Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nimmegeers naar SP.A (https://forum.politics.be/showthread.php?t=484)

Kevin Devos 7 september 2002 21:35

Ach, binnen tien jaar praat men over CVP alsof het al heel lang verleden tijd is. CD&V zal een nieuwe gevestigde waarde zijn en zal heel wat nieuwe gezichten kunnen presenteren die geen deel uitmaakten van die 'zogezegde' machtsbasis.

De Prof 7 september 2002 21:49

Dat hij in de politiek stapt is zijn zaak.
Wat mij meer stoort is die "verkiesbare" plaats(ttz mij persoonlijk niet maar de jonge generatie die graag de politieke ladder willen beklimmen)

Als 62 jarige was zen enig doel de ruk naar rechts proberen tegen te houden.

Hij zal het "kwaad vuur" met wijwater besprenkelen :lol: :lol:

Waarom graaft men wijlen Van Acker niet terug op,of zet zen borstbeeld op een 'verkiesbare' plaats.
Wedden dat hij nog stemmen zou halen...(denk maar aan Fortuyn)

Het is zoals piano zegt,alle middellen tovert men uit de hoge hoed om het VB te bestrijden.

Kevin Devos 7 september 2002 23:52

En dat geeft als resultaat een anti-politiek. Dat is wat paars-groen te bieden heeft.
Ik hoor Verhofstadt bij zijn aantreden van premier nog zeggen dat hij het Vlaams Blok zou doen inkrimpen ... resultaat: het wordt alleen nog sterker! De paars-groene meerderheid is teveel met zichzelf bezig en niet met de noden van mensen. Het Vlaams Blok komt dan zo af en toe eens naar buiten met een idioot voorstel die eenvoudig is zodat iedereen er blindelings intrapt ... En dan beweren ze dat ze 613000 mensen hebben die hun idee steunt. Als je er al die pottentiele kiezers zou van af doen zou je er niet veel meer overhouden.

Guderian 8 september 2002 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
En dat geeft als resultaat een anti-politiek. Dat is wat paars-groen te bieden heeft.

Juist, 22% van de Vlamingen die nog steeds voor de volksverraders van CD&V / CVP stemmen.

Citaat:

Ik hoor Verhofstadt bij zijn aantreden van premier nog zeggen dat hij het Vlaams Blok zou doen inkrimpen ... resultaat: het wordt alleen nog sterker! De paars-groene meerderheid is teveel met zichzelf bezig en niet met de noden van mensen. Het Vlaams Blok komt dan zo af en toe eens naar buiten met een idioot voorstel die eenvoudig is zodat iedereen er blindelings intrapt ... En dan beweren ze dat ze 613000 mensen hebben die hun idee steunt. Als je er al die pottentiele kiezers zou van af doen zou je er niet veel meer overhouden.
Dat is nu net het grote verschil tussen enerzijds het Vlaams blok, de partij van de gewone man, en de bende van 5 (liberalen, sossen, kaloten, groenen en NiVeA pseudo-nationalisten)!
Jij noemt de voorstellen van het Blok "eenvoudig", en dat zijn ze ook! degelijk en eenvoudig. In Oostenrijk werd bijvoorbeeld opnieuw een programmapunt van het Blok verwezenlijkt: een bijkomende uitkering voor geboortes. Resultaat: een stijging van de geboortes in Oostenrijk met 7%, een groot succes dus.

Paars-groen wekt een steeds grotere wrevel op bij de bevolking, en de wrevel vertaalt zich (uiteraard!) niet in een kanalisering naar de CD&V, een partij die niets te bieden heeft. Voor wat staat de CD&V vandaag? Waarom zou je er op stemmen? Wat is er zo eigen aan die partij buiten haar machtswellust en de drang het belgisch staatsbelang te verkiezen boven het Vlaamse volksbelang? Neen, de woede wordt meer en meer een succes voor het Vlaams Blok. Laat dan nog eens de uitspraak in het proces tegen het Blok een paar maanden voor de verkiezingen vallen: VB-succes gegarandeerd, wat de uitspraak ook moge zijn. Hou u maar vast aan uw bretellen voor 13 juni 2003! :D

vryko 8 september 2002 08:02

Citaat:

Jij noemt de voorstellen van het Blok "eenvoudig", en dat zijn ze ook! degelijk en eenvoudig. In Oostenrijk werd bijvoorbeeld opnieuw een programmapunt van het Blok verwezenlijkt: een bijkomende uitkering voor geboortes. Resultaat: een stijging van de geboortes in Oostenrijk met 7%, een groot succes dus.

En gij noemt dat een succes? ik dacht dat we hier op aarde een klein probleemke hadden met de benaming overbevolking

Barki 8 september 2002 12:12

:roll: ondanks misschien je goede bedoelingen, Staf, heb ik onlangs nog een citaat gelezen dat zegt :

Het zijn de mooie vleiende woorden die de meest bloeiende steden ten gronde richten.

En wat is de politiek heden ten dage ? Juist.....die mooie vleiende woorden die vertaalt worden in oneindige discusies op alle vlakken maar die uiteindelijk uitdraaien op veel geld maar weinig of niets betekenen voor de gewone mens.

Hoelang zullen we nog in die kiescampagnes van onze politici geloven ?
Want hun opdracht is "Veel beloven maar weinig geven doet de zotten in vrede leven".

De echte SP-er zal je niet of met moeite aanvaarden, en dat zullen de meesten zijn. De SP-A-er of de jongere generatie zien je niet zo heel graag komen om verschillende redenen die door de auteurs hierboven reeds menigmaal zijn aangehaald.

Uiteindelijk kan men geen twee belangrijke taken goed doen, daarom vraag ik u "schoenmaker blijft bij uw leest".

Vanuit je priestertaak kan je evenveel mooie, goede dingen aankaarten en je laten opmerken zodat je gedachtengoed eveneens overal kan gehoord worden maar eerder zal aanvaard worden en eventueel kan verwezelijkt worden.

Daar kan je veel meer op neutraal gebied je doelstellingen proberen waar te maken.

de moralist 8 september 2002 13:11

Ik dacht dat wij in een democratische staat woonden waar iedereen aan politiek kan doen ongeacht zijn statuus,overtuiging,beroep,studies enz...

Wat ouderdom daarmee te maken heeft vraag ik me ook af. Iedereen moet een kans krijgen,zowel jongeren als ouderen. Als ouderen plots beslissen om opnieuw te gaan studeren of te werken wordt dit aangemoedigd en bewonderd maar aan politiek doen op rijpere leeftijd dat is een andere zaak blijkbaar :?: :?:

Wanneer ben je oud?Ervaring van een oudere kan kuttige informatie opleveren voor de jongeren. Daarenbij is het misschien jullie ontgaan maar de bevolking vergrijsd met reuze schreden. Ook die mensen hebben nood aan iemand die hun vertegenwoordigd. Zij zullen eerder hun stem geven aan iemand van een oudere leeftijd. De regering moet een vertegenwoordinging zijn van alle lagen van de bevolking,jong en oud. Het zou verstandiger zijn van vele partijen om ietwat oudere personen aan te trekken die veel voeling hebben met de bevolking. Het is gemakkelijker om altijd alles af te breken maar iets concreet opbouwen heb ik hier helaas nog niet veel gezien. Is dit de nieuwe stijl van politiek?

de moralist 8 september 2002 13:14

:oops: sorry voor de schrijffouten: kuttige moet nuttige zijn :) :)

Supe®Staaf 8 september 2002 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
:oops: sorry voor de schrijffouten: kuttige moet nuttige zijn :) :)

Tutututut.
Een Freudiaanse fehlleistung.
Je hoeft je woorden niet terug te trekken.
Het klinkt okay!
:lol: :lol: :lol:

S. 8 september 2002 16:31

Ik wou gewoon effe zeggen dat ik de mensen die zeiden dat het VB een volkspartij zou zijn, hééééééél grappig vond. :lol: :lol: :lol:

Thomas Hx 8 september 2002 17:50

de paus moet die afzetten!

Thomas

Thomas Hx 8 september 2002 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ik wou gewoon effe zeggen dat ik de mensen die zeiden dat het VB een volkspartij zou zijn, hééééééél grappig vond. :lol: :lol: :lol:

De cvp ( cristelijke volkspartij ) was dus ook een volkspartij! Aangezien zij sterk gedaalt zijn, waren ze geen volkspartij meer! Zodus moesten zij wel van naam veranderen, dat is toch logisch!

thomas

Godfried 8 september 2002 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Thomas

Nee nee, excommuniceren! Als we immers op Danneels moeten wachten zal er nooit wat van komen.

Mathias

Thomas Hx 8 september 2002 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:

Thomas

Nee nee, excommuniceren! Als we immers op Danneels moeten wachten zal er nooit wat van komen.

Mathias

Neuh, dat is waar! DAn zal ik die beslissing nemen :-D!

Thomas

Supe®Staaf 8 september 2002 18:58

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Thomas

Mathias

Thomas

Zo vroeg terug van de vespers?

Thomas Hx 8 september 2002 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Thomas

Mathias

Thomas

Zo vroeg terug van de vespers?

vespers, even uitleggen wat dat woord betekent aub :-D

Thomas

Supe®Staaf 8 september 2002 19:14

Citaat:

Thomas

Moet een beroepsketter dat nu echt aan een fanatieke katholieke tsjeefsnotter uitleggen :?: :evil: :lol:

De vespers zijn de kerkelijke diensten die o.a. in kloostergemeenschappen 's avonds werden gehouden.

Wilde vespers: die werden gehouden in de omgeving van de kerk, door jongelieden, die er minder religieuze aspiraties op nahielden. :wink:

Thomas Hx 8 september 2002 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Thomas

Moet een beroepsketter dat nu echt aan een fanatieke katholieke tsjeefsnotter uitleggen :?: :evil: :lol:

De vespers zijn de kerkelijke diensten die o.a. in kloostergemeenschappen 's avonds werden gehouden.

Wilde vespers: die werden gehouden in de omgeving van de kerk, door jongelieden, die er minder religieuze aspiraties op nahielden. :wink:

genoteert in mijn woordenboek!

Thomas

lucien 8 september 2002 19:24

In heel die discussie wordt vergeten dat de SP.a op die manier de kiezer weer buiten spel zet. De SP.a heeft ondanks de zogenaamde vernieuwing nog altijd een piramide structuur. Janssens beslist en de militant moet wel akkoord gaan. Nog ver weg van echte democratie!
En de Jong-CVP'er wil ik eens wijzen op hun Phaedra Hoste en Fredje Zwem. Geen oude mannetjes, maar B.V's omwille van de lokroep van een eventuele kiezer. Personencultus eerste klas. De pot verwijt de ketel.

Kevin Devos 8 september 2002 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadé

Juist, 22% van de Vlamingen die nog steeds voor de volksverraders van CD&V / CVP stemmen.

Citaat:

Dat is nu net het grote verschil tussen enerzijds het Vlaams blok, de partij van de gewone man, en de bende van 5 (liberalen, sossen, kaloten, groenen en NiVeA pseudo-nationalisten)!

Paars-groen wekt een steeds grotere wrevel op bij de bevolking, en de wrevel vertaalt zich (uiteraard!) niet in een kanalisering naar de CD&V, een partij die niets te bieden heeft. Voor wat staat de CD&V vandaag? Waarom zou je er op stemmen? Wat is er zo eigen aan die partij buiten haar machtswellust en de drang het belgisch staatsbelang te verkiezen boven het Vlaamse volksbelang? Neen, de woede wordt meer en meer een succes voor het Vlaams Blok. Laat dan nog eens de uitspraak in het proces tegen het Blok een paar maanden voor de verkiezingen vallen: VB-succes gegarandeerd, wat de uitspraak ook moge zijn. Hou u maar vast aan uw bretellen voor 13 juni 2003! :D

Tja, ik zal hier geen honderd keer zeggen wat CD&V te bieden heeft. Ik heb hier een tijdje terug een deel van het partijprogramma gepost. Daar kan je heel duidelijk lezen voor wat CD&V staat!
Wat je laatste uitspraak is over het Vlaams Blok en de verkiezingen van 2003 wil ik wel het volgende zeggen: België heeft nood aan een bestuur met kwaliteit, inteligentie en jonge uitstraling. Dat kan het Vlaams Blok niet bieden! Wat paars-groen in dit geval aangaat kan ik zeggen dat ze goed tot heel goed scoren, daar geef ik toe! Maar een bende losgeslagen bijna 'oermensen' in het bestuur steken van een land die dankzij de CVP tot één van de rijkste landen in de wereld geworden is, gaat mijn petje te boven. Vlaams Blok heeft geen enkele draadkracht. Ze doen hun mond maar open wanneer het in hun voordeel is, verder bieden ze niks aan en zeker niet om de kwaliteit van dit land te verbeteren.
Oppositie voeren wil zeggen, de meerderheid attent maken op eventuele fouten en misstappen en niet constant zeuren over zaken die er niet zijn. Een gevoel maken die er niet is. Als CD&V soms toegeeft aan paars-groen dan wil dat zeggen dat zij het probleem van dat voorstel er niet van inzien. Als CD&V tegen paars-groen ingaat dan wil dat zeggen dat ze het voorstel slecht vindt.
Oppositie voeren mag in geen geval de kwaliteit van het land naar beneden halen. Dat doet het Vlaams Blok. Het waren zij die het onveiligheidsgevoel gemaakt heb (dat heb ik trouwens al wanneer ik naar Dewinter zijn kop kijk)! Er is eindelijk een journalist die eens durfd zijn gedacht zeggen tegen FDW en wat is het resultaat: ze zijn op hun tenen getrapt en ze zoeken uitvluchten langs alle kanten, iets dat CD&V niet zou doen bij een persoonlijke aanval omdat CD&V mensen aanbied die tegen en stootje kunnen.
Laat FDW en zijn partij maar doen, ze zullen nog wel eens aan het korte eind trekken ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be