netslet |
25 juni 2006 02:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
(Bericht 1774640)
Het plaatje wordt wel anders, minder simpel, als je degenen waarvan uit ruime ervaring bekend is dat ze zich (zullen) misdragen blijft importeren en in staat stellen zich veel messen aan te schaffen,
|
Ik betwijfel of het mogelijk is om met absolute zekerheid te besluiten of iemand nooit een misdaad zal plegen. Mag de staat dan mensen straffen van wie het niet zeker is dat ze ooit een misdaad zullen plegen? Mogen we mensen straffen zonder dat ze ook maar iets strafbaars hebben gedaan, doch er de mogelijkheid toe hebben? Ik denk van niet, want dan kan iedereen gestraft worden en dat betekent dat de strafgever willekeurig straffen kan opleggen, want iedereen kan wel een zekere potentie tot misdaad in de schoenen geschoven worden. Als iemand geen schade berokkent, geen geweld pleegt en geen dwang uitoefent, wie heeft dan het recht om hem te straffen? Niemand heeft het recht op een vergoeding voor dingen die hem niet zijn aangedaan, dus mogen we daar ook zeker geen aanspraak op maken.
Ook keur ik het importeren van mensen ten stelligste af. De term importeren beschouwt de ge-importeerde mens louter als een object dat niets uit eigen initiatief doet maar gedreven is door een dwang die hem is opgelegd door anderen buiten zijn wil om. Dit zou een aanslag zijn om iemands recht op vrijheid.
Ook vind ik niet dat bepaalde goederen maar voor een beperkte groep toegankelijk mogen zijn. Zoals in dit voorbeeld nu, als die messen verboden worden maakt dit het niet onmogelijk om nog messen te maken, enkel illegaal. De waarde van een mes gaat dus omhoog voor de bevolkingsgroep die geen recht op messen heeft, dit creëert bij de bevolkingsgroep die wel het recht heeft op messen een incentieve om messen te gaan maken en te verkopen (al dan niet op de zwarte markt)
Dit heeft enkel tot effect dat er meer geld gepompt wordt in de messen-industrie en dit ten koste van de vrijheid van een groep mensen.
Citaat:
met al dan niet berekend effect dat ze op jouw partij zullen stemmen en jou persoonlijk (voorlopig) met rust laten, hoewel je gelijkop deelt in hun minachting voor de reeds gevallen en nog te maken slachtoffers.
|
Ik denk niet dat het juiste bolletje inkleuren enige garantie is op een risico-vrij leven of op gemoedsrust, noch voor een minister noch voor de kiezer. Ik ben trouwens ook geen voorstander van een particratie maar van directe democratie.
|