Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SPA/CD&V/VLD moreel medeverantwoordelijk aan dood 54 -jarige man? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52144)

Max van Dietschland 24 juni 2006 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1774380)
Ik heb 'neen' gezegd.

Je kan niet zomaar 70 procent van de Vlamingen verantwoordelijk stellen voor de misdaden van één persoon of één groepje tuig. Net zoals je het VB niet verantwoordelijk kan stellen voor de afschuwelijke racistische moorden van Van Temsche.

Nochtans werd dat het Vlaams Belang en zelfs de kiezers verweten in de week na de moorden van Van Temsche. En dit door de top van de Belgische regering zelfs.

Internaut 24 juni 2006 20:25

De daden werden gepleegd door 6 allochtonen volgens het VTM nieuws, wat dus een product is van de multiculturele samenleving ingevoerd door SP.A, CD&V en VLD. Hoeveel Vlamingen moeten er nog sterven eer ze inzien dat er iets aan gedaan moet worden. Linkse rat Janssens sprak van zinloos geweld maar durft het probleem niet bij naam noemen.

stropkeuh 24 juni 2006 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle (Bericht 1774345)
Zijn de traditionele partijen mee verantwoordelijk aan de dood van de 54-jarige man in Antwerpen?
Uiteraard ligt de hoofdverantwoordelijkheid bij de daders zelf, maar zijn de traditionele partijen niet minstens moreel mede verantwoordelijk? Hun beleid is er immers de oorzaak van dat er een gevoel van straffeloosheid heerst bij de allochtonen doordat ze gedurende jaren de criminaliteit bij allochtonen geminimaliseerd hebben en het zelfs strafbaar hebben gemaakt om ze op regelmatige manier bij naam te noemen en aan te klagen.

Is het soms al een concreet feit dat het allochtonen waren? Zijn die partijen ook verantwoordelijk als het Belgen zijn?

PAJOT 24 juni 2006 20:34

Citaat:

Is het soms al een concreet feit dat het allochtonen waren?
wellicht, maar ik zou mijn hand daarvoor nog niet in het vuur durven steken

Citaat:

Zijn die partijen ook verantwoordelijk als het Belgen zijn?
neen, autochtoon geweld is immers geen structureel probleem in onze samenleving. Allochtoon geweld is dat wel.

rik47 24 juni 2006 20:43

Wanneer zullen de politiek correcten eens hun hoofd uit het zand trekken?

baarle 24 juni 2006 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 1774515)
Zijn die partijen ook verantwoordelijk als het Belgen zijn?

Alle partijen die enige tijd aan de macht zijn geweest zijn verantwoordelijk voor de straffeloosheid die al enkele decennia heerst op straat. Zij zijn vanzelfsprekend direct verantwoordelijk voor elke dode of gewonde die door straatgeweld vallen.

Hun kiezers trouwens ook: je kan niet blijven stemmen op partijen die de wetteloosheid laten heersen en als er dan iets ergs gebeurt, doen alsof je er niets mee te maken hebt.

Iedereen moet nu begrijpen waartoe paars-extremisme leidt.

PAJOT 24 juni 2006 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1774555)
Alle partijen die enige tijd aan de macht zijn geweest zijn verantwoordelijk voor de straffeloosheid die al enkele decennia heerst op straat. Zij zijn vanzelfsprekend direct verantwoordelijk voor elke dode of gewonde die door straatgeweld vallen.

Hun kiezers trouwens ook: je kan niet blijven stemmen op partijen die de wetteloosheid laten heersen en als er dan iets ergs gebeurt, doen alsof je er niets mee te maken hebt.

Iedereen moet nu begrijpen waartoe paars-extremisme leidt.

de verantwoordelijkheid van de kiezer moet toch genuanceerd worden.

Het oude beeske dat altijd op de CVP gestemd heeft en van niet beter en weet is niet verantwoordelijk.

De linkse militant die ageert voor de multikulturele samenleving is wel medeverantwoordelijk.

daiwa 24 juni 2006 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1774555)

Als we De Gucht zijn ''logica'' doortrekken is dat inderdaad zo.
Gaat de media nu ook een veertien dagen durende hetze voeren tegen de zogenaamd democratische partijen en ze moreel verantwoordelijk stellen?, ik denk van niet. :twisted:

CHW 24 juni 2006 21:23

En VB zwijgt en oogst weeral een percentje meer.

humble 24 juni 2006 21:29

Natuurlijk is de Paarse regering (mede) verantwoordelijk want zij hebben;
- al jaren belet het probleem openbaar te erkennen.
- al jaren geweigerd maatregelen te nemen.
- informatie over de omvang van het probleem weerhouden aan de burgers.

Dit is iets totaal anders dan het verantwoordelijk stellen van een oppositie partij voor het wanbeleid, censuur en manipulatie van Paars.

De ware moordenaars zitten in Brussel, de Pilatussen die laten gebeuren en hun handen in onschuld wassen.

CHW 24 juni 2006 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door humble (Bericht 1774616)
Natuurlijk is de Paarse regering (mede) verantwoordelijk want zij hebben;
- al jaren belet het probleem openbaar te erkennen.
- al jaren geweigerd maatregelen te nemen.
- informatie over de omvang van het probleem weerhouden aan de burgers.

Dit is iets totaal anders dan het verantwoordelijk stellen van een oppositie partij voor het wanbeleid, censuur en manipulatie van Paars.

De ware moordenaars zitten in Brussel, de Pilatussen die laten gebeuren en hun handen in onschuld wassen.

Wacht nog even af tot een of andere paarse marionet komt vertellen dat VB het klimaat heeft geschapen waardoor deze 'jongeren' zo zijn geworden. Wedden dat het één der volgende dagen prijs is?

netslet 24 juni 2006 21:39

En weeral die verderfelijke christelijke slavenmoraal...
Jezus is gestorven voor onze zonden, dus is het mogelijk iemand de verantwoording kan afleggen voor anderen.
Alsjeblieft zeg, iedereen is verantwoordelijk voor de daden die hij zelf pleegt en moet er ook volledige verantwoording voor afleggen tegenover de mensen die hij schade berokkent. Als ik iemand een mes leen en die kerel steekt mij met mijn eigen mes neer, dan ben ik toch niet verantwoordelijk voor mijn eigen dood?

willem1940NLD 24 juni 2006 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 1774626)
En weeral die verderfelijke christelijke slavenmoraal...
Jezus is gestorven voor onze zonden, dus is het mogelijk iemand de verantwoording kan afleggen voor anderen.
Alsjeblieft zeg, iedereen is verantwoordelijk voor de daden die hij zelf pleegt en moet er ook volledige verantwoording voor afleggen tegenover de mensen die hij schade berokkent. Als ik iemand een mes leen en die kerel steekt mij met mijn eigen mes neer, dan ben ik toch niet verantwoordelijk voor mijn eigen dood?

Het plaatje wordt wel anders, minder simpel, als je degenen waarvan uit ruime ervaring bekend is dat ze zich (zullen) misdragen blijft importeren en in staat stellen zich veel messen aan te schaffen, met al dan niet berekend effect dat ze op jouw partij zullen stemmen en jou persoonlijk (voorlopig) met rust laten, hoewel je gelijkop deelt in hun minachting voor de reeds gevallen en nog te maken slachtoffers.

carlgustaaf 24 juni 2006 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 1774357)
Neen.

in ruil voor stembriefjes word oogluikend toegestaan dat Vreemde Jongeren misdaden plegen, en het land onveilig maken, terwijl hun ouders rustig van de dop of andere uitkeringen een luilekker vakantieleventje leidden, en met de "fratsen" en "kattekwaad " van hun kinderen lachen...waarom strijdt ge dat nu af? Dat is toch klaar en duidelijk?

humble 24 juni 2006 23:20

netslet
Het wordt nog anders als je weet dat ze moorden, vrekrachten, stelen en er niets aandoet, erger nog is dat je van diezelfde blijft invoeren en ze niet terug stuurt.
Het is helemaal erg als je die dan de hand boven hun hoofd houd, gegevens en cijfers achterhoud en belet dat de bevolking die informatie krijgt.
Bovendien is het zelfs al meermaals bewezen dat paars zelfs gegevens en informatie verdraait.
Dan ben je Paars = manipulator, dictator en M[SIZE=3]ededader[/SIZE]

Casca 24 juni 2006 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1774803)
in ruil voor stembriefjes word oogluikend toegestaan dat Vreemde Jongeren misdaden plegen, en het land onveilig maken, terwijl hun ouders rustig van de dop of andere uitkeringen een luilekker vakantieleventje leidden, en met de "fratsen" en "kattekwaad " van hun kinderen lachen...waarom strijdt ge dat nu af? Dat is toch klaar en duidelijk?

Kwestie van een compleet fucked up wereldbeeld te hebben...

Trouwens... afstrijden? 8O

baarle 24 juni 2006 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1774563)
Het oude beeske dat altijd op de CVP gestemd heeft en van niet beter en weet is niet verantwoordelijk.

Als je niet in staat bent de gevolgen van je stem in te schatten, kan je beter thuisblijven. Als je desondanks toch voor die partijen gaat stemmen, geef je ze macht en ben je medeverantwoordelijk.

baarle 24 juni 2006 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 1774835)
Kwestie van een compleet fucked up wereldbeeld te hebben...

Ja, ook daar zijt ge zelf voor verantwoordelijk. Er zijn genoeg informatiebronnen voor iedereen toegankelijk. Als ge desondakns verkiest sommige feiten niet te willen vernemen, of ze na kennisname archiveert zonder gevolg, dan zijt ge zelf verantwoordelijk voor uw verwrongen wereldbeeld.

netslet 25 juni 2006 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 1774640)
Het plaatje wordt wel anders, minder simpel, als je degenen waarvan uit ruime ervaring bekend is dat ze zich (zullen) misdragen blijft importeren en in staat stellen zich veel messen aan te schaffen,

Ik betwijfel of het mogelijk is om met absolute zekerheid te besluiten of iemand nooit een misdaad zal plegen. Mag de staat dan mensen straffen van wie het niet zeker is dat ze ooit een misdaad zullen plegen? Mogen we mensen straffen zonder dat ze ook maar iets strafbaars hebben gedaan, doch er de mogelijkheid toe hebben? Ik denk van niet, want dan kan iedereen gestraft worden en dat betekent dat de strafgever willekeurig straffen kan opleggen, want iedereen kan wel een zekere potentie tot misdaad in de schoenen geschoven worden. Als iemand geen schade berokkent, geen geweld pleegt en geen dwang uitoefent, wie heeft dan het recht om hem te straffen? Niemand heeft het recht op een vergoeding voor dingen die hem niet zijn aangedaan, dus mogen we daar ook zeker geen aanspraak op maken.

Ook keur ik het importeren van mensen ten stelligste af. De term importeren beschouwt de ge-importeerde mens louter als een object dat niets uit eigen initiatief doet maar gedreven is door een dwang die hem is opgelegd door anderen buiten zijn wil om. Dit zou een aanslag zijn om iemands recht op vrijheid.

Ook vind ik niet dat bepaalde goederen maar voor een beperkte groep toegankelijk mogen zijn. Zoals in dit voorbeeld nu, als die messen verboden worden maakt dit het niet onmogelijk om nog messen te maken, enkel illegaal. De waarde van een mes gaat dus omhoog voor de bevolkingsgroep die geen recht op messen heeft, dit creëert bij de bevolkingsgroep die wel het recht heeft op messen een incentieve om messen te gaan maken en te verkopen (al dan niet op de zwarte markt)

Dit heeft enkel tot effect dat er meer geld gepompt wordt in de messen-industrie en dit ten koste van de vrijheid van een groep mensen.

Citaat:

met al dan niet berekend effect dat ze op jouw partij zullen stemmen en jou persoonlijk (voorlopig) met rust laten, hoewel je gelijkop deelt in hun minachting voor de reeds gevallen en nog te maken slachtoffers.
Ik denk niet dat het juiste bolletje inkleuren enige garantie is op een risico-vrij leven of op gemoedsrust, noch voor een minister noch voor de kiezer. Ik ben trouwens ook geen voorstander van een particratie maar van directe democratie.

willem1940NLD 25 juni 2006 02:52

@netslet: maak je verhalen wat korter en probeer niet de boel om te draaien; ik bedoel minimaal "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, op basis van ervaring"; jij l*lt er maar wat omheen.

Over "straffen" heb ik het niet gehad.
Doe dus niet alsof je ergens op antwoordt als je alleen maar een verhaal wilt vertellen; open desnoods een nieuwe draad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be