Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
1)klopt maar dit komt door het soort politiek dat Noorwegen voert,in noorwegen moet je je ook al bij je geboorte inschrijven voor het ouderlingen tehuis........Is dit de reden waarom derde wereld landen mogen geholpen worden?Omwille van index van een ander land.Dit is enkel het gevolg van de westerse protectionistische aanpak. Mensen die meer verdienen en daarom meer kansen krijgen wat is daar dan zo verkeerd aan
|
Het ging helemaal niet over Noorwegen, dat was gewoon een voorbeeld om duidelijk te maken dat de prijs van verschillende goederen mee in rekening moet worden gebracht om de lonen tussen verschillende landen te vergelijken.
Citaat:
2)Nike is heus niet het enige bedrijf dat in derde wereld landen investeert.Tuurlijk doen ze dit voor zichzelf maar het feit dat ze armoede minder kansen geeft in die landen is het gevolg en is enkel positief
|
Neen, Nike is niet het enige bedrijf enz. Dat heb ik ook nooit beweerd. Maar stellen dat er geen problemen zijn omdat één vestiging van Nike het goed doet, is ook verkeerd. Ja, ik weet dat er meer zijn die eigenlijk een goede zaak zijn voor ontwikkelingslanden, en ja, er zijn er ook andere.
Citaat:
3)Beide voorbeelden die je aanhaalt bestaan of hebben bestaan maar kunnen niet .Ik ben de eerste om op de gevaren te wijzen van de manier waarop we met onze natuur omspringen maar er kan iets aangedaan worden.Ook vind ik nergens iets in deze discussie waar men zegt dat dit goed is...
|
Beide bestaan nog steeds, en er zijn er nog een hele hoop bij te geven. Jammer genoeg. Het is inderdaad een feit dat nieand zegt dat dit goed is, maar het is eveneens een feit dat ook niemand daar rekening mee houdt. Stel nu dat Nike zijn werknemers goed betaalt, maar dat door de gebruikte producten de omliggende landbouwgronden zwaar vervuild geraken (fictief voorbeeld!!!!!), dan is Nike ineens niet zo'n goede zaak meer. En het blijft een te betreuren feit dat veel bedrijven in ontwikkelingslanden investeren vanwege de onbestaande ecologische normen...
met vriendelijke groeten
|