Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Om in Cuba als regeringslid verkozen te worden moet je door een meerderheid van het democratisch verkozen parlement verkozen worden. Dat geldt ook voor Fidel.
|
WABLIEFT ???? Ben jij nu grapjes aan het vertellen? Of meen je dat echt? Die extreem linkse dromers gaan mij blijven verwonderen.
Fidel democratisch verkozen. :roll:
Laat mij je geheugen opfrissen : Fidel Castro is aan de macht gekomen via een bloedige staatsgreep in 1959. De dictator is sindsdien aan de macht gebleven door op zijn land te regeren met een stalen vuist. Nu dus reeds 44 jaar lang.
|
Dat jij niets af weet van het Cubaanse kiessysteem verbaast mij niets. Zelf TomB zou toegeven dat daar in Cuba 'iets' gebeurt dat op verkiezingen moet lijken.
Vraag trouwens aan eender welke politicoloog hoe lang een dictator maximum kan blijven regeren. Fidel zit al 4 jaar boven dat maximum. Hoe zou dat toch komen? Cubaanse democratie is minder pril dan meeste andere vazallenstaatjes op deze aardkluit.
Mijn geheugen moet je niet opfrissen dank u, het heeft de komende twee maand vrijaf.
|
Dat politicoloogspul daar weet ik niets van, maar het lijkt me toch dik gezever om te kunnen bepalen hoelang een ondemocratisch bewind aan de macht kan blijven, vooral omdat ze allemaal anders zijn. Fidel heeft dan nog het voordeel dat hij geisoleerd op een eilandje zit.
Er zijn inderdaad dingen in Cuba die op een democratie gelijken. Maar toch geloof ik geen knijt van de verkiezingsuitslagen. Niemand op deze aardkluit haalt Castro-scores in een democratische verkiezing terwijl alle human rights organizaties klagen over de mensenrechten. Saddam heeft ook ooit verkiezingen georganizeerd en heeft toen 100% van de stemmen gehaald.
Het kiessysteem van Cuba: We gaan open in het parlement stemmen wie de nieuwe El general mag spelen. Wie stemt tegen mij? (pistool in de hand)Niemand? Dat is toch fijn he, als ge heel uw volk achter u hebt. ;)
Enfin, ik overdrijf het hier wat, maar u schildert het af alsof die verkiezingen vergelijkbaar zijn met die in een Westers land. Ze komen zelfs niet in de buurt.
Er is een reden waarom Fidel liever geen internationale inspecties van zijn verkiezingen wil hoor, en het is heus niet zijn Cubaanse trots. ;)
|