Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bruno Valkeniers naar Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51910)

De Garde 15 juni 2006 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1758552)
Ik zal u eens een geheim vertellen. Veel NSV!'ers hebben geen partijkaart en er zijn ook een pak N-VA'ers tussen :-o

Dat was vroeger (begin de jaren '90) evengoed het geval, al willen sommigen het niet geweten hebben.

Jazeker 15 juni 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 1758680)
Dat was vroeger (begin de jaren '90) evengoed het geval, al willen sommigen het niet geweten hebben.

Men herhaalt de leugen tot iemand het nog gaat geloven, he.

Kim 15 juni 2006 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1758690)
Men herhaalt de leugen tot iemand het nog gaat geloven, he.

Dat N-Va'ers lid zijn van NSV? Dat is geen leugen, ik ken een aantal van hen persoonlijk. Wat ze er gaan zoeken, weet ik ook niet maar soit... 8)

Metternich 15 juni 2006 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1758692)
Wat ze er gaan zoeken, weet ik ook niet maar soit... 8)

Studentikoziteit, kameraadschap, Vlaams-nationale actie en bier ;)

Kim 15 juni 2006 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1758701)
Studentikoziteit, kameraadschap, Vlaams-nationale actie en bier ;)

Vooral dat laatste is van groot belang zeker? ;)

Vlaams-nationalist 15 juni 2006 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1758692)
Dat N-Va'ers lid zijn van NSV? Dat is geen leugen, ik ken een aantal van hen persoonlijk. Wat ze er gaan zoeken, weet ik ook niet maar soit... 8)

Inderdaad, aangezien de N-VA een extreem-linkse en belgicistische partij is stel ik mij die vraag ook. Je zou zeggen dat ze dan bij de massa-beweging van B-Plus, BUB, PVDA, e.d. zouden aansluiten. Maar ja, met die N-VA'ers weet je nooit he.

Man man man toch, wat een gezever allemaal. NSV is de Vlaams-nationale studentenvereniging, logisch toch dat een Vlaams-nationalist (en bij de N-VA zitten er, surprise surprise) als student de rangen van de NSV vervoegt.

Juan 15 juni 2006 12:32

Dat het streven naar Vlaamse independentisme daardoor gemarginaliseerd wordt in studentenmilieu's, is maar een bijkomstigheid

Kim 15 juni 2006 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 1758706)
Inderdaad, aangezien de N-VA een extreem-linkse en belgicistische partij is stel ik mij die vraag ook. Je zou zeggen dat ze dan bij de massa-beweging van B-Plus, BUB, PVDA, e.d. zouden aansluiten. Maar ja, met die N-VA'ers weet je nooit he.

Man man man toch, wat een gezever allemaal. NSV is de Vlaams-nationale studentenvereniging, logisch toch dat een Vlaams-nationalist (en bij de N-VA zitten er, surprise surprise) als student de rangen van de NSV vervoegt.

Zeg, wat zit je nu eigenlijk te zwammen? Ik heb toch niet ontkend dat er N-Va'ers lid zijn van NSV? Ik zeg enkel dat de partijlijn van N-Va minder radicaal is dan die van het VB en laat NSV nu toch in eerste instantie vooral een studentenclub zijn die hoofdzakelijk uit VB'ers bestaat.

Metternich 15 juni 2006 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 1758712)
Dat het streven naar Vlaamse independentisme daardoor gemarginaliseerd wordt in studentenmilieu's, is maar een bijkomstigheid

Dat de linksen ons niet kunnen luchten, is ons probleem niet. Voor de rest zwellen onze rangen in Antwerpen steeds meer en meer aan en is NSV! allesbehalve een marginaal iets in het studentenmilieu, integendeel.

Wie kent immers NSV! niet, de club van't stad ;)

Juan 15 juni 2006 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1758720)
Dat de linksen ons niet kunnen luchten, is ons probleem niet. Voor de rest zwellen onze rangen in Antwerpen steeds meer en meer aan en is NSV! allesbehalve een marginaal iets in het studentenmilieu, integendeel.

Wie kent immers NSV! niet, de club van't stad ;)

studenten (en bij uitbreiding intelligente mensen) zijn per definitie links ;-)

Kim 15 juni 2006 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 1758726)
studenten zijn per definitie links ;-)

:?

Verklaar u eens nader?

Metternich 15 juni 2006 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 1758726)
studenten (en bij uitbreiding intelligente mensen) zijn per definitie links ;-)

Dan ben ik extreem-links 8)

Juan 15 juni 2006 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1758728)
:?

Verklaar u eens nader?

let op de smiley...
maar het is wel waar dat studenten relatief linkser zijn dan andere groepen, niet?

Piet Hein 15 juni 2006 12:40

Ik ben nog niet zo lang geleden steunend lid geworden van njsv.

Vlaams-nationalist 15 juni 2006 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1758714)
Zeg, wat zit je nu eigenlijk te zwammen? Ik heb toch niet ontkend dat er N-Va'ers lid zijn van NSV? Ik zeg enkel dat de partijlijn van N-Va minder radicaal is dan die van het VB en laat NSV nu toch in eerste instantie vooral een studentenclub zijn die hoofdzakelijk uit VB'ers bestaat.

Wat ik zit te zwammen? Ik zwam over het feit dat de NSV partijonafhankelijk is. En dat een groot deel van de NSV'ers het Vlaams Belang gezind zijn kan niet verbazen aangezien het Vlaams Belang een groot deel van de bevolking vertegenwoordigt en zeker bij de Vlaams-nationale bevolking. Dan is het toch echt wel niet onbegrijpelijk dat een meerderheid in de NSV het Vlaams Belang een warm hart toedraagt.
Maar dit zegt niets over de NSV, deze is partijonafhankelijk en niet partij-politiek. Dus zowel N-VA'ers (zoals u zelf zegt), Vlaams Belang'ers, partijonafhankelijken, ... zijn welkom bij de NSV als ze achter dezelfde ideologie staan.

En kom nu niet af met "het programma van de NSV en dat van de N-VA komen niet helemaal overeen" want dan is het zeer simpel om u even de verschillen tussen BPlus en BUB onder de neus te duwen. Elke vereniging heeft andere standpunten en zijn nooit hetzelfde, mag niemand dan van meer dan 1 vereniging lid worden?

Armadel 15 juni 2006 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1758552)
Ik zal u eens een geheim vertellen. Veel NSV!'ers hebben geen partijkaart en er zijn ook een pak N-VA'ers tussen :-o

Ja, en in Antwerpen loopt er zelfs ene van Vlott tussen. :lol:

Kim 15 juni 2006 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1758748)
Ja, en in Antwerpen loopt er zelfs ene van Vlott tussen. :lol:

tsss, shame on you! ;)

Armadel 15 juni 2006 12:53

Ik denk dat het geen zak uitmaakt of je nu NVA'er of VB'er bent als je bij NSV! bent. We zijn allemaal in de eerste plaats rechts, radicaal, conservatief en Vlaams-nationalistisch. Dat is de bedoeling van NSV!
Een partijkaart betekent niets binnen NSV! want we zijn allemaal in de eerste plaats NSV'ers als we bij elkaar komen.

En Juan, als volgens u NSV! een marginaal fenomeen is in studentenmilieus moet u mij dan eens uitleggen waarom iedereen ons dan kent en er een mening over heeft.
Het ALS daarentegen is vrijwel niet bekend, behalve dan als je de reactie "Ah ja, die schrale mannen met hun vuilzakkken over hun kleren." meetelt.

Kim 15 juni 2006 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1758775)
Ik denk dat het geen zak uitmaakt of je nu NVA'er of VB'er bent als je bij NSV! bent. We zijn allemaal in de eerste plaats rechts, radicaal, conservatief en Vlaams-nationalistisch. Dat is de bedoeling van NSV!
Een partijkaart betekent niets binnen NSV! want we zijn allemaal in de eerste plaats NSV'ers als we bij elkaar komen.

En Juan, als volgens u NSV! een marginaal fenomeen is in studentenmilieus moet u mij dan eens uitleggen waarom iedereen ons dan kent en er een mening over heeft.

Kijk, mij het interesseert het geen bal wie er lid is van NSV (of het nu N-Va'ers of VB'ers zijn, een NSV'er is een NSV'er voor mij :p). Het is alleen wel opmerkelijk dat het VB en N-Va in de media niet de beste vrienden zijn, maar hun kiezers zijn dat onderling wel (en dat is geen slecht signaal, eendracht in een Vlaamse of Belgische Beweging is altijd beter dan tweedracht). Eigenlijk zou de partijleiding van het VB en N-Va daar eens een voorbeeld aan moeten nemen. ;)

Juan 15 juni 2006 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1758775)
En Juan, als volgens u NSV! een marginaal fenomeen is in studentenmilieus moet u mij dan eens uitleggen waarom iedereen ons dan kent en er een mening over heeft

heb ik niet gezegd, heb gezegd dat het NSV het streven naar Vlaams independisme marginaliseerd want het zorgt ervoor dat dat weeral geassocieerd wordt met extreem-rechts

ik geloof dat een independente Vlaamse staat pas gerealiseerd kan worden, als ook links zich daar achter gaat zetten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be