Cauwnberge vond dat hij zijn geloofwaardigheid had verloren en stapte op.

iets waar andere politici hun petje voor mogen afnemen

Yann 2 oktober 2005 20:22

van Cauwenberghe opgestapt = één anti-Belgisch figuur minder in de politiek.

Met zijn belachelijke plannen heeft hij zich gedragen als een echte minister-president: ikke ikke ikke en de rest van België kan stikken!

:belgievl: :belgievl:

luc broes 2 oktober 2005 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
Ik moet wel zeggen dat ik veel respect heb voor de moed van van Cauwenberge, ...maar wat ik nie snap zijn de vlaamsgezinden hun reactie,
iets waar andere politici hun petje voor mogen afnemen

VC en zijn companen schijnen dus behoorlijk geoefeld te hebben. Het gerechtelijk onderzoek zal het verder uitwijzen. Eén man werd reeds aangehouden, en Di Rupo stelt geen vertrouwen meer in VC.
En daar moeten andere politici hun petje voor afnemen. Het zal wel als grap bedoeld zijn.

jusbou 3 oktober 2005 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
VC en zijn companen schijnen dus behoorlijk geoefeld te hebben. Het gerechtelijk onderzoek zal het verder uitwijzen. Eén man werd reeds aangehouden, en Di Rupo stelt geen vertrouwen meer in VC.
En daar moeten andere politici hun petje voor afnemen. Het zal wel als grap bedoeld zijn.

Ik had er enkel over het feit dat hij opstapte uit gebrek van geloofwaardigheid niet meer niet minder.

wel hoop ik natuurlijk niet dat het marshall plan in gevaar komt door de exit van VC. het zou slecht zijn voor wallonie mocht dat zo zijn.

luc broes 3 oktober 2005 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
Ik had er enkel over het feit dat hij opstapte uit gebrek van geloofwaardigheid niet meer niet minder.

Alles wijst erop dat hij zwaar gefoefeld heeft. Dat 'gebrek aan geloofwaardigheid' is enkel de gebruikelijke diplomatieke taal

luc broes 3 oktober 2005 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
van Cauwenberghe opgestapt = één anti-Belgisch figuur minder in de politiek.

Van Cau is het prototype van een Waalse Belg.

Hertog van Gelre 4 oktober 2005 17:07

Volgens mijn krant (NRC Handelsblad) kan het weleens goed zijn. Omdat di Rupo nu schoon schip kan maken binnen de geklonterde en verstroopte PS-verhoudingen.

En laten we eerlijk zijn, of je nu unitairist of vlaams-nationalist bent: Niemand is erbij gebaat dat het slecht gaat met Wallonië. Hoe je het ook wendt of keert: Het blijft een buurland waarmee nauwe banden en betrekkingen bestaan.

En zoals de zeer goede amerikaanse president Bartlett al zei: 'Als het huis van de buren in brand staat dan laat je het niet fikken'.

In het stukje wat ik over Di Rupo las komt hij op mij sympathiek over. Het is in ieder geval iemand die het goede wil. (Of je het nu met zijn oplossingen eens bent of niet).

luc broes 4 oktober 2005 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Volgens mijn krant (NRC Handelsblad) kan het weleens goed zijn. Omdat di Rupo nu schoon schip kan maken binnen de geklonterde en verstroopte PS-verhoudingen.
En laten we eerlijk zijn, of je nu unitairist of vlaams-nationalist bent: Niemand is erbij gebaat dat het slecht gaat met Wallonië. Hoe je het ook wendt of keert: Het blijft een buurland waarmee nauwe banden en betrekkingen bestaan.
En zoals de zeer goede amerikaanse president Bartlett al zei: 'Als het huis van de buren in brand staat dan laat je het niet fikken'.
In het stukje wat ik over Di Rupo las komt hij op mij sympathiek over. Het is in ieder geval iemand die het goede wil. (Of je het nu met zijn oplossingen eens bent of niet).

Natuurlijk heeft iedereen er baat bij dat het beter gaat in Wallonië, wij wensen hen dan ook al het beste toe.
Of Di Rupo daar de boel wil en kan opkuisen en of hij van goede wil is weet ik niet. Hij was in elk geval tegen BHV en wou enkel een oplossing die ook voor de Franstaligen goed is. Maar die oplossing bestaat natuurlijk niet.
Vergeet ook niet dat diezelfde Di Rupo een paar jaar geleden ook al eens met een Marshall-plan begon maar er kwam niets van terecht.
Hopelijk lukt het deze keer wel, maar niet met nòg meer van ons geld. 12 miljard euro per jaar is al veel te veel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be