Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoeveel doden in Vlaamse Strijd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51470)

Derk de Tweede 31 mei 2006 16:03

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvel

Wellicht een idee van bepaalde machthebbers om een klimaat te scheppen waar een staatsgreep noodzakelijk werd geacht.

Bad Attila 31 mei 2006 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1735686)
Ja, die geschiedenisboeken staan ook vol met feiten, hè.

Maar een feit is nog geen evolutie of een oorzaak van een evolutie.

Laat staan dat de opgesomde feiten vandaag nog enige relevantie zouden hebben.

Ter nuancering: de zaak Goethals - Coucke (die mensen hadden wss niks te maken met de "Vlaamse Zaak") heeft wel een symboolwaarde: ze toont aan hoe de toenmalige Franstaligen het Vlaams aanzagen: een achterlijke taal van onbeschaafde boeren. En in casu heeft die houding duidelijk de dood van twee onschuldigen tot gevolg gehad.
Daarom ook dat de zaak vaak gebruikt wordt (ook in de studies rechten) om de evolutie te tonen van de taalwetten in ons land.

Of zijn de zaken Calas en Dreyfus ook gewoon "feiten"? :roll:

Hans1 31 mei 2006 18:23

"de toenmalige Franstaligen", zegt u.

Dat zegt toch gewoon alles. In Franstalig België leren er vandaag méér kinderen intensief Nederlands dan Nederlandstalige kinderen Frans.

Jaani_Dushman 31 mei 2006 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1737693)
In Franstalig België leren er vandaag méér kinderen intensief Nederlands dan Nederlandstalige kinderen Frans.

:lol:

In het humaniora krijgen alle Vlaamse kinderen als tweede taal Frans. In Wallonië kiest de meerderheid Engels.

Hans1 31 mei 2006 18:37

Waarop wacht je dan om B.U.B. te stemmen als je daar een probleem mee hebt?

Jaani_Dushman 31 mei 2006 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1737728)

???

Eerst zeg je dat Wallonië massaal Nederlands leert, en nu beweer je dat dat je grote verwezlijking zal worden? :?

van Maerlant 31 mei 2006 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1737693)
"de toenmalige Franstaligen", zegt u.

Dat zegt toch gewoon alles. In Franstalig België leren er vandaag méér kinderen intensief Nederlands dan Nederlandstalige kinderen Frans.

Citaat:

:rofl:

Hans1 31 mei 2006 18:50

Idioten heb je overal: ze heten flaminganten en wallinganten en zijn dikwijls aan de macht.;-)

van Maerlant 31 mei 2006 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1737765)
Idioten heb je overal: ze heten flaminganten en wallinganten en zijn dikwijls aan de macht.;-)

Ach zo. Zit het VB in de federale regering? Zit de N-VA in de federale regering? Ik dacht het niet :roll:
Er is zelfs speciaal een CS opgericht om het Vlaams-Nationalisme tegen te houden, en u vindt dat u geboycot wordt? :lol:

Jaani_Dushman 31 mei 2006 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1737765)
Idioten heb je overal: ze heten flaminganten en wallinganten en zijn dikwijls aan de macht.

Is het scheld-uurtje weer aangebroken? :|

van Maerlant 31 mei 2006 18:55

Tja, de 'argumenten'-doos is leeg, en dan begint het.

Miguelito 31 mei 2006 19:09

Citaat:

omdat het onder de bub nog erger zou worden, maar gelukkig is zelfs de meest politiek-"achterlijke" nog slim genoeg om niet op die prul te stemmen

Pelgrim 31 mei 2006 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1737745)
???

Eerst zeg je dat Wallonië massaal Nederlands leert, en nu beweer je dat dat je grote verwezlijking zal worden? :?

Hans1's argumenten zitten nogal vaak vol van tegenstrijdigheden. Net als het bewijsmateriaal voor het Loch Ness monster ;)

biebeltje 1 juni 2006 00:21

Ik heb hier de voorbije twee maanden eerder passief meegevolgd en ik vind het eigenlijk echt zielig dat er met de BUB-clan gewoon geen zinvolle discussie gevoerd kan worden. Telkens worden argumenten van anderen gewoon genegeerd of met een of andere nep-stelling gecounterd. Dit ruikt nogal naar dictatuur en doet mij ook aan de tactiek van een andere partij denken.

Jazeker 1 juni 2006 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biebeltje (Bericht 1738376)
Ik heb hier de voorbije twee maanden eerder passief meegevolgd en ik vind het eigenlijk echt zielig dat er met de BUB-clan gewoon geen zinvolle discussie gevoerd kan worden. Telkens worden argumenten van anderen gewoon genegeerd of met een of andere nep-stelling gecounterd. Dit ruikt nogal naar dictatuur en doet mij ook aan de tactiek van een andere partij denken.

:-D Ik zou nog denken dat die andere partij hier betere discussies voert dan de BUB.

Miguelito 1 juni 2006 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biebeltje (Bericht 1738376)

welkom dus op het forum

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be