democratsteve |
5 augustus 2003 15:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Eens temeer een bewijs dat de oude Egyptenaren een beschaafd volk waren.
Katten hebben in tegenstelling tot honden een uitgesproken individuele eigenzinnige wil. Hun gemeende sympathie (laat staan onderdanigheid) kan je niet afkopen. Ze moet je of ze moet je niet. Deze oprechtheid wordt door velen ten onrechte als valsheid bestempeld, uit frustratie omdat hun 'liefde' door de eigengereide kat afgewezen werd, vaak met een assertieve uithaal als verdediging van haar persoonlijke levensruimte.
De walgelijke, kruiperige onderdanigheid en slaafse volgzaamheid van honden daarentegen, kan pas terecht als valsheid aanzien worden, daar vroeg of laat, wanneer 't beest zijn kans schoon acht, deze jarenlange geveinsde vriendelijkheid plots kan omslaan in een allesvernietigende toorn zelfs tegenover de onderdrukkende baas.
|
Perfect samengevat Staaf.
Het is trouwens algemeen bekend dat intellectuele mensen sneller voor een kat als huisdier kiezen. Midas Dekkers heeft er een prachtig boek over geschreven. Zoals Staaf al aanhaalde, de meesten die voor een hond kiezen kunnen het niet hebben dat een kat zo eigenzinnig is.
Indien je wil dat je kat gelukkig is, moet je haar d'r onbeperkte vrijheid geven, en dat is waar juist veel mensen die oprecht van hun huisdier houden, het zo moeilijk mee hebben. Ik heb al heel m'n leven één of meerdere poezen gehad en ik vind het zondermeer het geweldigste huisdier. Diegene die we nu hebben is echt wel een specialleke.
Nooit eentje gehad die zò aanhankelijk is als de deze. Uren zou ik kunnen vertellen over wat ze allemaal doet, maar ik ga hier nu niet de melige uithangen. :wink:
Als afsluiter nog een weetje wat veel katteneigenaars nog steeds over het hoofd zien. Een poes vindt het zeer onaangenaam als haar drinken op dezelfde plaats staat als haar eten. Velen komen te vertellen dat hun kat bijna niet drinkt. Wanneer je dan vraagt waar het drinken staat, zul je zien dat ze het bij het eten staan hebben. Dus, zet haar drinken op een andere plaats. Je poes zal je er dankbaar voor zijn.
|