Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wie gaat er dinsdag een geel-zwarte vod aan zijn huis hangen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53433)

baarle 9 juli 2006 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1809557)
De zwart geklauwde leeuwenvlag is een nationalistenvlag.

De vlag waarvan de kleuren in uw avatar zitten is dat ook.

Kim 9 juli 2006 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1809668)
Alle begrip voor de achterliggende idee en zo, maar het moet toch een onwezenlijk zicht zijn, al die Belgicisten achter een leeuwenvlag.

Waarom zou dat een onwezenlijk zicht zijn? Wij hebben geen enkel probleem met Vlaanderen.

Kim 9 juli 2006 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1809669)
De vlag waarvan de kleuren in uw avatar zitten is dat ook.

Dat kan u van elke vlag van elk land zeggen.

Alleen kom je niet in elk land een Vlaanderen tegen dat twee vlaggen kent: een vlag met een Belgische ondertoon en een radicaal Vlaams-separatistische vlag.

baarle 9 juli 2006 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1809612)
Er bestaat toch een betere oplossing dan de splitsing van het land. U wil geen communautaire problemen meer? Ik ook niet. Daarom ben ik van plan op lange termijn België te verlaten en naar Frankrijk te gaan leven (ik ben Franstalig).

Als alle extremistische Franstaligen in dit land nu eens zo verstandig waren als u... Het zou weer allemaal goed komen in dit land, en we zouden idd niet meer zo nodig moeten splitsen.

Citaat:

Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid
Ja ja, dat taalnationalisme van u...

Zwartengeel 9 juli 2006 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1809650)
Ik ben dan ook geen unitarist.

Gelukkig maar. Wie nu nog unitarist is, is wellicht een naïeve dromer van het type BUB dat nog steeds niet doorheeft dat het inmiddels 2006 is en dat unitarisme niet meer van deze tijd is, of een franskiljon die met heimwee terug verlangt naar het 'Belgique �* papa'. Voor 1970 had dit gedachtengoed misschien nog gekund, maar nu is het te laat om de klok nog terug te draaien. Federalisme en decentralisering zijn voor mij onomkeerbare processen. U ziet de toekomst in een federaal België, wat overigens uw goed recht is; ik zie de toekomst in een splitsing.

baarle 9 juli 2006 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1809674)
Dat kan u van elke vlag van elk land zeggen.

Dat doe ik dan ook (net zoals u het van de Vlaamse vlag zegt). :-)

Citaat:

Alleen kom je niet in elk land een Vlaanderen tegen dat twee vlaggen kent: een vlag met een Belgische ondertoon en een radicaal Vlaams-separatistische vlag.
Ach, vele landen hebben verschillende vlaggen, vooral in revolutionaire tijden wordt er al eens iets aan de vlag gewijzigd (denk aan Roemenië in 1989, of recent nog Montenegro).

Niets vreemd aan.

djimi 9 juli 2006 13:08

Ik zal geen leeuwenvlag uithangen omdat ik er geen heb, en ik zal er geen kopen omdat ik het een lelijke vlag vind.
Als 'de Vlamingen' nu eens een �*ndere vlag zouden zoeken en 'adopteren', zou ik ze misschien wèl kopen en ze dan ook uithangen, en dan niet enkel op 11 juli, maar het hele jaar door (ik zou dan zelfs twee exemplaren kopen, voor als er éne in de was moet).

Ik kan helaas niet goed tekenen, maar als het aan mij zou liggen zou er op die vlag in elk geval een vos staan, en een koersfiets, minstens één klok, een bord waterzooi, een 'rommelpot', het silhouet van de Kemmelberg en nog zo'n paar dingen, in zoveel mogelijk en zo fel mogelijke kleuren, op een achtergrond van lichtblauw met enkele witte, grijze en zwarte vlekken in de vorm van wolken. En linksboven, maar dan wel heel klein, ook een paar meeuwen, natuurlijk.

Een Vriendelijk Ogende Bruine Beer met Witte Sokken op Groen Veld is anders ook niet slecht, natuurlijk.

Zwartengeel 9 juli 2006 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 1809698)
Als 'de Vlamingen' nu eens een �*ndere vlag zouden zoeken en 'adopteren', zou ik ze misschien wèl kopen en ze dan ook uithangen, en dan niet enkel op 11 juli, maar het hele jaar door

U bedoelt dit onding?:belgievl:

Sinistra 9 juli 2006 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1809485)
eens zijn wie die vendelzwaaiers zijn

Ik hang geen Vlaamse leeuw buiten maar zeker ook geen Belzieke driekleur....

Silhoutte 9 juli 2006 13:27

Tot 1914 hingen Vlaamsgezinden de Belgische driekleur uit. Het zou goed zijn die traditie in ere te herstellen.

Sinistra 9 juli 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte (Bericht 1809735)
Tot 1914 hingen Vlaamsgezinden de Belgische driekleur uit. Het zou goed zijn die traditie in ere te herstellen.

Gatver, Je moet vandaag echt gestoord zijn om nog een Belzieke driekleurvod uit te hangen....

Zwartengeel 9 juli 2006 13:30

Citaat:

Nee, dank u. Sadomasochisme is mij vreemd...

stropkeuh 9 juli 2006 13:35

Citaat:

Voilá en als mijne pépé van da separatisme hoorde, en hij was echt wel vlaams gezind, zou hij zich in zijn graf omkere.

stropkeuh 9 juli 2006 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1809704)
U bedoelt dit onding?:belgievl:

Ik hang ze alle twee uit, ook wa gij een onding noemt, zo. :x

Kim 9 juli 2006 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1809742)
Gatver, Je moet vandaag echt gestoord zijn om nog een Belzieke driekleurvod uit te hangen....

Zeg, een beetje kalmer kan ook wel he!

Silhoutte 9 juli 2006 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 1809752)
Voilá en als mijne pépé van da separatisme hoorde, en hij was echt wel vlaams gezind, zou hij zich in zijn graf omkere.

Inderdaad. De Vlaamse Beweging was in oorsprong een beweging die van patriottische, zelfs ultrapatriottische oorsprong was. Er was maar één vaderland en natie - België - maar twee culturele takken. Terecht kwamen de Vlaamsgezinden op voor de erkenning van het Nederlands als officiële landstaal. Zoals het in het Manifest v.d. Vlaamse Beweging (1847) staat:
"Ofschoon deze dominantie [van de Franse taal] op generlei wijze bewust vanwege de overheid en van onze Waalse landgenoten uitgaat, is ze niettemin een feit (...) dat men (...) in één woord zulk een situatie scheppe dat in België alle delen der natie op eenzelfde wijze behandeld worden, en de klachten en vijandelijkheden zullen zich terstond in een geest van broederlijkheid en vriendschap veranderen in lofuitingen op het gemeenschappelijke vaderland ."

kingtiger 9 juli 2006 13:58

bravo

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1809612)
Er bestaat toch een betere oplossing dan de splitsing van het land. U wil geen communautaire problemen meer? Ik ook niet. Daarom ben ik van plan op lange termijn België te verlaten en naar Frankrijk te gaan leven (ik ben Franstalig). Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid (dus : geen of bijna geen communautaire problemen meer, alvast niets vergeleken met de situatie in België) en ik voel me toch meer verbonden met Frankrijk dan met België.

Alle franstaligen naar frankrijk en we maken van wallonie een natuurpark.:lol:

kingtiger 9 juli 2006 14:00

schaamte

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 1809759)
Ik hang ze alle twee uit, ook wa gij een onding noemt, zo. :x

Ge moet beschaamd zijn dergelijke onnozele praat uit te kramen.Ge zijt een slechte vlaming.:x

kingtiger 9 juli 2006 14:01

belgie

Citaat:

Alle belgische vlaggen moeten verbrand worden.Wie ze uithangt is een verrader aan zijn volk.:evil:

Kim 9 juli 2006 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger (Bericht 1809799)
Ge moet beschaamd zijn dergelijke onnozele praat uit te kramen.Ge zijt een slechte vlaming.:x

Wat zijn we weer verdraagzaam... :roll:

Leer eens eerst een onderscheid maken tussen Vlamingen en Vlaams-nationalisten, king tiger! Niet elke Vlaming is een separatist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be