![]() |
Het wordt pas helemaal leuk als men die wet gaat toepassen op ambassadepersoneel. :D
Of op een congres Esperantisten. |
Ik vind het een goed sein, maar inderdaad spijtig genoeg een onuitvoerbaar voorstel.
Men zou alvast kunnen beginnen (tiens, waar heb ik dat nog gehoord) om anderstalige opschriften op winkels en markten te verbieden. Verplicht Nederlands op de werkvloer zou ook een hele stap vooruit zijn. Wel heb je dan weer het probleem van multi-nationals waar gewoonlijk Engels als gemeenschappelijke taal wordt gehanteerd, maar daar kan men een mouw aanpassen. (landstaal verplicht voor Nederlandse nationaliteit, engels in geval van verschillende nationaliteiten). Op scholen zou het al lang moeten verplicht zijn om ook buiten de lessen enkel in het Nederlands met mekaar te converseren. Het is in elk geval rotvervelend om je in je eigen straat, buurt, gemeente te voelen alsof je in Zandbakistan woont. |
Ik ruik hier vooral "1984" van Orwell. 8)
|
In Frankrijk wordt geopperd politieagenten in scholen en op metrotoestellen te zetten. In Nederland moet men om een tweedeling in de maatschappij te voorkomen de vrijheid van de mensen ontnemen om te spreken wat ze willen..
Stilaan wordt duidelijk dat een multikulturele staat vooral een multiautoritaire staat moet zijn, wil zij niet ten onder gaan aan sociale onrust en interne conflicten. Triest.. :? |
Ik vind het maar een vreemd voorstel...iedereen praat toch wat hij of zij wilt op straat?
Er zijn vast wel betere manieren om het gebruik van het Nederlands aan te moedigen. |
Dat nog niet eens de helft van dit forum het voorstel afkeurt vind ik wel een beetje verontrustend.
Waar zijn nu onze voorvechters van de vrije menigsuiting ? |
Citaat:
Afgezien daarvan lijkt het me geen vreemde regel om te vragen dat iedereen die hier permanent woont (het gaat dus niet om toeristen of buitenlanders die hier tijdelijk wonen!) in het openbaar Nederlands spreekt. Vergelijk het met de beleefdheidsregel in het openbaar vervoer om op te staan voor mindervalide mensen: niet verplicht, maar wel wenselijk. Het wordt inderdaad door veel mensen als vervelend ervaren als iedereen om hen heen (in hun woonomgeving) een vreemde taal spreekt. Bovendien vragen inburgerende allochtonen om richtlijnen, omdat ze vaak niet weten naar welke maatstaven ze zich moeten richten. Een gedragscode kan dan helpen. |
In veel gevallen getuigt het niet van veel respect van de allochtoon om hun 3 de generatie kinderen in het openbaar Arabisch te laten spreken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wist dat het er uiteindelijk ging op uitdraaien dat er repressief moet opgetreden worden tegen de Arabische taal. Die 30 000 Amerikanen in ons land die geen woord Nederlands spreken, tja, die zijn welgekomen natuurlijk. |
Lekker liberaal weer van de VVD..
Maar het ging dus hierover. Nederlanders 2. Gebruiken Nederlands als gemeenschappelijke taal Leek mij logisch, je gaat immers niet Grieks (of een andere taal) praten tijdens een bezoek aan het gemeentehuis. Maar op straat moet iedereen toch kunnen praten wat hij wil? Waarschijnlijk wordt dit plan dus nooit gerealiseerd. |
Citaat:
Er zit gewoon een hiaat in de administratie hier." |
Citaat:
|
Citaat:
(Heel off-topic maar ik heb 2 jaar klassiek-Grieks gehad) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zit gewoon een hiaat in de administratie hier." --- Zonder invloed van vreemde talen kom je er gewoon niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be